16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Giantlover
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 11 apr 2017 15:31
Rijdt met: Giant talon 0 27.5 SLX

16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door Giantlover »

Iemand meer info hierover? Mooie streek?
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door radicalbiker »

Afwisseling van veldwegen met veel leuke singletracks, en supersnel parkoer. Ik vind hem nie slecht, al zal ik er dit jaar nie bijzijn. ;-)
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door Donkey@base.be »

Zal hier, na een jaar onderbreking, ook van de partij zijn. Voor diegenen die er niet bekend mee zijn : het is een typisch kempische toertocht met de nodige single-tracks , enkele duinheuvels, wegen door bossen en velden. Niet echt nodig om klimcapaciteiten te hebben. Er zijn wel enkele stukken waar je wel wat fietsbehendigheid nodig hebt. In principe is het een parcours dat op een hoge uitzondering na, iedereen aankan. Ik zie er naar uit om hier terug te rijden en het weer zou ook geen spelbreker zijn.
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door radicalbiker »

Wijziging van de plannen, morgen dus wel van de partij. :-)
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door krikke46 »

mooi tt in superdroge omstandigheden. weeral goed geamuseerd. fietske recht in de fietsenstalling zonder kuisen ,da gebuurt ni dikwijls. tot volgend jaar olmen !!!!! :P
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door Geoffe »

krikke46 schreef:mooi tt in superdroge omstandigheden. weeral goed geamuseerd. fietske recht in de fietsenstalling zonder kuisen ,da gebuurt ni dikwijls. tot volgend jaar olmen !!!!! :P
+1
Genoten van 46 km draaien en keren in de vroegere thuisstreek.
Merci aan de organisatie en tot volgend jaar ;-)
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door _Knarf_ »

Schone tocht.

Maar ik vind wel dat die elektrische moto's niet thuishoren op een toertocht.
Ik heb het niet over een E-MTB die 30Km/h gaat voor mensen die anders niet meer kunnen fietsen.

Maar over elektrische moto's die tot 60Km/h ondersteuning hebben en waarmee men normaal op het e motocross circuit in Zolder moet gaan rijden.

Zoiets als ne Bultaco ofzo. Onverantwoord als dat tegen 60Km/h langs u door komt gevlogen.
Anders kom ik binnenkort gewoon eens af met een gewone crossmotor...


Afbeelding
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door radicalbiker »

Supersnel tochtje met redelijk veel asfalt maar ook zat mooie stukjes en singletracks. Wel goede afpijling, bevoorrading en organitatie. Hier een link naar mijn filmpje.

" onclick="window.open(this.href);return false;
aanklamper
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 30 nov 2008 21:26
Rijdt met: cube

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door aanklamper »

leuk ritje in Olmen. voldoende pijlen,goede bevoorrading en prima douches . moe maar tevreden terug huiswaarts gekeerd. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door _Pe_ »

_Knarf_ schreef:Schone tocht.

Maar ik vind wel dat die elektrische moto's niet thuishoren op een toertocht.
Ik heb het niet over een E-MTB die 30Km/h gaat voor mensen die anders niet meer kunnen fietsen.

Maar over elektrische moto's die tot 60Km/h ondersteuning hebben en waarmee men normaal op het e motocross circuit in Zolder moet gaan rijden.

Zoiets als ne Bultaco ofzo. Onverantwoord als dat tegen 60Km/h langs u door komt gevlogen.
Anders kom ik binnenkort gewoon eens af met een gewone crossmotor...


Afbeelding
Inderdaad onverantwoord om dat tussen gewone fietsen te laten rijden, al is het natuurlijk de vraag of die echt gewoon meedeed met de toertocht. In 1 van mijn vorige tochten kwamen er plots 2 zware enduromotoren langs mij door. Iedereen was daar toen ook over aan't grommelen, maar eigenlijk deden die kerels weinig verkeerd. Die gingen hun ook maar amuseren op een zondagvoormiddag en waren waarschijnlijk serieus verrast over het groot aantal fietsen. Ze zijn ook niet gebleven op de plaats dat duidelijk hun speelterrein was. Ze zijn gewoon weg gereden, maar dat kon natuurlijk niet zonder even tussen de fietsen te gaan rijden.
Dat gevoel heb ik ook beetje met zo een Bultaco. Als die kerel echt onderdeel uitmaakte van de toertocht, heb je overschot van gelijk. Zo een ding hoort niet thuis op een toertocht, maar eerder op het e-mx circuit in Zolder. Maar misschien was die kerel toevallig ook daar. Dan kan je er weinig van zeggen. Dat de organisaties zo een dingen beter verbieden op hun toertocht is zeker een feit, maar dat wil niet zeggen dat we ze niet meer tegen zullen komen.

Voor mij was deze tocht wat minder. Ik was eigenlijk net aan het denken dat deze tocht wat minder uitdagend en simpeler was dan verwacht (begrijp me niet verkeerd, zeker niet slecht maar gewoon wat eenvoudiger dan ik gewend ben) toen het parcours toch plots opsprong en me in mijn gat beet :lol: . Ik moet een beetje aan het dromen geweest zijn want plots zag ik vlak voor me een boom staan lol. Ik had er gewoon langs door moeten gereden zijn maar om 1 of andere reden blokkeerde ik. Ik nam iets te veel voorrem en een mooie buiteling voorover. Ik weet niet zeker maar ik denk dat ik over mijn stuur, langs de boom door, gesprongen ben. Ik ben ik elk geval nergens tegen gekwakt. Mijn fiets daarentegen.... Het achterwiel draait nog maar net rond maar schuurt serieus tegen de kader. Verder rijden was onmogelijk. Ik denk dat dat wel tegen de boom gekwakt is. Gelukkig hebben we een noodnummer gekregen en een heel vriendelijke medewerker is me komen ophalen en heeft me terug aan mijn wagen afgezet. Dikke merci daarvoor =D> . Nu wachten tot morgen en dan zal ik eens naar de fietsenmaker gaan. Die kerel gaat serieus zijn werk hebben :lol:
Laatst gewijzigd door _Pe_ op ma 17 apr 2017 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie