turbo levo groep!!

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
kmkflyer
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 06 feb 2017 22:42

Re: turbo levo groep!!

Bericht door kmkflyer »

Ik zal ook maar toezeggen zeker!? Ben 60 jaar en heb sinds einde Februari een Levo HT en zit al aan een 1300km :-D Mijn eerste ketting en cassette is al bijna versleten :wink:

Grtz Rudi
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: turbo levo groep!!

Bericht door krikke46 »

Afbeelding

weeral een fijn tochtje met de levo vandaag !!!
waarom heb ik dat geen 5 jaar eerder gekocht..
tafkar
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 mar 2007 22:28
Rijdt met: custombuild Trek 6500

Re: turbo levo groep!!

Bericht door tafkar »

Enthousiaste 41 jarige Levo-ist, happy to join!
BLACK / ROCKET RED Turbo Levo FSR 6Fattie sinds oktober en ongeveer 1500 km op de teller.

Fantastische fiets, eindelijk terug met de boys op pad zonder steeds de rode lantaarn te moeten zijn en mijn hartslag in het rood (+190-200) te laten knallen :)
Ik rij zelf meestal in ECO 20%, heb ondervonden dat dit meer dan genoeg is op de meeste Vlaamse wegen. Dit geeft je ook de mogelijkheid om toch nog een beetje sportieve uitdaging te hebben ... zeker als je de enige EMTB'ker bent in de groep :-D

pluspunten:
- perfecte handeling
- ziet er fantastisch uit
- heel comfortabel(rug/polsen) zonder in te boeten aan sportief rijgedrag


Minpunten tot nu toe:
- zwakke ketting
- remmen komen te kort, zeker in afdaling
- achtervering kan niet volledig gelocked worden
- bereik met de huidige batterij komt iets te kort - 460W : +/- 50km - gewicht 105kg (90%ECO -10%Trail)

Misschien dat deze problemen iets minder prominent zijn bij de duurdere (lees: betere componenten) modellen

Schade tot nu toe:
3 kettingen
1 defecte connector naar de motor

Wish list:
- nieuwe remmen
- nieuwe banden
- grotere batterij

Laat gerust iets weten moest er iemand goeie referenties hebben voor nieuw materiaal :-)
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: turbo levo groep!!

Bericht door krikke46 »

hoi , welkom in de groep . ik weet niet van welke regio je bent maar op 14 mei doen we een levo uitstap in Olen . kunnen we wat gegevens uitwisselen . je kan op faceboek eens aanmelden op
Turbo levo specialized .( info over uitstap volgt nog)
3 kettingen op 1500km is inderdaad wel veel , maar je kiest misschien voor enduro tochten met redelijk wat breekwerk. wij halen tegenwoordig toch 65 tot 70 km uit onze batterij dus wat gegevens uitwisselen gaat misschien wel helpen .
groeten krikke
tafkar
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 mar 2007 22:28
Rijdt met: custombuild Trek 6500

Re: turbo levo groep!!

Bericht door tafkar »

ben zelf van de regio Waasland... heb me gisteren toegevoegd op de FB groep :-)

Ik vermoed dat de kettingbreuken een gevolg zijn van verschillende elementen maar het klopt dat ze telkens braken bij vrij steile beklimmingen op single tracks (nog niet echt enduro :-) ). In ieder geval, ik heb nu sinds 2 maanden een SRAM XX01 ketting en tot nu toe nog geen problemen... fingers crossed.

Wat de batterij betreft....
Zoals reeds vermeld is dit een 460W model en sinds dag 1 ben ik nooit verder dan 50-55 km gekomen; gemiddeld 45-50 km
Afstelling als volgt:

Eco: 20%
Trail: 45%
Turbo: 100%

Gemiddeld rij ik 80 à 90% in Eco mode en maak ik zelden tot nooit gebruik van de Turbo.
Gewicht droog aan de haak 105kg + Cammelbak en reserve materiaal +/-5kg(?) en kledij

Bij mijn weten is er ook nog geen firmware upgrade gebeurd... misschien ligt hier het verschil?
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: turbo levo groep!!

Bericht door krikke46 »

hoi , het kan ook liggen aan de omgeving die je rijdt natuurlijk . bij ons is alles zo goed als vlak .
mijn max hoogtemeters bij een toer is tot nu toe beperkt gebleven tot 450a600 hm.
als je echt in de ardennen rijdt zal het wel schelen. misschien eens proberen van motor instelling naar 65 procent te zetten . hebben wij ook gedaan .
alvast bedankt om aan te sluiten bij de facebook groep. bedoeling is toch om jaarlijks een paar activiteiten te doen !! tot dan
xx1 ketting is goede tip bedankt !!
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: turbo levo groep!!

Bericht door JB »

tafkar schreef:ben zelf van de regio Waasland... heb me gisteren toegevoegd op de FB groep :-)

Ik vermoed dat de kettingbreuken een gevolg zijn van verschillende elementen maar het klopt dat ze telkens braken bij vrij steile beklimmingen op single tracks (nog niet echt enduro :-) ). In ieder geval, ik heb nu sinds 2 maanden een SRAM XX01 ketting en tot nu toe nog geen problemen... fingers crossed.

Wat de batterij betreft....
Zoals reeds vermeld is dit een 460W model en sinds dag 1 ben ik nooit verder dan 50-55 km gekomen; gemiddeld 45-50 km
Afstelling als volgt:

Eco: 20%
Trail: 45%
Turbo: 100%

Gemiddeld rij ik 80 à 90% in Eco mode en maak ik zelden tot nooit gebruik van de Turbo.
Gewicht droog aan de haak 105kg + Cammelbak en reserve materiaal +/-5kg(?) en kledij

Bij mijn weten is er ook nog geen firmware upgrade gebeurd... misschien ligt hier het verschil?
Hoi,
Rij ook met de 460w en ben van het zelfde kaliber als jij 103+ rugzak met rug bescherming van 8kg. :-" , veel hangt van het rijgedrag af. Als ik alleen rij kom ik ook maar maximum aan 55 tot 60 km maar dan rij ik met een hoger gemiddelde dan als ik met mijn maten (die niet elektrisch) rij, in groep zou 80km moeten gaan maar nog niet uit geprobeerd. (2a3 uur fietsen is het maximum voor mijne rug) Na de update zit ik aan minder dan 1% verbruik/km in groep, in het Limburgse landschap. Morgen hopelijk een Ardennenrit :bounce: met de nieuwe update, zal iets laten weten. I.v.m. de kettingbreuken, met de nieuwe update moet hij zachter schakelen, vroeger gaf hij nog even aandrijving na als men stopt met trappen. Wat als gevolg geeft als schakelen onder vollast. Daardoor moest de Levo anders gereden worden dan een gewone fiets.
Grt. Jo
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Re: turbo levo groep!!

Bericht door vtteddy »

kmkflyer schreef:Ik zal ook maar toezeggen zeker!? Ben 60 jaar en heb sinds einde Februari een Levo HT en zit al aan een 1300km :-D Mijn eerste ketting en cassette is al bijna versleten :wink:

Grtz Rudi
Dat is wel vroeg .Ik heb er 5500km mee gereden en was nog niet versleten. Maar heb mij voorgenomen om toch om de 5000km alles te vervangen .
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: turbo levo groep!!

Bericht door JB »

Gisteren de TT van Pont-Ligneuville gereden, 38km 780hm 15.7km/u gem.
Instelling 15% eco; 30% trail; 70%turbo max.motorvermogen 80%. totaalgewicht +/-135kg
+/- 85%op eco gereden, 10% trail, 5% turbo.
46% batterij verbruikt.
Hier mijne film.
Grt. Jo.
https://www.pinkbike.com/video/469968/" onclick="window.open(this.href);return false;
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: turbo levo groep!!

Bericht door krikke46 »

mooi filmpje , daar was ik ook beter heen gegaan precies . genoteerd voor volgend jaar.
ben in haacht gaan rijden , was iets minder maar toch weer 54 km in de benen.
Plaats reactie