19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door Motorbiker »

Beignée lag perfect. Thuin zal zeker goed meevallen. Zoveel heeft het in de streek niet geregend. Vette stukken zitten er altijd in.

@Edi: Thuin op 2 april ken ik niet. Er zijn ook een paar mindere tochten in de streek, die net het omgekeerde doen dan Beignée, Thuin/7 pèches en Leernes van 7 mei.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door madskatingcow »

Gelukkig was er geen modder vandaag * kuch *, 79.2km op GPS, 100km aan het achterwiel en 1510hm. Erg zwaar, hellingen van 20%, glad bij momenten. Ideale techniektraining, knappe trails. Gestart om 9:30 met 3 man, meer dan 2 andere deelnemers zijn we niet tegen gekomen op de 80km.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door Verzetje »

Ja, da was gene kattepis :lol: :lol:

Idee om voor de 64 te gaan al laten varen nog voor ik begonnen was.
En gelukkig, wou op tijd thuis zijn :oops:

Modder was er genoeg :lol: :lol:
Bij momenten wel glad met de gewone BP achteraan.
Was voor mijn techniek nog net te doen.

Vond het wel een super tochtje. Leuke trails, en goei training voor mijn techniek die niet super is.
Geeft weer goesting om eraan te beginnen.

Tot volgend jaar.
homy 22
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:53

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door homy 22 »

:drunk: vandaag ook 81km gereden met 2 makkers, 1500hm, jah aan modder geen gebrek,
streek blijft zeer boeiend,maar heb deze vtt al 2x in droge toestanden gereden en als supertocht bestempeld, vandaag was het toch een ander dementie,daar ik vorig jaar bijna alle klims en afdalingen aankon was het deze keer anders,misschien was het niet enkel de modder??? :drunk:
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door EG6 »

Op alle vlakken de 65 km onderschat.
Beseffen hoe weinig ge eigenlijk maar waard zijt eens het écht vettig, glad en stenerig/wortelig tegelijk ligt op de hellingen en afdalingen doet 'pijn', maar 't is wel een interessante les.
Nog nooit zo uitgekeken naar een finish als nu. Weinig tot geen recuperatiemomenten, vlakke bospassages bolden dan ook nog eens super vettig, en als ge dan al eens uit het bos kwam kreeg je de wind vol op kop, of moest je over de Romeinse veldwegen gaan slalommen (man, waarover klagen wij hier in Vlaanderen over weginfrastructuur..).
Kan normaal goed weerstaan aan zo'n dingen, maar 't sossieske achteraf was meer dan nodig.

Toptocht, uitdagend, alles wat mtb'en bevat, duidelijke bepijling, zeer uitgebreide bevoorrading, maar droog(er) misschien net nog dat ietsje leuker.
Mooie streek om te biken, maar zou er toch niet willen wonen.
Moe maar voldaan.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Vanmorgen de eerste Péché genomen door uit mijn bed te geraken. Normaal was het plan om rond 8u te vertrekken maar verkeerd gereden in Thuin dorp, dan nog even op zoek naar een helm die ik de rapte was vergeten vanmorgen, en andere noodzakelijkheden voor een start. Nog onze Waaslands finest Rode Kogel tegengekomen vooraleer echt te starten.
Te laat dus vertrokken en vandaar beslist om de 50 te doen ipv 65 die ik had voorzien. Direct klimmen en dalen, en op de eerste afdaling zag ik al eentje onderuit kletsen door de modder, ik was gewaarschuwd, het was toch glibberen. Had bandjes al iets zachter gezet dan anders, al blijft het wel veel tegenover wat ik soms van anderen hoor. De drogere stukken was het genieten met de fully, eerst tt met dit masjien.
Het klimmen ging me vroeger toch beter af, al lig dit misschien ook aan het feit dat dit mijn eerste tt met hm's is voor dit jaar. Vroeger had ik er al wat meer achter de kiezen.
Meeste stukken waren al wat gekend door vorige passage in Thuin, maar de toppertjes bleven nog naast de houten rand naar het beekje beneden, en de afdaling naar het kanaal toe met aan het begin melding van een trapbord. Met de hardtail zou ik in het verleden zijn afgestapt daar. Wel bijna een opaatje moeten ontwijken met zijn hond, maar goed opgelost.
Zo superlatieven genoeg, bepijling en ravi top, vriendelijke mensen, wat moet een mens nog meer hebben.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door spaghetti_2 »

spaghetti_2 schreef:Na het zonnige en warme weer van deze week denk ik dat het wel zal meevallen. Het is ook niet dat het stortregent momenteel. Thuis blijven gaat een vergissing zijn :wink:
Amai, die woorden neem ik toch terug. Het was bij momenten stoempen en glijden. Mijn Roro/Rara set-up kwam tekort vandaag, zelfs op minimale druk vaak totaal geen tractie. Als chrono rijder is het dan bij momenten toch vloeken. Geen superbenen dus de zeven hoofdzonden deden veel zeer, maar ze toch allemaal naar boven kunnen fietsen :-) het was zwaar, maar dat maakt de rit er niet minder mooi om! Een ietwat minder gekende streek die toch veel te bieden heeft. Bepijling top, nooit moeten zoeken of verkeerd gereden, ondanks 'chrono-tempo'.
Toekan
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 jan 2011 23:06
Rijdt met: Gothic Soul

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door Toekan »

Ik volg al jaren de kalender van O2 bikers en deze tocht zit daar al jaren in. Heb hem dus al in alle omstandigheden gereden :-D .
Natte edities zijn beduidend zwaarder dan droge edities. Dit jaar was een half natte editie (ondergrond nat en geen of bijna geen neerslag). Ik reed ooit een echt natte editie. Die editie zal ik nooit vergeten.
De sfeer op de Waalse tochten is steeds heel relaxed.
Deze streek moet, wat mij betreft, zeker niet onderdoen voor Namen of Luxemburg.
De bevoorradingen waren zoals elk jaar ok. Koeken, chips, pure chocolade, gedroogde vruchten banaan, appelsien, water met vruchtensiroop of sportdrank.
De afpijling was wat mij betreft dik in orde. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik de tocht al een groot stuk van buiten ken dus mijn mening is op dit vlak misschien niet meer objectief.

De 7 péchés zijn zeer pittig. Niet zo lang als de beklimmingen in de Ardennen maar dat compenseren ze met hellingsgraad en ondergrond :drunk: .

Het inschrijven verloopt efficiënt.

De douches waren naar jaarlijkse traditie ijskoud. (Of is dat omdat ik altijd zo laat arriveer :-" ) En bovendien was er dit jaar geen waterdruk. Dat is wel een minpuntje.

Ook de afspuitstand had geen waterdruk. Bizar want hier had ik de vorige jaren geen last van.

En last but not least: bijna elke Waalse tocht voorziet bij de après de mogelijkheid om een braadworst en/of hamburger en/of hotdog te kopen. Dit sla ik nooit over en smaakt steeds heerlijk na enkele uren afzien. :lol:

Mijn tijd zal zoals gewoonlijk goed zijn in verhouding met mijn eigen capaciteiten. Er zijn mij dus wel wat rijders voorbij gereden :wink: . Maar ik ben toch weer trots dat ik de 80 km heb uitgereden. :-D
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door EG6 »

Respect trouwens aan de mensen die alle 7 klims tot boven gereden zijn.
Btw: op welke druk hebben jullie vandaag gereden?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb een beetje afgelaten onderweg dus kan het niet exact zeggen. Vertrokken op 1.3 bar en dan wss laten zakken naar 1.1 à 1.2 bar. Niet iedereen zijn ding waarschijnlijk, in bochten voelde ik duidelijk de band vervormen en op wortels zat ik ook soms op de velg. Beetje op de limiet dus. Ik rij wel tubeless en nog met 26"

Docuhes en afspuitstand waren inderdaad wel beneden alle peil, om dan toch puntje van kritiek te noemen.
Plaats reactie