Paardendief met Lefty

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Plaats reactie
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Paardendief met Lefty

Bericht door skidje »

De Salsa Fully Horsethief.

Enige tijd geleden werd er hier een Horsethief aangeboden van Nordin. Omdat hij om de hoek woont had ik gevraagd of ik niet een keer met die Fiets een rondje kon maken. Dat rondje werden er 2 (100 km of meer). Wat was dat een verademing vergeleken met de starre stalen fietsen die ik heb.
Met 3 starre 29-er fietsen (Fatbike met 29+/26 fat meegeteld) op stal moest er wel ruimte worden gemaakt. Na enig wikken besloten afscheid te nemen van de Soma Green Juice. Afgesproken met potentiele koper en toen bleek de Horsethief verkocht. Echter kam de nieuwe eigenaar binnen een week tot bezinning. Hij wist van mijn interesse via het Forum en benaderde mij voor eventuele interesse. Wederom de Soma geïnteresseerde gebeld en binnen een dag was alles rond.
Belangrijkste vraag op dat moment was welke vork ik zou gebruiken. Altijd al belangstelling gehad voor een Lefty en via 88+ aan een goede gebruikte Supermax gekomen. Deze week is deze preventief voorzien van de 2S conversie.
Verder geduldig op de nodige spullen gewacht via gezocht topics. Wielen en remmen zijn feitelijk de enige nieuwe delen met de opmerking dat de remmen voor een leuk tweedehands prijsje van de hand gingen.
Specs:
- Frame: Salsa Horsethief 2014
- Vork: Supermax 130 (29-er)
- Stuur: 31,8mm On One OG (780 mm: 100mm verbreed)
- Stuurpen: Pro 130mm
- Remmen: Hope Tech2 (schijven 180 voor, 160 achter van Hope)
- Velgen: Rijde Edge 26 (geschikt voor 120 kg)
- Naven: Lefty 60 voor, Hope Pro-4 met stalen body
- Spaken: DT-swiss
- Crank: Truvativ Noir 3 x 9
- Schakelen: XTR shifters M970
- Voorderrie: XTR direct mount
- Achterderrie: M972
- Zadelpen: 31.6 x 410 Thomsen
- Zadel: Charge Spoon
- SRAM PC971 ketting met powerlock

Verder de plaatjes maar laten spreken.
Graag aandacht voor vraag omtrent kabel geleiding vork.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ik hier de remleiding wel goed geleid? Die kabelklem heeft voldoende ruimte dat de leiding erin kan schuiven. Net onder de kroon zit de kabel vergrendeld met een Tyrerep (kabelbinder)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Paardendief met Lefty

Bericht door aresius »

Welkom in de fully-wereld Joseph :-D
Mooie bike, wel rare combo van flashy carbon vork en sober alu frame. Maar zal aan mij liggen

Die leiding lijkt me wel correct, maar de Lefty rijders zullen hier wel op kunnen antwoorden.

Veel plezier ermee.

PS: de remhendels mogen gerust nog enkele cm naar binnen, één vinger is voldoende om te remmen met Hopes
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Paardendief met Lefty

Bericht door KrisMaes76 »

Remleiding achterwiel zou ik tussen frame en wiel steken, is bij mijn 2 fully's ook zo en ziet er wat properder uit en minder kans dat de leiding ergens blijft achterhaken. Wel dan stickertje op de staande achtervork plakken
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Re: Paardendief met Lefty

Bericht door skidje »

KrisMaes76 schreef:Remleiding achterwiel zou ik tussen frame en wiel steken, is bij mijn 2 fully's ook zo en ziet er wat properder uit en minder kans dat de leiding ergens blijft achterhaken. Wel dan stickertje op de staande achtervork plakken
Langs binnenkant gaat niet. Dan loopt die leiding heel vreemd. Plakkers volgen tegen cable rub. Iemand nog goed advies voor adres? Ennuhh... Beste gewoon transparante of zwart carbon?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Paardendief met Lefty

Bericht door aresius »

De Lizard Skins Clear frame patches zijn goed, helaas niet zo goedkoop.
Ik gebruik deze op m'n bikes, deze blijven goed hangen en komen indien nodig toch goed los zonder de lak mee te nemen.
Na enkele jaren beginnen ze te slijten en dan is het tijd voor nieuwe.

Zo te zien zijn ze wat van vorm veranderd, ik heb nog rechthoekige met een wit LS logo.
https://lizardskins.com/mtb/bike-protec ... -kit-clear" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Paardendief met Lefty

Bericht door prideandglory1891 »

Netjes!
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Re: Paardendief met Lefty

Bericht door skidje »

@ pride&glory: dat is jou 3sp shifter!!
EatSleepRide
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: do 09 apr 2015 00:34

Re: Paardendief met Lefty

Bericht door EatSleepRide »

Remleiding aan de Leftt zou ik langs voor laten komen en strak tegen de behuizing. Zo wordt het nu gedaan. Wel nog extra kabelhouder erbij en die dan positioneren iets boven de guard.
Dan van Pro framebescherming stickerset in carbon motief nemen en plakken waar de leiding Lefty zou raken. Kost niet veel, en je ziet het niet :-)
Zo doe ik het op de mijne.

Verder: knappe bike, je gaat plezier beleven aan die Lefty!
Plaats reactie