05.03.2017 - Sint-Niklaas

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 05.03.2017 - Sint-Niklaas

Bericht door dirk Thompson »

Bedankt aan de bijna 400 deelnemers !
De overvloedige regen van zaterdagavond en - nacht heeft toch nog modder opgeleverd wat de tocht lastig maakte.

In het overstromingsgebied (Rupelmonde - Kruibeke) heeft men mij nu beloofd enkele overgangen van geulen te maken zodat we terug onverharde paden krijgen door het gebied.
In de tocht van Sint-Niklaas van november hoop ik deze te kunnen benutten zodat we nog een surplus kunnen toevoegen.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 05.03.2017 - Sint-Niklaas

Bericht door TaurineR »

Heeft er een gpx track van deze tocht?
Of zaten er prive stukken in?
Ik woon in de buurt en zou deze tocht wel eens willen narijden (bij droger weer)..
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 05.03.2017 - Sint-Niklaas

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Met bang hartje met moddertoestanden in het achterhoofd zo vroeg mogelijk proberen vertrekken om dit net te vermijden. Met de fiets uit Tielrode afgezakt, start gepasseerd en op het smalle dreefje met aan ene kant een muur en andere kant beek al bijna omver gereden door een aantal motorcrossers (wtf??).
Na een korte passage door de bossen door de villawijk van Haasdonk richting een nieuw stukje bos afgerond met een passage over het spoor. Even geprobeerd om dit te vermijden door op de akker te rijden, maar liep ook niet zo lekker.
Door de veldwegels richting Bazel en zo richting de dijken van Bazel en Kruibeke met hier en daar al wat moddertoestanden, al bij al was het nog wel beetje te doen na de regenval van avond er voor. Op de eerste dijk even fout gereden, in plaats van direct naar beneden, even links mee gereden met andere bikers, maar terug moeten keren. Na een tijdje even in het wiel kunnen hangen van een medebikers, op de steile klim richting veer van Bazel terug moeten lossen bij het ploegen van het pad, en zo richting ravi waar Cokeman me net kwam inhalen. Erna terug samen vertrokken, op de klimmetjes in Steendorp wou ik de benen eens testen die tot nu toe niet slecht waren, en dan mocht ik me bekopen met enkele km's later de eerste krampen in de dijen nadat we een koppel trachten te volgen op de asfalt met een stevig tempo. Trachten op te lossen met nog een gelletje, wetende dat de bossen van Haasdonk nog kwamen, en uiteindelijk puur op souplesse moeten uitrijden. Bikewash dik in orde, nog wat energie opgedaan voor een twaalftal km's tegenwind naar huis, gelukkig met Cokeman bij me om tempo te maken en me beetje uit de wind te zetten.
Na een deugddoende douche even middagrust, de benen konden in de namiddag gelukkig weer iets betekenen voor de rest van het lichaam.
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 05.03.2017 - Sint-Niklaas

Bericht door Cokeman »

BerggeitCasualFietser schreef:Met bang hartje met moddertoestanden in het achterhoofd zo vroeg mogelijk proberen vertrekken om dit net te vermijden. Met de fiets uit Tielrode afgezakt, start gepasseerd en op het smalle dreefje met aan ene kant een muur en andere kant beek al bijna omver gereden door een aantal motorcrossers (wtf??).
Na een korte passage door de bossen door de villawijk van Haasdonk richting een nieuw stukje bos afgerond met een passage over het spoor. Even geprobeerd om dit te vermijden door op de akker te rijden, maar liep ook niet zo lekker.
Door de veldwegels richting Bazel en zo richting de dijken van Bazel en Kruibeke met hier en daar al wat moddertoestanden, al bij al was het nog wel beetje te doen na de regenval van avond er voor. Op de eerste dijk even fout gereden, in plaats van direct naar beneden, even links mee gereden met andere bikers, maar terug moeten keren. Na een tijdje even in het wiel kunnen hangen van een medebikers, op de steile klim richting veer van Bazel terug moeten lossen bij het ploegen van het pad, en zo richting ravi waar Cokeman me net kwam inhalen. Erna terug samen vertrokken, op de klimmetjes in Steendorp wou ik de benen eens testen die tot nu toe niet slecht waren, en dan mocht ik me bekopen met enkele km's later de eerste krampen in de dijen nadat we een koppel trachten te volgen op de asfalt met een stevig tempo. Trachten op te lossen met nog een gelletje, wetende dat de bossen van Haasdonk nog kwamen, en uiteindelijk puur op souplesse moeten uitrijden. Bikewash dik in orde, nog wat energie opgedaan voor een twaalftal km's tegenwind naar huis, gelukkig met Cokeman bij me om tempo te maken en me beetje uit de wind te zetten.
Na een deugddoende douche even middagrust, de benen konden in de namiddag gelukkig weer iets betekenen voor de rest van het lichaam.
Graag gedaan :-D
yamahatdm
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 06 mar 2017 21:52

Re: 05.03.2017 - Sint-Niklaas

Bericht door yamahatdm »

Die passage in de Haasdonkse bossen zijn toch wat overdreven lang en de afstand aanduiding was ook zeer afwijkend (ong. 6 km ernaast).
voor de rest was het een mooie maar zware tocht. :-D
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 05.03.2017 - Sint-Niklaas

Bericht door filiep72 »

yamahatdm schreef:Die passage in de Haasdonkse bossen zijn toch wat overdreven lang

Daar hebben wij hier in West Vlaanderen geen problemen mee, met overdreven lange bospassages :-D
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 05.03.2017 - Sint-Niklaas

Bericht door BerggeitCasualFietser »

yamahatdm schreef:Die passage in de Haasdonkse bossen zijn toch wat overdreven lang en de afstand aanduiding was ook zeer afwijkend (ong. 6 km ernaast).
voor de rest was het een mooie maar zware tocht. :-D
Het is daarvoor net dat ik deze tt gedaan heb :D Je moet in de wintermaanden dan eens net over de grens gaan rijden, daar heb je bijna geen asfalt :D
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 05.03.2017 - Sint-Niklaas

Bericht door Dickie »

Leuke tt. Het was weeral een tijdje geleden dat we nog eens over dat stukje spoorweg mochten dokkeren. De bospaadjes er naartoe waren prima vrijgemaakt.
Al tientallen keren een tocht gereden hier, ik moet blijkbaar te veel met veronderstellingen gereden hebben.
Ondanks het feit dat er zeer duidelijke pijlen stonden op het einde van de spoorweg, ben ik daar toch rechtdoor gereden #-o :drunk: .
Pas aan het voormalige hondenasiel realiseerde ik me dat de gps van mijn stuur verdwenen was 8-[
Een halfuurke aan het zoeken geweest en net op het stuk waar ik fout had gezeten, en als laatste ging checken, lag hij mooi in de modder. Oef [-o< .
@Tauriner, zodoende heb ik toch een track :wink:

De passage in de potpolder viel goed mee, de betonbaantjes waren in deze omstandigheden welkom.
De nieuwe ringdijk heb ik met de single speed schuin moeten pakken.
Ook de wind maakte alles wat zwaarder.

Door mijn zoektijd heb ik de bevoorrading maar links laten liggen.

Na een leuke passage door de bossen met weinig modder al snel terug aan het voetbalplein.

In de eerste regendruppels terug naar huis gebold, 't was weeral een tof voormiddagje.
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Re: 05.03.2017 - Sint-Niklaas

Bericht door 'T groot mes »

yamahatdm schreef:Die passage in de Haasdonkse bossen zijn toch wat overdreven lang en de afstand aanduiding was ook zeer afwijkend (ong. 6 km ernaast).
voor de rest was het een mooie maar zware tocht. :-D
#-o #-o
Plaats reactie