Ronde van Leuven

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Ronde van Leuven

Bericht door Mister No Chaïn »

20 gemiddeld zal inderdaad wat optimistisch zijn, en op GPS een route narijden is ook nog wat anders dan gewoon pijltjes volgen. In groep zou wel wat handiger zijn ja!

De uitdaging spreekt me aan maar of het realistisch is, dat is wat anders. Vorige zomer heb ik de 100 van Meerdael gedaan en toen was mijn pijp toch wel uit. 67km extra is niet een klein beetje extra, ik heb totaal geen ervaring met dat soort ultra afstanden.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Ronde van Leuven

Bericht door patje2 »

Als je deze route rijd aan 15 a 16/u zal dat al meer dan voldoende zijn. Ik rij in de zomer geregeld tochten van boven de 120 km (Poperingen xxl, Ieper, enz) met de nodige HM uit ervaring weet ik dus dat de eerste 100 geen probleem is maar eens je boven de 120 komt en boven de 1500 hm het gewoon op karakter rijden is.
De langste tocht die ik ooit gereden heb was 270km via GR paden van Londerzeel naar Middelkerke hier had ik maar 300HM en een gemiddelde van 18/u Het is gewoon vanaf km 1 dozeren dozeren en nog eens doseren en continu eten en drinken. Gouden tip zeker geregeld tochten er voor doen van rond de 100 KM
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Ronde van Leuven

Bericht door madskatingcow »

Ik ga de uitdaging aan, zodra het weer beter is en de conditie verder opgebouwd 8-[
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Ronde van Leuven

Bericht door Aeromax »

tof topic =D>
vooral omdat ik van Overijse naar Leuven ben verhuisd
Stanny
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 02 mar 2011 09:01
Rijdt met: Skinny Gary Fisher, Fat Farley

Re: Ronde van Leuven

Bericht door Stanny »

madskatingcow schreef:Ik ga de uitdaging aan, zodra het weer beter is en de conditie verder opgebouwd 8-[
Kondig uw poging dan hier wel aan zou ik zeggen. Missschien krijg je wel een groepke bij elkaar...
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Ronde van Leuven

Bericht door patje2 »

madskatingcow schreef:Ik ga de uitdaging aan, zodra het weer beter is en de conditie verder opgebouwd 8-[
+1
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Ronde van Leuven

Bericht door TaurineR »

Ik wil ook wel meerijden op een mooie droge lentedag...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Ronde van Leuven

Bericht door madskatingcow »

Owkeey,let's do it :-D

In onze club zijn we al met 6 kandidaten.

Misschien een goede voorbereiding voor de 3Action Classic in Langdorp op 21 mei 2017, of andersom?

Op 25 juni 2017 is het nog de Raid des Hautes Fagnes, ergens tussen beide data in kan ook.

Tempo is niet belangrijk, als we maar rijden :lol:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Ronde van Leuven

Bericht door spaghetti_2 »

Gisterenavond/nacht mijn eigen route (matthi's ride) nog eens gereden. De route ligt er perfect bij momenteel. Vorige vrijdag ook een deel van grote Hageland-route gereden (het stukje rond Holsbeek). Daar had ik wel last met mijn gps, de routelijn week steeds af van de paden, maar ik weet niet of dit door de track of door mijn gps komt. Over het algemeen heb ik hier nooit last van
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Ronde van Leuven

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb me gisteren, als voorbereiding op de 160 in Bouillon, gewaagd aan de Hageland XXL route: zeker en vast de moeite waard. De mooiste stukken van de streek zitten er in, en ik heb me nooit echt verveeld. Het blijft natuurlijk een serieuze uitdaging, ik had uiteindelijk bijna 180 km op de teller. MTBen op gps blijft altijd een uitdaging, het is toch een aanrader om op voorhand enkele waypoints met opmerkingen te maken (indien je mijn gpx file wilt, mag je altijd sturen). De route klopte wel voor het grootste deel: de draaien-en-keren singletracks in de bossen zijn uiteraard moeilijk te volgen maar daar moet je je eigen ding doen. Enkel langs de Winge beek in Kortrijk-Dutsel klopt er iets niet, daar steekt de route de beek over, maar er ligt niets om over te steken. Daar moet je dus een stukje rond rijden.

https://www.strava.com/activities/1164655556
Plaats reactie