19.02.2017 - Neeroeteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door lupo60 »

Zeer jammer, maar dit forum lijkt wel op sterven na dood. Ik heb het trouwens al een paar keer aangehaald maar er lijkt precies niemand meer een boodschap te hebben aan het geven van info over toertochten, in het geval van Neeroeteren vandaag zelfs geen topic van de organisatie!? :-( Misschien vindt niemand het nodig, want er waren zo een 700-tal deelnemers. Maar het is altijd toch leuk voor iemand vreemd aan de streek om wat info vooraf te vinden.
Vandaar dat ik na de feiten de moeite neem om een verslagje te doen van de MTB-rit vandaag te Neeroeteren. Misschien kan er iemand volgend jaar iets mee doen:
Hier komt ie: Ik ben er laat aan kunnen beginnen, rond 9hr40 gestart voor 40km.Ik kan geen data geven want ik was mijn Garmin vergeten.
Hoewel ik opgegroeid ben in deze bossen, was er 30 jaar geleden nog geen sprake van MTB-en, dus ik ben hier menig nieuw trackje tegengekomen :-D
Na een klein kwartiertje opwarming begon het serieuzere werk onmiddellijk. En het dient gezegd, tot aan de bevoorrading hield het niet meer op! Nijdige stekels werden afgewisseld met wat langere stoempers. Voor mij een waar plezier, precies een roetsjbaan, op en af en draaien en slingeren, geen meter rechtdoor. De tracks lagen er ook heel deftig bij en het weer was ideaal. De hemel!
Gelukkig mag ik momenteel genieten van een voorbeeldige conditie, want ik denk dat, als dit niet het geval zou zijn, ik hier al een stuk minder lyrisch voor de dag zou komen. Aan de bevoorrading werd er flink wat afgepuft :-D
Na de bevoorrading bleef het afwisselend, maar toch ietwat minder zwaar. Ik was terug thuis voordat ik er erg in had :-?
Organisatie stond helemaal op punt, inclusief bepijling, bevoorrading, parking, bikewash, etcetcetc.
Voorwaar, sinds maanden niet meer zo een leuke rit gereden.
Zo, meer hoeft dat niet te zijn, dus ik nodig alle lezers hier uit, om ook hun wedervaren in het kort neer te pennen, daar hebben we allemaal wat aan. Grtjs, D.
Mountainbike.be
Forum beheerder
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 07 jul 2014 18:52

Re: 19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door Mountainbike.be »

Het klopt dat er inderdaad heel wat organisatoren geen moeite doen om hun deelnemers vooraf wat extra info te geven via dit forum. Elke organisator wordt automatisch 3 weken voor zijn event per mail gevraagd dit forum te hanteren om extra's aan de eventuele deelnemers over te maken.

Organisatoren die zich de moeite doen merken dit meestal wel aan het aantal deelnemers op termijn.

Bij deze een terechte opmerking en tevens een oproep aan de organisatoren om van dit forum idd een handig prikbord te maken voor uw TT.
Gebruikersavatar
mrperfect
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 23:34
Rijdt met: Cannondale lefty

Re: 19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door mrperfect »

De verantwoordelijke van de wringers is al enige tijd niet meer in België, komt binnenkort terug. Er had misschien iemand van de andere wringers het kunnen overnemen voor wat info.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door Beny »

Inderdaad, zeer mooie tocht met mooi wat opgestapelde hoogtemeters (vooral voor de BV) =D>
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door Edlisjas »

Ik zal mijn ervaring over de tocht ook even noteren.

Daar de tocht op 50 m van mijn deur passeerde ben ik niet tot in Neeroeteren gereden maar op ca. 15 km van de start vertrokken. Voor mij kwam het zwaardere stuk dus op het laatst...:-)

Leuke tocht, prima uitgepijld en in combinatie met de kalklijnen was verkeerd rijden uit den boze.

Vanaf de bevoorrading was het allemaal wat vlakker en zorgde dit voor een hoog gemiddelde (22,1).

Na 42 km had ik er nog zin in en heb ik de tocht nog eens gereden, maar dan met mijn 27,5 plus bike. Meer fun, meer genieten maar iets trager.

Na 84 km genieten was het welletjes en heb ik de zondagnamiddag in de luie zetel doorgebracht...;-)

Merci wringers!
luno
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 mar 2016 09:52

Re: 19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door luno »

Inderdaad, zeer amusante en best wel pittige toertocht. Hadden uiteindelijk 39.9km en 391hm op de teller. Parcours was vlekkeloos uitgezet, kregen een lekker warm soepje aan de bevoorrading en achteraf konden we zonder lang wachten de fietsjes zuiver spuiten. De après was ook dik in orde met een ruime keuze aan 'dagschotels' ;-)
Oh ja, paperazzo gespot onderweg, waar zijn de foto's te vinden?
phixie
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 20 jun 2014 12:48
Rijdt met: Trek X-Caliber 8

Re: 19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door phixie »

Heeft iemand toevallig de gpx file van de 40km?
dake7780
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 13:57
Rijdt met: Ghost EBS Lector HTX 29

Re: 19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door dake7780 »

Ben ook wel benieuwd naar de foto's. Blijkbaar was dit niet via de organisatie dus weet niet waar deze te vinden zouden zijn :-(
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: 19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door Byorka »

phixie schreef:Heeft iemand toevallig de gpx file van de 40km?
Ben ik ook benieuwd naar. Ik kon er helaas niet bij zijn.
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 19.02.2017 - Neeroeteren

Bericht door radicalbiker »

Mountainbike.be schreef:Het klopt dat er inderdaad heel wat organisatoren geen moeite doen om hun deelnemers vooraf wat extra info te geven via dit forum. Elke organisator wordt automatisch 3 weken voor zijn event per mail gevraagd dit forum te hanteren om extra's aan de eventuele deelnemers over te maken.

Organisatoren die zich de moeite doen merken dit meestal wel aan het aantal deelnemers op termijn.

Bij deze een terechte opmerking en tevens een oproep aan de organisatoren om van dit forum idd een handig prikbord te maken voor uw TT.
Het moderaten is ook niet meer wat het geweest is, er wordn weinig aandacht besteed aan de topics. Zo staan er soms dagen na elkaar 2 of meerdere topics van een zelfde tocht en ook in de reactie's word er zelden of nooit iets aangepast of verbeterd.
Plaats reactie