19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoorn

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Petter »

Vanochtend de auto richting Lichtaart gestuurd, nog in twijfel gezeten om naar Dorst te rijden voor de Cross voor de Crocus. Na het zien van filmmateriaal is de keuze gevallen op Lichtaart, Dorst komt wel met de KiKa rit die vertrekt van vliegbasis Gilze-Rijen, eind maart.

Toen ik aan kwam was het al lekker druk, en na geparkeerd te hebben de Fatbike van de drager gehaald en opzoek naar de inschrijving. Ook daar een drukte van belang, maar desondanks snel in kunnen schrijven en onderweg.

Eerst een stukje over de weg en daarna al heel snel het bos in, waar de eerste singletracks zich aankondigde. En wat voor tracks, met een grote smile rondgereden, bij drukke punten netjes seingevers. Bij het eerste klimmetje was het even aanschuiven, even rust en daarna weer verder.

Mooi parcours met veel afwisseling, op en af, prima bevoorrading en ook daarna weer via diverse mooie stukken speeltuin en singletracks richting de finish.

Na een goede 47km weer terug bij de auto en voldaan terug naar huis. Deze gaat zeker in de agenda voor volgend jaar, van begin tot eind Genoten met de hoofdletter G. Bedankt organisatie en vrijwilligers.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door vedet »

Zalig ritje weer, eerste keer dat ik dit jaar de fiets van stal haal, en perfect genoten op de 37km.
Prima afgepijld, goeie bevoorrading en seingevers zijn altijd een meerwaarde.

'k had alleen de temperatuur wat overschat want voor mijn korte broek was het eigenlijk nog net iets te koud, al viel het in de bossen goed mee, en heb ik niemand anders gezien met blote kuiten :lol:

dennisVO schreef:zoals steeds een topper, op alle vlakken!!

prachtig parcours
seingevers
...


1 puntje missch: de snel-inschrijving buiten was enkel voor leden.
jammer, want er stond niemand en ik mocht niet.
en binnen stond er een massa volk.
maar doet geen afbreuk aan een geweldige TT!!
Een reden te meer om lid te worden van een bond!

Snap niet goed waarom je dit niet zou doen.

Bij Cycling Vlaanderen kost dit 30euro voor een enkel lid.
Je krijgt oa.
2€ korting op toertochten
Technisch bijstand bij fietspech
Ongeval verzekering bij gewone tochtjes.
Maandelijks magazine
en nu ook snelstart

Bovendien krijg je van je mutualiteit 15€ terug betaald. Als je madam mee inschrijft (ook al fietst ze niet) kan je 2x 15€ terugkrijgen
Laatst gewijzigd door vedet op zo 19 feb 2017 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Biestie1 »

=D>
Qua organisatie zeker een maatstaf voor alle anderen.
Perfecte afpijling, duidelijk aangegeven splitsingen. Op echt elke oversteek seingevers en wat een prachtidee, die snelstart ! =D>
Dan nog een heel leuk parkoers, absolute toptocht.
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Frankske73 »

Dikke merci ! Met 5 mtbc messelbroekers gestart, een ander deel ziek of aan het uitzieken....
Top parcours en top organisatie. Speciaal =D> voor de seingevers en parkeerwachters. Aan de BV ging het vlot, was de laatste weken al eens anders.
Tot volgend jaar !
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Den jjag »

Filmke van deze topper:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mtbker13
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 21:13
Rijdt met: KTM
Contacteer:

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Mtbker13 »

Bedankt aan iedereen die komen rijden is op onze TT van 19/02/2017 Jongstlede [-o< . Ook deze editie was een overweldigend succes . We mochten dit jaar maar liefst 2202 bikers verwelkomen , waarvoor ons hartelijke dank. Hopelijk hebben jullie je geamuseerd. Reacties horen we graag, zodat we naar volgend jaar toch weer iets beter kunnen. :-k

Ook willen we de vele helpers en vrijwilligers, leden bedanken voor de goede verloop van deze MTB-tocht, en hopen op jullie hulp naar volgend jaar toe.

Blijf op de hoogte via facebook daar posten we alles van foto's tot filmpjes enz... LIKE ! :wink:
https://www.facebook.com/mtbtdejachthoorn/?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;

met sportieve groeten Mtb Team De Jachthoorn See You Next Year ! (o)

Afbeelding
EVR@MTB
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 11 feb 2015 21:53

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door EVR@MTB »

Om nog even op de snelstart terug te komen; het was een 'test' dit jaar die inderdaad heel goed is meegevallen.

Dat we dit alleen voor de bikers met kaart van de wielerbond kunnen doen, heeft vooral te maken met het feit dat we, bij het scannen van de kaart, ineens al je gegevens hebben. Absoluut noodzakelijk voor de verzekering, voor je eigen veiligheid.
Bikers die geen lid zijn, moeten hun gegevens nog noteren op een apart papiertje, juist om die verzekering in orde te bregen. In het belang van eerst en vooral jezelf, maar ook voor ons is het belangrijk te weten dat alle bikers die bij ons komen rijden, verzekerd zijn voor 't geval dat. En als we het invullen van die papiertjes dan ook nog buiten moeten organiseren, dat is niet praktisch haalbaar.
Zoals eerder gezegd op het Forum, je aansluiten bij de wielerbond kost bijna niets en je hebt per rit die je rijdt nog eens 2€ korting.

Dit gezegd zijn, bedankt voor de enorme opkomst, de tips voor volgend jaar en de fijne commentaren...
Wij kruipen straks moe maar super tevreden ons bedje in :-) !
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Svenny007 »

misschien een idee naar volgend jaar (en voor andere organisaties)
dat de papiertjes thuis afgeprint kunnen worden en ingevuld. zodat deze ineens afgegeven kunnen worden bij betaling.

persoonlijk ben ik ook lid van de wielerbond vlaanderen met heel mijn gezin.
30 euro voor een jaar waarvan je dan nog een deel terug trekt van de ziekenkas.
en op de meeste toertochten nog eens korting krijgt, en ik dus eigenlijk winst doe.

ik vind het wel vreemd dat ik op sommige organisaties toch nog een papiertje moet invullen na het scannen van mijn kaart ??
Gebruikersavatar
trage rappe
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 12 okt 2014 13:07
Rijdt met: cannondale f29 carbon1 / lefty Scalpel carbon 3

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door trage rappe »

Reacties horen we graag, zodat we naar volgend jaar toch weer iets beter kunnen. :-k



volgend jaar nog beter ???
ik zou niet weten waar nog !!!
top organisatie =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 19.02.2017 - Lichtaart - 12de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door dennisVO »

vedet schreef:Zalig ritje weer, eerste keer dat ik dit jaar de fiets van stal haal, en perfect genoten op de 37km.
Prima afgepijld, goeie bevoorrading en seingevers zijn altijd een meerwaarde.

'k had alleen de temperatuur wat overschat want voor mijn korte broek was het eigenlijk nog net iets te koud, al viel het in de bossen goed mee, en heb ik niemand anders gezien met blote kuiten :lol:

dennisVO schreef:zoals steeds een topper, op alle vlakken!!

prachtig parcours
seingevers
...


1 puntje missch: de snel-inschrijving buiten was enkel voor leden.
jammer, want er stond niemand en ik mocht niet.
en binnen stond er een massa volk.
maar doet geen afbreuk aan een geweldige TT!!
Een reden te meer om lid te worden van een bond!

Snap niet goed waarom je dit niet zou doen.

Bij Cycling Vlaanderen kost dit 30euro voor een enkel lid.
Je krijgt oa.
2€ korting op toertochten
Technisch bijstand bij fietspech
Ongeval verzekering bij gewone tochtjes.
Maandelijks magazine
en nu ook snelstart

Bovendien krijg je van je mutualiteit 15€ terug betaald. Als je madam mee inschrijft (ook al fietst ze niet) kan je 2x 15€ terugkrijgen

ja, ik weet het.
ik was al lid, maar dat jaar heb ik weinig TT's gereden, en dan nog de meeste in de Walen.
dus heb dat jaar niks aan m'n lidkaart gehad, en ze bijgevolg ook niet verlengd.

ela, ik was ook in korte broek en blote benen zenne! :-)
er waren er niet veel hé.
Plaats reactie