05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Bericht door filiep72 »

Nieuwpoort : ons gezelschap bestond vandaag uit 6 man. Mijn 5 kompanen (winnitou, Hans76, verry slowwww, Liebherr 914 en Spiermassa) hadden honger naar de duinen want er werd regelmatig een stukje gebist. Tijdens de strandpassage kon ik nog net op tijd mijn wagonnetje aanhangen aan de bolkekes TGV uit Diksmuide. Waarschijnlijk speelt mijn koerservaring daarbij een grote rol in :-) . Bedankt Bolkekes ;-). De bevoorrading kwam net op tijd.

Het 2e deel situeerde zich rond de koninklijke baan alwaar zich kilometers lange single tracks bevonden. Inhalen is moeilijk aldaar dus moest ik wel een beetje converseren tegen da madamke voormij, zowaar. Een accidentje en een valpartij is daar dan ook rap gebeurt nietwaar ;-).

Als sluitstuk van de rit konden we kiezen: het parcours volgen richting polders of die 6 a 7 km single track nog eens dunnetjes overdoen. Niets gemakkelijker dan zulke vragen voor de Forumbikers want de sturen wezen al snel in de richting van de single track :-D. Na 46 km werd het tijd om de vélo's tegen de nadars te zwieren en op den après plannen te smeden voor volgende avonturen. Cya
Gebruikersavatar
Krisse²1
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 01 jan 2009 23:00
Rijdt met: Commençal Meta55 Carbon fully + FUJI Tahoe 1.1 ht

Re: 05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Bericht door Krisse²1 »

kasseifretter schreef:Herinner me nog dat ik vorig jaar parcours heb verlaten en mijn eigen rit van gemaakt heb. Verschillende mooie en toegankelijke stroken werden links gelaten. Er zaten ook single tracks in aan begin parcours.

Wie strandrit verwacht is er wel aan voor de moeite. Er zitten ook nog wat 'modderstroken' in.

Ik heb hier wel de indruk dat meerdere mensen het parcours verlaten ](*,) om ze dan 3x terug tegen te komen...

Maar soit:
mijns inziens een zeer aangename tocht:
- Gevarieerd parcours: single trackjes, duinen, toch een lang stuk strand!, in en rond de vaargeul, stukje polder, etc.
- Berijdbare omloop gezien de weersomstandigheden.
- Uitgebreide bevoorradingen ( al was de laatste op de 50km wat 'verborgen' )

Kortom tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Bericht door spiermassa »

Krisse²1 schreef:
kasseifretter schreef:Herinner me nog dat ik vorig jaar parcours heb verlaten en mijn eigen rit van gemaakt heb. Verschillende mooie en toegankelijke stroken werden links gelaten. Er zaten ook single tracks in aan begin parcours.

Wie strandrit verwacht is er wel aan voor de moeite. Er zitten ook nog wat 'modderstroken' in.

Ik heb hier wel de indruk dat meerdere mensen het parcours verlaten ](*,) om ze dan 3x terug tegen te komen...

Maar soit:
mijns inziens een zeer aangename tocht:
- Gevarieerd parcours: single trackjes, duinen, toch een lang stuk strand!, in en rond de vaargeul, stukje polder, etc.
- Berijdbare omloop gezien de weersomstandigheden.
- Uitgebreide bevoorradingen ( al was de laatste op de 50km wat 'verborgen' )

Kortom tot volgend jaar.
ik heb officieel parcour gevolgd en de mooie stukken gebist en ganse lus westendse duinen 2x en geen polders aangedaan ....dus geen modder en niks verboden gedaan en toch 47km .
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: 05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Bericht door Herder Alex² »

Heel gevarieerde tocht. We hebben er van genoten. Singletracks zijn natuurlijk veel leuker dan de Polders, maar ze waren heel goed berijdbaar. Wel zuigend maar geen moddertoestanden zoals wij in O-VL kennen.
Ze hebben ook die singletrack met die boomwortels aan de achterkant van de sluis / tussen de 2 waters in / uitkomend aan die camping (rond km 40) niet opgenomen of heb ik daar een pijltje gemist ?
Iets voor 16u binnengekomen en net voor de regen :-D
We kijken al uit naar Koksijde eind deze maand =P~
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Bericht door filiep72 »

kasseifretter schreef:

Ik heb hier wel de indruk dat meerdere mensen het parcours verlaten ](*,) om ze dan 3x terug tegen te komen...
Hier vantzelfde :van het parcours gaan om - reglementair - een leuke duinenpassage te herbeleven ;-). En na al dat bissen is de tank leeg en laten we de polders voor wat ze zijn.

Ik ben wel eens benieuwd welke parcours Mr Suisse aan elkaar gebreid heeft :-)
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Bericht door polletje »

Herder Alex² schreef:We kijken al uit naar Koksijde eind deze maand =P~
Wij ook want Koksijde heeft terug enkele nieuwe stukjes gesnoeid. Deze nieuwe stukken komen ook op de Keunetocht op pinkstermaandag 5 juni met nog wat extra's :-)
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Bericht door spiermassa »

waar komen de foto's aub.dank bij voorbaat .....ook voor de mooie tocht.Organisatie was perfect .
Sportdienst Nieuwpoort
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 okt 2012 15:35
Rijdt met: sport

Re: 05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Bericht door Sportdienst Nieuwpoort »

Beste,

Een deel van de foto's (stuk of 20) komen op de site van Stad Nieuwpoort:
http://www.nieuwpoort.be/nieuwpoort/vie ... etoertocht" onclick="window.open(this.href);return false;

De organiserende club zal binnenkort alle foto's online plaatsen.
Via bovenstaande link zal je daar dan kunnen doorklikken naar de site van de club.

Sportieve groeten
Sportdienst Nieuwpoort
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 05.02.2017 - Nieuwpoort - 8e Duin - Strand & Poldertocht

Bericht door spiermassa »

" onclick="window.open(this.href);return false;


" onclick="window.open(this.href);return false;

mijn impressie van de rit
Plaats reactie