19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Marc E
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 21:44
Rijdt met: cube

19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Bericht door Marc E »

Op zondag 19 februari organiseren we weer onze jaarlijkse veldtoertocht.
Dit jaar is het vertrek niet aan de sporthal van Kalmthout-Achterbroek maar vertrekken we aan de verwarmde tent bij Noordvlees Van Gool, Bloemstraat 56 te Kalmthout-Achterbroek.
Je hebt de keuze uit 15-25-32 of 40 km.
Na de tocht kan je nog genieten van een lekkere trappist van 't vat en iedere deelnemer krijgt GRATIS een broodje met een lekkere barbecue-worst aangeboden door Vleeshal Van Gool
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 19 februari 2017 Kalmthout-Achterbroek

Bericht door sam2300 »

Wat mogen we verwachten qua parcours? Vergelijkbaar met tochten op de Brabantse wal?
Marc E
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 21:44
Rijdt met: cube

Re: 19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Bericht door Marc E »

Onze tocht gaat richting klein schietveld waar we al een paar weken bezig zijn om er al de mooiste stukken uit te halen en om de slechtere stukken droger te maken. Ik hou jullie eind volgende week op de hoogte van de staat van het parcours
Marc E
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 21:44
Rijdt met: cube

Re: 19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Bericht door Marc E »

Vandaag nog eens de toer gereden, hij ligt er heel goed bij, als het zo blijft zullen de fietsafspuiters niet veel werk hebben.
Ik hou jullie op de hoogte van de stand van zaken.
EDB1
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 25 okt 2016 20:38

Re: 19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Bericht door EDB1 »

Liggen er ook technische stroken in het parcours?
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: 19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Bericht door drikkie »

Technische stroken? zeker weten :-)
Het Klein Schietveld is wereldberoemd in de Noorderkempen
1 lange singletrack =D>
Marc E
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 21:44
Rijdt met: cube

Re: 19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Bericht door Marc E »

Vandaag alles uitgepijld, parcours ligt er heel mooi bij.
Rond het bedrijf van Noordvlees Van Gool +/- 1 km extra singel track en ook aan het sportpark van kalmthout hebben we een mooi stukje gemaakt.
De Barbecue staat klaar om jullie morgen een lekker broodje met BBQ worst te aan te kunnen bieden.


Tot morgen.
EDB1
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 25 okt 2016 20:38

Re: 19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Bericht door EDB1 »

Zeer mooie tocht gereden vandaag. De eerste 4km was gewone weg of dreef en dacht ik even dat het zo verder zou gaan. Maar dan was het nagenoeg continu singletrack met slingerpaden, heuveltjes en zandstroken; redelijk technisch dus.De streek rond Kalmthout is blijkbaar een speeltuin voor de offroadbiker. Hier kom ik zeker nog terug.
Marc E
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 21:44
Rijdt met: cube

Re: 19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Bericht door Marc E »

Bedankt aan alle deelnemers (bijna 1.000) we hopen dat jullie een mooie tocht gehad hebben, we kregen enkel positieve reacties over de tocht en ook de gratis broodjes met barbecue-worst vielen goed in de smaak.
Tot volgend jaar.
fotograaf
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 17:47
Rijdt met: koga

Re: 19.02.2017 - Kalmthout-Achterbroek

Bericht door fotograaf »

Marc E schreef:Bedankt aan alle deelnemers (bijna 1.000) we hopen dat jullie een mooie tocht gehad hebben, we kregen enkel positieve reacties over de tocht en ook de gratis broodjes met barbecue-worst vielen goed in de smaak.
Tot volgend jaar.
Op Facebook circuleert een filmpje over jullie tocht. :-D
Ik heb mij in ieder geval goed geamuseerd. Ruime parkeergelegenheden, bewaakte fietsenstalling, nette douches, ruime tent en vlotte inschrijving, bbq en een tof begin van de route op het terrein van Vleeshal Van Gool. Prima bepijling, want ik reed nergens vout(of toch F? :-D ). Enfin, een leuke tocht, en jullie hadden geluk met het weer. Aanrijroute was niet te vermijden, welke kant je ook op wil vanuit Achterbroek. Ik Heb genoten van een dikke 31 km mountainbiken door het bos en hei. Het was mijn eerste tocht dit jaar. Goede bevoorrading, méér dan voldoende en serieus werk van gemaakt op het vliegveld van Brasschaat, toppie! Op het einde leuk crossbaantje en bij de Vleeshal Van Gool nog leuk kunnen slingeren op het laatste. Dacht dat ik wel een kilo zou kwijt zijn, maar die heb ik er weer aan gegeten met worst en brood, die ik met een bonnetje gratis kreeg. . , wat wil een mountainbiker nog meer voor 5 euro? ..

Groetjes,
Guy
Plaats reactie