last van knieën - kraakbeen - hyaluronzuur injectie?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: last van knieën - kraakbeen - hyaluronzuur injectie?

Bericht door dago »

En als dat niet meer helpt na nen tijd gewoon een nieuwe knie zoals ik nu. Nog opties genoeg
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: last van knieën - kraakbeen - hyaluronzuur injectie?

Bericht door Jochen74 »

Eigenlijk heel simpel, het ene geval is het andere niet.
Als je vergaat van de pijn, zeker proberen.
Ik ken iemand met hetzelfde verhaal en zij loopt nu, na drie inspuitingen opnieuw twee keer per week tien km.
Ikzelf heb er geen baat bij. Enkele maanden geleden twee inspuitingen Synolis gekregen (95€/stuk alstublieft) en de pijn is ondertussen volledig terug.
Was bij dezelfde dokter.
Heb mijn mtb maar verkocht.
Ik denk nu aan een e-mtb, maar blijkbaar wordt de gel die ze inspuiten warm en meer vloeibaar bij inspanningen (zoals bij olie). Bij fietshouding wordt die dan naar de achterkant van je knie geduwd en schuurt het kraakbeen opnieuw over elkaar. Ontsteking is het gevolg.
Bij licht joggen op onverhard aan max 8.5 per uur en mijn pijn gaat weg. De plooiing van het been is veel minder waardoor de gel vooraan blijft zitten.
De inspuiting zelf vond ik niet pijnlijk, maar de eerste is wel lastig. Duurt enkele seconden dus daar moet je het niet voor laten.

Succes!
Gebruikersavatar
andy vdb
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 02 feb 2011 21:11
Rijdt met: cube ltd comp 2011,Corratec revolution 2017

Re: last van knieën - kraakbeen - hyaluronzuur injectie?

Bericht door andy vdb »

Ook sinds kort miserie met de knie .2letsels in het kraakbeen .Ook al een injectie gekregen van Go on.rustig wandelen lukt
na een tijdje stilzitten is het dan eerst weer slechter en na een 15min op de rollen begint het lichtjes terug pijn te doen en is het voor de rest van de dag pijnlijk.Hopelijk haal ik de roc d'ardenne maar vrees ervoor :(
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: last van knieën - kraakbeen - hyaluronzuur injectie?

Bericht door smokey_fluppe »

Wil je niet ontmoedigen andy maar van mij gaat dit nu maand 5 in , heb ondertussen al alles geprobeerd en nu laatst 2 injectie's met dat zuur maar helpt nog niet , nu nog 1 injectie volgende week en als dit niet helpt verder onderzoeken. Men denkt dat mijn knie schijf niet meer goed spoort bij de trap beweging. Dit kan komen door mijn kraakbeenletsel. De symptomen zijn dezelfde als van jou , begin ik te fietsen na 20 min begint de pijn en heb er dan een da of 2 last van , vooral als ik moet rechtstaat moet mijn been eerst los komen. Trappen doen enzo is dan ook wat minder aangenaam na 2 dagen is de pijn dan over maar fiets ik opnieuw begint alles opnieuw . Is ook met lopen zo en met wandelen.
Gebruikersavatar
andy vdb
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 02 feb 2011 21:11
Rijdt met: cube ltd comp 2011,Corratec revolution 2017

Re: last van knieën - kraakbeen - hyaluronzuur injectie?

Bericht door andy vdb »

smokey_fluppe schreef:Wil je niet ontmoedigen andy maar van mij gaat dit nu maand 5 in , heb ondertussen al alles geprobeerd en nu laatst 2 injectie's met dat zuur maar helpt nog niet , nu nog 1 injectie volgende week en als dit niet helpt verder onderzoeken. Men denkt dat mijn knie schijf niet meer goed spoort bij de trap beweging. Dit kan komen door mijn kraakbeenletsel. De symptomen zijn dezelfde als van jou , begin ik te fietsen na 20 min begint de pijn en heb er dan een da of 2 last van , vooral als ik moet rechtstaat moet mijn been eerst los komen. Trappen doen enzo is dan ook wat minder aangenaam na 2 dagen is de pijn dan over maar fiets ik opnieuw begint alles opnieuw . Is ook met lopen zo en met wandelen.
Al 5 maand :roll: operatie aan het overwegen?Heb ook rechtstaand werk en nog veel trap op en af en weg en weer geloop.Ben van vandaag 2weken thuis om de inenting zijn werk te laten doen.moet ook pillen pakken voor het kraakbeen osteoplus voor 3 maand
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: last van knieën - kraakbeen - hyaluronzuur injectie?

Bericht door smokey_fluppe »

andy vdb schreef:
smokey_fluppe schreef:Wil je niet ontmoedigen andy maar van mij gaat dit nu maand 5 in , heb ondertussen al alles geprobeerd en nu laatst 2 injectie's met dat zuur maar helpt nog niet , nu nog 1 injectie volgende week en als dit niet helpt verder onderzoeken. Men denkt dat mijn knie schijf niet meer goed spoort bij de trap beweging. Dit kan komen door mijn kraakbeenletsel. De symptomen zijn dezelfde als van jou , begin ik te fietsen na 20 min begint de pijn en heb er dan een da of 2 last van , vooral als ik moet rechtstaat moet mijn been eerst los komen. Trappen doen enzo is dan ook wat minder aangenaam na 2 dagen is de pijn dan over maar fiets ik opnieuw begint alles opnieuw . Is ook met lopen zo en met wandelen.
Al 5 maand :roll: operatie aan het overwegen?Heb ook rechtstaand werk en nog veel trap op en af en weg en weer geloop.Ben van vandaag 2weken thuis om de inenting zijn werk te laten doen.moet ook pillen pakken voor het kraakbeen osteoplus voor 3 maand
Osteoplus heb ik ook al geprobeerd maar die injecties zouden effectiever moeten zijn.
Nu als dit niet helpt volgen er nog andere onderzoeken en eventueel operatie maar dit liever niet want dan ben je 3 maand out.
Mijn werk zal er ook niet veel goeds aan doen werk in de bouw en moet heel veel op m'n knieën zitten.
Gisteren heb ik toch een uur op de hometrainer kunnen rijden zonder pijn dus mss slaat mijn injectie nu aan , zondag eens een rustige wegrit proberen.
ik had ook zoveel plannen dit jaar , de herdermarthon en houfalize marathon maar zie het niet direct goed komen , zelf al is mijn knie nu beter zal het waarschijnlijk altijd wel terug komen want die injecties werken max een jaar
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Re: last van knieën - kraakbeen - hyaluronzuur injectie?

Bericht door SusXT »

Ga eens naar Mertens in Rotselaar. Heeft mij van m'n knieproblemen afgeholpen. Weet waar 'm over praat en kan u zeer goed advies geven. Ge doet er niks mis mee en kost u enkel een doktersconsult.
Schussboelie
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 29 feb 2012 20:08
Rijdt met: 2013 Cannondale Scalpel 29er Carbon 1

Re: last van knieën - kraakbeen - hyaluronzuur injectie?

Bericht door Schussboelie »

En? Hoe zijn de ervaringen twee jaar later?
Mijn knieën zijn kapot gevolleybald met meerdere kraakbeenkwetsuren op het dijbeen achter de knieschijf.
Volgende stap is ook Hyaluronzuurinspuitingen...
Plaats reactie