Niner Air9 RDO 2017/Update 08aug17

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Niner Air9 RDO 2017

Bericht door _anonymus_ »

Die drag had ik inderdaad ook toen ik de wielen nieuw monteerde, maar na enkele 100'en kilometers was dat compleet verdwenen.
Sindsdien nooit meer last van gehad, en ik heb de wielen intussen bijna 6 jaar.
Ik heb ook een wielsetje met 240S-naven erin, en het verschil in aangrijppunten voel ik wel. Ik rij meestal met de I9-wielen, en als ik dan met de 240S-naven rij merk ik echt dat ik iets langer in het niets duw voor de naaf aangrijpt.

Nu is het ook niet al goud wat blinkt: de afdichting van de lagers is bijlange niet zo goed bij mijn Industry Nine-naven als bij de 240S-naven. Dit zou eigenlijk niet mogen voor naven die zich qua prijs en reputatie bij Chris King proberen te zetten.
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Niner Air9 RDO 2017

Bericht door corragio »

Ik sluit me aan bij het feit dat dat aangrijpingspunt fantastisch is ze...

Er is idd wat drag, maar zeer lichtjes en zoals vermeld hierboven denk ik dat dat wel zal verdwijnen als het een paar goeie ritjes gedraaid heeft...

En als je moet afstappen enz, dan sta je meestal niet op het zwaarste verzet hè maar net lichter voor terug nadien op te stappen en te vertrekken ;-)

Qua dichting moet ik zelf nog afwachten... maar alleszins zeer leuke naven die super draaien/aanvoelen, alsook veel goeie reviews krijgen.
En ik heb ze aan een interessante prijs gekocht dus kan niet klagen...integendeel zeer happy mee...

Moeten hier niet staan muggenziften hè, zijn allemaal goeie spullen.

DtSwiss is idd super, maar zo heb ik er al genoeg momenteel, men wil al eens wat anders en dat doen we dus...
als het niet goed marcheerde had ik ze al niet meer en had ik dat ook gezegd meteen hier ze... ;-)

Allez en nu back On topic?
Laatst gewijzigd door corragio op ma 21 nov 2016 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Niner Air9 RDO 2017

Bericht door madskatingcow »

De drag verdwijnt helaas niet, die blijft. In mijn Rocky Mountain topic waar ik de wielen intieel gemonteerd had, heb ik de drag meteen vermeld vermeld van zodra de wielen toegekomen en gemonteerd waren. Als je bovenaan een afdaling begint te 'bollen', heb je met die Industry Nine achternaaf het gevoel dat er iemand aan je shirt trekt naar achteren. Een DT Swiss 240S voelt veel 'vrijer' aan. Op mtbr.com vind je een heel aantal topics over dit fenomeen, er zijn er die zelfs een aantal pallen uit de naaf verwijderen om de drag te reduceren, ten koste van het aantal aangrijpingspunten.

Soms moet je afstappen, en dat kan midden een afdaling zijn, sta je nog in een zwaarder verzet en draaien de trappers mee. Je hebt ze dan horizontaal gepositioneerd, en opeens blijf je hangen achter een steen met je pedalen. Zéér vervelend vind ik dat.
corragio schreef:Allez en nu back On topic?
Volgens mij zitten we nog altijd on topic :wink:
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Niner Air9 RDO 2017

Bericht door corragio »

Update gedaan ondertussen naar RS1 Brain vork met Tune Kong voornaaf nu.

Alsook een Enve "black edition" stuur/zadelpen dan.
De Phenom Pro is vervangen door een S-works versie...

De grips zijn maar een probeersel ;-) maar zullen wss gewoon zwarte worden uiteindelijk..

Pics buiten zouden beter uitkomen maar is wachten op deftig weer :-(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: Niner Air9 RDO 2017/Update 05-03

Bericht door joske77 »

RS1 staat hem super, alleen die negatieve stuurpen krijg ik geen zicht op... maar das persoonlijk zeker.
Knappe bike, veel plezier ermee
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Niner Air9 RDO 2017/Update 05-03

Bericht door corragio »

I know.. ben aan het uitkijken naar een syntace -17" of men flatforce erop... ik wil de vork niet korter afzagen en dus moet ik de spacers erop zetten welk ze lelijker doet uitkomen :-/

Maar men zit moet met een van die syntace pennen goed zijn en mooier ogen..

Bike zal maar buiten komen als het zonnetje schijnt :-)

Ligt nog een Rocky vertex klaar voor ondertussen wat aan te bouwen...
sand0kan
Mountainbiker
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 15 jan 2010 20:47
Rijdt met: Niner Air 9 RDO / Niner Jet 9 RDO / Niner Rip RDO

Re: Niner Air9 RDO 2017/Update 05-03

Bericht door sand0kan »

Niet tevreden over de Lauf?
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Niner Air9 RDO 2017/Update 05-03

Bericht door corragio »

sand0kan schreef:Niet tevreden over de Lauf?

Op zich wel ja, maar zoals wel bekend is, is ze wreed licht en comfortabel, maar maar tot op gegeven punt dan, want als je een bergaf afgaat en soms toch twijfelt of ze niet "los geht" en je het niet genoeg vertrouwt, dus begint af te remmen, dan is het mss beter om toch een gewoon type vering te plaatsen, met meer veerweg en demping.. vandaar dus ;-)
Laatst gewijzigd door corragio op ma 06 mar 2017 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Niner Air9 RDO 2017

Bericht door R1ALAIN »

Toch ferme bikes die Niners !
Weerom mooie combinatie =D>
corragio schreef:Update gedaan ondertussen naar RS1 Brain vork met Tune Kong voornaaf nu.

Alsook een Enve "black edition" stuur/zadelpen dan.
De Phenom Pro is vervangen door een S-works versie...

De grips zijn maar een probeersel ;-) maar zullen wss gewoon zwarte worden uiteindelijk..

Pics buiten zouden beter uitkomen maar is wachten op deftig weer :-(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Niner Air9 RDO 2017/Update 05-03

Bericht door prideandglory1891 »

Top. Houden zo en niet expirimenteren met kleurtjes allerlei!

Zelfs de grips passen er bij. Van waar heb je die gehaald?
Plaats reactie