27.5+ ervaring

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

27.5+ ervaring

Bericht door carlos bananas »

Nu ik hier en daar toch al wat 27.5+ fietsen tegenkomen wil ik wel eens polsen naar de ervaringen die jullie er mee hebben.
Hoe fun is het? of hoe log? gaat voor geen meter bergop? maar is een speer naar beneden :-D
Laat maar horen..
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 27.5+ ervaring

Bericht door julie »

Ik heb nu sinds 1 jaar een Specialized Ruze (de vrouwenversie van de Fuse), en ik kan inderdaad bevestigen dat de fun factor heel hoog is, maar wel als een tweede fiets, niet dus als het je enige fiets is.
Ik vind de fiets zeker niet log, maar je moet wel geduld hebben als je op de weg naar boven rijdt, je gaat geen KOM pakken. Daarentegen op het grind of in het bos, heb je eigenlijk niet meer dat gevoel van dat je banden te veel "plakken".
In de afdaling is het inderdaad geweldig en is het bijna een volgeveerde fiets, je hebt echt veel comfort.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de fiets in de zomer niet echt veel heb aangeraakt en vooral met mijn allmountain fiets ging rijden (Devinci Troy), maar nu met de vallende bladeren enz, vind ik het echt de ideale fiets. Zo heb ik dus de laatste maand bijna alleen nog maar met mijn Ruze gereden.

Ik denk dat als je geen echt XC rijdt, dat in principe een fiets die zowel 29 als 27,5+ compatibel is de ideale fiets is, zoals bijvoorbeeld de nieuwe scott spark. Nadeel is natuurlijk wel dat je moet investeren in een tweede wielset met boost naven, maar dan heb je eigenlijk 2 fietsen in 1.
Gebruikersavatar
FonsMOORS
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 14 jun 2008 18:25
Rijdt met: Merida 09 - Merida 99 - Merida big7 - Scott Sparc RC - Simplon

Re: 27.5+ ervaring

Bericht door FonsMOORS »

Mijn 27.5 heb ik aan de kant gezet.
Met mijn gestalte van 158 cm blijf ik liever fietsen met mijn 26 tigers.
Maar ja wie is nu ook nog zo klein :)
Plaats reactie