Scheur in alu frame lassen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Scheur in alu frame lassen

Bericht door KrisMaes76 »

Onlangs een barst van ong 1.5cm lang in de zadelbuis opgemerkt van mn Nerve. (barst begint in de opening voor de kabel van de dropper en loopt dan horizontaal naar voor)

Ondertussen al een garantieframe gekregen van Canyon en nu zit ik dus met mijn oude frame (incl achterbrug) met die scheur in. Eerste idee is containerpark, langs de andere kant mss wel leuk om een reserve frame te hebben (nu 1 maand zonder deftige mtb gezeten).

Is zo'n scheur te lassen en vooral te vertrouwen?

(Heb voor alle zekerheid ook een spectral Al 8.0 besteld als backup 8) )
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Scheur in alu frame lassen

Bericht door vani »

mss eens langs gaan bij frame works in gistel ? die maakt er nog zelf alu frames en heb vroeger ook nog geweest voor herstelling
gazelle1949
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 09 mar 2018 18:56

Re: Scheur in alu frame lassen

Bericht door gazelle1949 »

KrisMaes76 schreef:Onlangs een barst van ong 1.5cm lang in de zadelbuis opgemerkt van mn Nerve. (barst begint in de opening voor de kabel van de dropper en loopt dan horizontaal naar voor)

Ondertussen al een garantieframe gekregen van Canyon en nu zit ik dus met mijn oude frame (incl achterbrug) met die scheur in. Eerste idee is containerpark, langs de andere kant mss wel leuk om een reserve frame te hebben (nu 1 maand zonder deftige mtb gezeten).

Is zo'n scheur te lassen en vooral te vertrouwen?

(Heb voor alle zekerheid ook een spectral Al 8.0 besteld als backup 8) )
Hallo Chris heb je dat oude frame nog ? ik zoek een staande achtervork voor mijn canyon nerve.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Scheur in alu frame lassen

Bericht door KrisMaes76 »

gazelle1949 schreef:
KrisMaes76 schreef:Onlangs een barst van ong 1.5cm lang in de zadelbuis opgemerkt van mn Nerve. (barst begint in de opening voor de kabel van de dropper en loopt dan horizontaal naar voor)

Ondertussen al een garantieframe gekregen van Canyon en nu zit ik dus met mijn oude frame (incl achterbrug) met die scheur in. Eerste idee is containerpark, langs de andere kant mss wel leuk om een reserve frame te hebben (nu 1 maand zonder deftige mtb gezeten).

Is zo'n scheur te lassen en vooral te vertrouwen?

(Heb voor alle zekerheid ook een spectral Al 8.0 besteld als backup 8) )
Hallo Chris heb je dat oude frame nog ? ik zoek een staande achtervork voor mijn canyon nerve.
Ik heb dat frame nog, heb het laten lassen, maar dient nu vooral voor spare parts als er weer iets kapot is (gelukkig passen sommige stukken ook voor mn Spectral). Ben dus niet direct van plan om dat frame of onderdelen te verpatsen, sorry.

Kan je geen aparte onderdelen bestellen bij Canyon?
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Scheur in alu frame lassen

Bericht door dennisVO »

en als je nieuwe Spectral er is, verkoop je dan je huidige Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Scheur in alu frame lassen

Bericht door KrisMaes76 »

dennisVO schreef:en als je nieuwe Spectral er is, verkoop je dan je huidige Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016?

Ik heb maar 1 spectral en dat zal ook wel nog een hele tijd zo blijven ...

De start van deze topic is uit 2016 he :lol:
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Scheur in alu frame lassen

Bericht door dennisVO »

KrisMaes76 schreef:
dennisVO schreef:en als je nieuwe Spectral er is, verkoop je dan je huidige Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016?

Ik heb maar 1 spectral en dat zal ook wel nog een hele tijd zo blijven ...

De start van deze topic is uit 2016 he :lol:

woopsie

#-o
Plaats reactie