01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door slebbe »

Zoals sedert vele jaren bekend is dit de mooiste zomerafsluiter.
Gekend en bemind parcours, zeer goede organisatie en zeer goede bepijling en bevoorrading.
Mooi stukje Vl-Ard en altijd leuk om via Elzele de lus te nemen.
Wel wat weinig volk vandaag, mss zitten de voorspelde plensbuien daar voor een stuk tussen.
Alleszins prachtweer gekregen weliswaar met een drupje water.
Bedankt voor de organisatie, we hebben er volop van genoten.
Reserveer me maar voor 2017.
:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=
quicky
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 28 sep 2008 21:12
Rijdt met: trek 6700

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door quicky »

Bedankt alle 1130 bikers voor jullie deelname.
Bedankt ook dat jullie zo gespreid zijn gestart, zodat er nooit een grote drukte heerste. Misschien daarom dat men vond dat r 'wat weinig volk 'was. We kunnen er nog zoveel mooie offroadstukken meer inlassen, maar als het dan wat drassiger ligt geraakt de helft niet aan de aankomst.
Proficiat aan de 35 kids en hun begeleiders dat ze de 15 of 25km goed afhaspelden.
Voor enkelen ons wordt het nog een paar dagen over en weer koersen om alles op zijn plaats te krijgen en daarna zal het eventjes uitrusten zijn.
Bedankt en wie weet tot een volgende keer.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door Prospeer »

Ondanks dat er een andere VTT-organisatie was op 5 km van mijn deur, toch gekozen om n halfuurtje in de auto te zitten op weg naar Brakel.
Een perfect parcours voor de nazomer, want over een paar weken is t daar niet meer leuk biken vanwege de ondergrond die dan verzopen is. Ik heb me de keuze geen moment beklaagd op de 50 km toer. Net zoals vorig jaar top-organisatie :bounce: Heel mooi parcours, duidelijke bepijling. Keep up the good work guys
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door Turfke »

Ons (Bushrider en mezelf) terug rijkelijk geamuseerd op de 50. Dikke pluim voor de organisatie, parcours lag er schitterend bij.
In Livierenbos efkens ingehouden om de boswachter persoonlijk te bedanken omdat we van zijn prachtig stukske natuur gebruik mochten maken ... hopelijk herinnert hij zich dit nog volgend jaar, vertelt hij dit door aan z'n vele vrienden ... en is het muziekbos volgend jaar voor één dag van ons [-o< [-o< [-o<

En Uncle Sam, niet veel van aantrekken ... zolang jij niemand hindert en joviaal blijft ... efkens een grote smile opzetten, eens diep in hun ogen kijken en vooral verder doen wat ge graag doet =D>
A buddybiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 02 okt 2016 10:47

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door A buddybiker »

eerste keer brakel ,prachtige rit,jammer gevallen op de laatste 7km,schouder zwaar gekneusd,bedankt aan diegene die mij geholpen heeft.kom zeker terug.grt A
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door MC Johan »

Ik kan me enkele aansluiten bij de positieve reacties hier. Super goede organisatie, alles dik in orde.
Bedankt hiervoor en tot volgend jaar.
En zoals hier al aangehaald, doe diene mens aan den inkom van de sporthal de groeten, ik weet niet hoeveel edities hij daar al zit, maar hij vervult zijn taak nog steeds met verve.
Gebruikersavatar
Magi
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: za 12 jan 2008 16:45
Rijdt met: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door Magi »

Ook met ons tweetjes opnieuw Brakel opgezocht en met redenen,
altijd een fijn verzorgde organisatie,op alle vlakken!
goed de kilometers verteerd maar livierenbos blijft mijn werkpunt, al eens mijn pols in den bos gebroken,over kop gegaan en gisteren een zijdelingse landing zonder erg, er zijn er die meer pech hadden!
We komen terug, het bos temmen of misschien beter leren sturen
de groeten aan de fietsenbewaker Rudyvan mij ook van de Jelle
Tot de volgende
Louis
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door KUBA »

uncle sam schreef:Zowel de 50 als de 40 waren leuk.

Onderweg ook groep kinderlijke mtb'rs voorbij gegaan die het duidelijk niet konden slikken dat iemand hen inhaalde. Typisch voor de streek ginder reacties als: "tot sebiets" , "zie maar dat ge sebiets niet stilvalt " , "straks niet in de weg rijden e"
Mentaliteit van sommigen...
Je kan ze het niet kwalijk nemen he
Waarschijnlijk trainen die mannen 8 dagen op 7 , letten op hun voeding en controleren dagelijks hun vetpercentage , rijden
met het allerlichtste materiaal en vertellen wekelijks aan al hun vrienden dat ze altijd de snelste van de hele vloot zijn en zowaar absalon en menig andere prof wekelijks van trainingsadvies voorzien en dan .......ja dan worden ze ingehaald in het bijzijn van hun vrienden.....ge zou voor minder in en h...z'n ballen bijten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Niks van aantrekken , als ze nog adem hebben voor dergelijke parle is het teken dat ze te traag rijden :wink:
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door freezy »

Klassieker op de kalender, een thuisrit voor ons, denk dat ik hem al een keer of 10 reed en deze keer in een van de droogste edities qua parcours, tot we op 4km van het einde in de gietende regen terecht kwamen. Genoten van de rit, mooie passages, technisch lusje in het Livierenbos goed uitgetekend zonder het overdreven te maken (want bij sommige organisaties is het zo extreem dat je zot gedraaid ben tegen dat je eruit bent), goede bevoorrading en uitpijling. Tevreden naar huis gegaan zoals altijd bij deze rit!
Chakam
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 17:20

Re: 01.10.2016 - Brakel - Brakelse Bossen VTT

Bericht door Chakam »

=D> Dik geamuseerd !
De droogste editie die ik me kan herinneren, en parcours lag er bijgevolg extreem goed bij !
Goede organisatie, 2 mooie bevoorradingen, zoals elk jaar tip top.
Tot volgend jaar !
Plaats reactie