25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door krikke46 »

hor , ik was ook aanwezig op deze tt . Ik ben wel serieus verschoten wat er daar in de schorre te beleven viel . heb ook gekozen voor technisch maar voor mij was het laatste gedeelte in de schorre toch extreem. ik heb iemand naar beneden zien tuimelen die toch wel even buiten westen was. deze persoon begeleide 2 jongeren .hoop dat alles goed gekomen is. hopelijk volgend jaar even goed weer en dan proberen we nog eens ( ik ga toch stiekem eens komen trainen!!!!)
theodoorke
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 09 okt 2006 15:08
Rijdt met: BMC TE01 XO1 ---- Specialized S-works--- S-Works Epic

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door theodoorke »

is er een gpx route te krijgen van de 57km + passages is de Schorre ?

en in de Schorre zijn foto's genomen... waar kunnen we die terugvinden ?

Alvast bedankt en proficiat met de organisatie...

Mvg

Sven
Mes copains du vtt
cannondude
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 jan 2014 16:49

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door cannondude »

Ik heb er daar heel wat zien rondrijden met de angst in hun ogen. Op een plaats waar ze stonden aan te schuiven ging het zelfs zo ver dat men mij afrade om zomaar zonder aanloop op die plaats naar beneden te rijden!

Ik moet eerlijk zeggen, vol vertrouwen aan de Schorre begonnen, maar de sukkelende medebikers voor mij deden er geen goed aan, dikwijls door gebrek aan snelheid zelf aan het sukkelen geslagen, en daarom maar besloten het laatste extreme stuk te laten passeren. Zonder kleerscheuren de Schorre uitgekomen, en dan verder de 70 gevolgd, naar het einde toch blij dat de finish in zicht kwam. Niet te onderschatten tochtje en denk dat qua techniciteit veel tochten in de Ardennen niet kunnen rieken aan de snelle opeenvolging van technische en extreme stukken in de Schorre.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door vedet »

cannondude schreef:Ik heb er daar heel wat zien rondrijden met de angst in hun ogen. Op een plaats waar ze stonden aan te schuiven ging het zelfs zo ver dat men mij afrade om zomaar zonder aanloop op die plaats naar beneden te rijden!

Ik moet eerlijk zeggen, vol vertrouwen aan de Schorre begonnen, maar de sukkelende medebikers voor mij deden er geen goed aan, dikwijls door gebrek aan snelheid zelf aan het sukkelen geslagen, en daarom maar besloten het laatste extreme stuk te laten passeren. Zonder kleerscheuren de Schorre uitgekomen, en dan verder de 70 gevolgd, naar het einde toch blij dat de finish in zicht kwam. Niet te onderschatten tochtje en denk dat qua techniciteit veel tochten in de Ardennen niet kunnen rieken aan de snelle opeenvolging van technische en extreme stukken in de Schorre.
Ik vraag me af hoeveel deelnemers die technische stukken (die bij het extreme aanleunden) echt leuk vonden, dikwijls zijn ze gewoon gevaarlijk want bij een valpartij in de schorre kom je steevast met rotsen in aanraking.
Het is dan of technisch of gewoon, wat dan weer gewoon een asfaltpad is.
Als ik die stukken optel bij het vele asfalt dan weet ik dat ik volgend jaar niet terugkom. En ergens wel jammer want als ik zie hoeveel werk de organisatie er aan de bevoorrading en het start/eindpunt van maakt, daar was alles top!
pieter90
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 24 okt 2012 20:57
Rijdt met: Trek Superfly 9.8 (2016) Cube Ltd pro (2015)

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door pieter90 »

vedet schreef:
cannondude schreef:Ik heb er daar heel wat zien rondrijden met de angst in hun ogen. Op een plaats waar ze stonden aan te schuiven ging het zelfs zo ver dat men mij afrade om zomaar zonder aanloop op die plaats naar beneden te rijden!

Ik moet eerlijk zeggen, vol vertrouwen aan de Schorre begonnen, maar de sukkelende medebikers voor mij deden er geen goed aan, dikwijls door gebrek aan snelheid zelf aan het sukkelen geslagen, en daarom maar besloten het laatste extreme stuk te laten passeren. Zonder kleerscheuren de Schorre uitgekomen, en dan verder de 70 gevolgd, naar het einde toch blij dat de finish in zicht kwam. Niet te onderschatten tochtje en denk dat qua techniciteit veel tochten in de Ardennen niet kunnen rieken aan de snelle opeenvolging van technische en extreme stukken in de Schorre.
Ik vraag me af hoeveel deelnemers die technische stukken (die bij het extreme aanleunden) echt leuk vonden, dikwijls zijn ze gewoon gevaarlijk want bij een valpartij in de schorre kom je steevast met rotsen in aanraking.
Het is dan of technisch of gewoon, wat dan weer gewoon een asfaltpad is.
Als ik die stukken optel bij het vele asfalt dan weet ik dat ik volgend jaar niet terugkom. En ergens wel jammer want als ik zie hoeveel werk de organisatie er aan de bevoorrading en het start/eindpunt van maakt, daar was alles top!
Er zijn al zoveel 'normale' tochten dat het juist fantastisch is dat een organisatie dit doet. Veel plezier vlakbij huis en je kon die stukken toch overslaan als je niks technisch wou. Zelf heb ik uur of 3 toerkes gedaan in schorre en heel veel valpartijen gezien en verbaasde mensen: wie rijdt hier nu af, of hier raakt toch niemand boven.. de eerste keer dat ik er kwam stond ik daar ook zo maar na enkele keren grenzen verleggen verbeterd techniek heel snel.
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door Stevestrong »

Of ik me geamuseerd heb? dik geamuseerd :-)
De grote toer uitgereden, inclusief de technische stroken, dus 82 km. De extreme stukken heb ik links laten liggen.

De extreme stukken zijn voor mij net een brug te ver, daarvoor denk ik nog net teveel na, maar de technische stukken waren bij deze ondergrond echt super. Alleen op de laatste lus waren er wel een paar afdalingen die een bordje "extreem" verdiend hadden. Mij lijkt het dat men jaar na jaar de extremen wat verder gaat opzoeken, maar met de splitsingen geraakt het steeds beter georganiseerd, zodat iedereen naar zijn kunnen er een fijne tocht van kan maken. Een paar aanpassingskes/splitsingen nog op die laatste technische lus en het ideaal is bijna bereikt.

Ik was vroeg gestart en had dus alle vrijheid om om mijn tempo aan te houden en ik heb niemand zien sukkelen, maar kan me er wel iets bij voorstellen. De organisatie doet er volgens mij wel alles aan om iedereen te informeren over de verschillende moeilijkheidsgraden.

De lus naar Heindonk vind ik weinig toegevoegde waarde bieden, maar met het mooie weer was het zelfs daar langs het water genieten. De lus naar Katelijne is een pak beter.
Ik heb eens een tocht vanuit Niel naar De Schorre gereden, die was nog pakken extremer, maar wat me is bijgebleven is dat er nog moois ter rapen valt aan waterfront in Niel. Misschien eens een lus in die richting proberen ipv Heindonk?

Bedankt aan de organisatie!
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door flashing1 »

vedet schreef:
cannondude schreef:Ik heb er daar heel wat zien rondrijden met de angst in hun ogen. Op een plaats waar ze stonden aan te schuiven ging het zelfs zo ver dat men mij afrade om zomaar zonder aanloop op die plaats naar beneden te rijden!

Ik moet eerlijk zeggen, vol vertrouwen aan de Schorre begonnen, maar de sukkelende medebikers voor mij deden er geen goed aan, dikwijls door gebrek aan snelheid zelf aan het sukkelen geslagen, en daarom maar besloten het laatste extreme stuk te laten passeren. Zonder kleerscheuren de Schorre uitgekomen, en dan verder de 70 gevolgd, naar het einde toch blij dat de finish in zicht kwam. Niet te onderschatten tochtje en denk dat qua techniciteit veel tochten in de Ardennen niet kunnen rieken aan de snelle opeenvolging van technische en extreme stukken in de Schorre.


















Iemand die stuurvaardig is , die wil niets anders dan technische stukken ,oefening baart kunst en nu kan je dat in Boom
gr de Parcourbouwer
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door MrSwiss »

Verleden jaar voor de eerste keer gekomen voor max km. Leukste stuk was natuurlijk de schorre + de kleiputten :bounce: =P~ (o) Dus zondag begonnen aan lus van 42km. Om 7u20 vertrokken met als gevolg de eerste in de schorre op extreem parkoer :drunk: :drunk: Na de kleiputten, kleine shortcut en opnieuw schorre extreem :wink: nu hier en daar wat file in begin maar op extreem bijna niemand. Na tweede passage dan maar voor de derde keer begonnen maar alleen technisch parkoer voor een beetje variatie :-" Na 61km ](*,) kwam ik bij de eerste bevoorrading. Dan verder lus van 42 gedaan. Totaal 87km met 780hm en av 17,5 en dit met de fatbike :wink: Volgend jaar 4x ??
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door Vissie2 »

Met ne full rigid heb ik de laatste lus extreem toch ook maar links laten liggen. Liever geen te grote risico's en heelhuids thuis dan de echt technische bikers te volgen. Voor de rest goed doorgereden want er was niet echt veel volk, zeker op de lange afstand, totdat de tandjes van mijn groot voorblad het plots helemaal lieten afweten.... dus maar verder op de 32.
Zoals anderen heb ik ook regelmatig volledig in de remmen moeten gaan voor de slecht zichtbare pijltjes, en de felle zon speelde daar zeker een rol in. Pas op, heerlijk dat zonnetje 8) , maar in het bos was het soms daardoor moeilijk de pijltjes tijdig te gezien.
Wel super geamuseerd!

Link naar de grote tocht met alle behalve de laatste extreme lus: https://www.strava.com/activities/724172489" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe dat om te zetten naar GPX weet ik niet :oops:
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door marchermans »

Foto's van deze editie kan je terugvinden via onze website http://rv-waarloos.be/mtb" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie