Gravelbike info

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Timmie
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:22

Gravelbike info

Bericht door Timmie »

Bestaat er een equivalent van mountainbike.be voor racefietsers eigenlijk? Ik ben vooral op zoek naar info over en verkoop van tweedehands gravelbike-materiaal om een gravelbike frame te vervolledigen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Gravelbike info

Bericht door julie »

je hebt wielertoerist.be, maar ik weet niet of ze het daar hebben over gravelbikes.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Gravelbike info

Bericht door _anonymus_ »

De vraag is of gravelbikes al voldoende zijn ingeburgerd in België dat je er een forum voor hebt, en dat je er al vlot tweedehands onderdelen voor vindt...
Timmie
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:22

Re: Gravelbike info

Bericht door Timmie »

Ik heb inderdaad de indruk dat het in België nog geen common practice is... dankjewel voor de suggesties alvast, ook via pb. Aarzel zeker niet om nog meer tips te geven!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Gravelbike info

Bericht door roger »

Misschien heb je daar nog een 26'frame liggen,plaatst er 29' wielen in met bandjes van 30 tot 35 mm en je hebt de ideale gravelracer, best is van geen racestuur te plaatsen omdat de bovenbuislengte langer is als een racefiets..
Zo heb ik het gedaan met al den brol dat ik hier nog liggen had,wel een vaste carbon vork erin geplaatst en men fiets komt op 7kg900.Aan dit gewicht ga je niet veel gravelracers vinden.
Denk er eens ver na,ik ben er in ieder geval heel content van,inzetbaar,race,gravel en MTB.3 fietsen in 1 model.
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Gravelbike info

Bericht door Real Epic '89 »

Ik heb hetzelfde gedaan alleen wel met een race stuur. Ik heb een kortere stuurpen gemonteerd.

Zie hier het resultaat.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=128783" onclick="window.open(this.href);return false;
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Gravelbike info

Bericht door roger »

Real Epic '89 schreef:Ik heb hetzelfde gedaan alleen wel met een race stuur. Ik heb een kortere stuurpen gemonteerd.

Zie hier het resultaat.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=128783" onclick="window.open(this.href);return false;

Da wilt lukken,heb het ook gedaan met men Seven Sola,maar die is ondertussen naar Amerika voor herstelling.Frame dateert van 2008,was gebroken aan de achterbrug.Ze gaan hem in garantie herstellen en terug een nieuw tintje geven.Normaal zou hij deze maand klaar zijn.,ben benieuwd.

Dus,26' frames krijgen een nieuw leven op de markt.

Bij opbouw ga ik toch wel wat veranderen,Ultegra trapstel 50-40-30,wielen met crest velgen laten spaken om zo tubeless te rijden met 35mm bandjes ,misschien ook eens proberen of 1.75 mountainbike banden in het frame gaan,dat zou dan de max zijn.
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: Gravelbike info

Bericht door jfcb »

kijk eens op de for a van fiets.nl of mountainbike.nl , daar heb ik al wat gravelbikes zien passeren.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Gravelbike info

Bericht door J.E. »

Der rijden er al (veel) meer rond dan je denkt... :-D
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: Gravelbike info

Bericht door KWBiker »

Afbeelding

Dit vind ik nu eens een mega idee om een 26 inch te renoveren. =D>

Als ik ooit eens een andere 29er koop, dan kan ik mijn 26 inch ombouwen. Ik heb gisteren gemeten en volgens mij krijg ik er wel geen wielmaat 28 in, maar de gravelracer van C'dale rijdt ook op 27,5

http://racefietsblog.nl/wp-content/uplo ... -Slate.jpg
Plaats reactie