Nieuwe XC bike - Canyon?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door KUBA »

Heb zelf sinds een 6-tal maandjes de CANYON Grand Canyon SLX RS.1 in de M maat en ben 1.76m , zit als gegoten.

Die RS.1 Vork werkt inderdaad perfect en ziet er fantastisch uit , toch zou ik in het vervolg terug conventionele vork kopen voor 2 puntjes.
- Voorwiel uit/insteken gaat minder vlot
- ligging remleiding is niet evident

En ben nu eenmaal iemand die niet graag veel moet zitten prullen aan z'n fiets om alles juist afgesteld te krijgen.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door chrisper »

volgens de site van canyon kom ik ook uit op een M, ik ben 1m81 en binnenbeenlengte van 86
het lijkt me dat dan de zadelpen bijna tot max moet uitgeschoven zijn
iemand een idee of ik niet beter een L neem?
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door Frakke »

Ik 1m84 BB van 87cm kom uit op een L.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door scelter »

chrisper schreef:volgens de site van canyon kom ik ook uit op een M, ik ben 1m81 en binnenbeenlengte van 86
het lijkt me dat dan de zadelpen bijna tot max moet uitgeschoven zijn
iemand een idee of ik niet beter een L neem?
Ik ben 1m82 en rij ook met een exceed in maat medium. De zadelpen zit er idd bijna tot zijn max uit, maar ik zit er als gegoten op. Mijn vorige bike was een grand canyon en toen heb ik beiden maten getest: dus de medium en de large. Bij de large was het precies alsof ik met een traktor onderweg was. Die voelde veel te lomp en log aan. Dus als je van het vinnigere stuurwerk houdt, niet twijfelen en gewoon voor de medium gaan.
Dolores
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 20 jun 2015 18:21
Rijdt met: Canyon Spectral 7.0 / Grand Canyon CF 6.9

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door Dolores »

Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal, 1m80 beenlengte 87.5
Grand Canyon 6,9 CF 2016 medium

De zadelpen zit op de maximum indicatie. Deze geeft ook een klein beetje meer mee dan een pen die minder ver uitsteekt :-)
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door Powerflor »

Voor de canyon rijders of anderen die overgegaan zijn van een S epic naar een lux bv; kortom fully naar fully.

Rij al vele jaren met een epic, en is (was) toen de enigste fully waarbij ik de demper op voldoende druk konzetten (omdat ik nu eenmaal hoger in gewicht ben dan de doorsnee biker). 15 tot 18bar.

De brain vindt ik zelf geweldig, omdat ik daarvoor altijd een dansende vering had.

Nu meer en meer de neiging om eens iets anders te nemen. Vooral omdat ik steeds meer probs heb met die trapassen van Specialized. Zelf is Specialized. nu terug naar bsa30 gegaan voor die redenen, maar de prijs van dit merk stijgt meer dan normaal.

Zijn er die de switch epic naar bv Lux hebben gedaan?
Ervaring?
Plaats reactie