Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Herentals - Bloso

Bericht door BertG »

LordRiffenstein schreef: Wat ik niet snap is hoe iemand het in zijne STOMME kop krijgt, om met zijn paard/koets TEGEN DE RICHTING in te gaan rijden op zo'n single track. Ik wil me niet voorstellen wat de gevolgen zijn als ge daar met de MTB de bocht om komt en dan ineens paard en koets uit de andere richting tegenkomt. ](*,) ](*,) ](*,)
Paard en kar ben ik op de groene single track nog niet tegengekomen maar al wel eens ene op ne ligfiets die ook in tegengestelde richting reed, net in die bochtjes waar je amper wat kan zien, was ook wel een verrassing :roll: .
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Herentals - Bloso

Bericht door BertG »

JohanB schreef:Is het fungehalte van deze bloso-route nog steeds de moeite om er een uur voor te rijden?
Ik heb deze thread eens doorgenomen en zie dat er veel opmerkingen waren mbt het verdwijnen van een aantal interessante singletracks...

Ik heb de route nog nooit gereden dus ik heb geen flauw benul hoe het vroeger was.

Alvast bedankt.
Ik zou er nu zelf geen uur voor rijden want in die tijd geraak ik in de Ardennen, maar voor een Bloso route is deze nog steeds zeer goed.
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Jannemanneke »

Ik kom er bijna 20 jaar. Op vele plaatsen is de boel wel wat stuk gereden, logisch uiteraard, die zandgrond wordt makkelijk weg gereden en weg gespoeld waardoor er op sommige plaatsen veel boomwortels bloot zijn komen te liggen. En wat ik nog steeds héél spijtig vind is het verdwijnen, naar het naar mijn mening mooiste stuk van gans het parcours, de single track aan het zwart water. Die reed ik vroeger soms tot drie keer opnieuw om dan verder te rijden. Was technisch en snel te rijden, ideaal vond ik.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Herentals - Bloso

Bericht door BertG »

Jannemanneke schreef:Ik kom er bijna 20 jaar. Op vele plaatsen is de boel wel wat stuk gereden, logisch uiteraard, die zandgrond wordt makkelijk weg gereden en weg gespoeld waardoor er op sommige plaatsen veel boomwortels bloot zijn komen te liggen. En wat ik nog steeds héél spijtig vind is het verdwijnen, naar het naar mijn mening mooiste stuk van gans het parcours, de single track aan het zwart water. Die reed ik vroeger soms tot drie keer opnieuw om dan verder te rijden. Was technisch en snel te rijden, ideaal vond ik.
Yep, dat stuk dat ze eruit gehaald hebben was het leukst, zat een goede flow in. Dat stuk bleef ook, in tegenstelling tot het nieuwe, droog in de winter. Er is ook wel dat zwarte cyclocross-lusje bijgekomen, nog wel oké vind ik maar afgesloten in de zomer.

Op veel plaatsen is er zeker veel erosie, zijsporen, remputten etc., dat komt ook omdat zowat elke TT hier in de buurt over de Bloso route gestuurd wordt, zeker in de winter is dat enorm belastend voor de ondergrond waarover sowieso redelijk wat MTB volk passeert. Niet moeilijk dat sommige mensen dan gaan denken dat MTB'ers schade aanrichten, als je elke wandelaar over hetzelfde smalle padje zou sturen krijg je hetzelfde effect, maar soit.
Toch blijft het een goed parkoers vind ik, we mogen hier zeker niet klagen in de streek.

Ik combineer zelf veel met de route in Olen, zitten ook leuke stukken in, bijvoorbeeld het stuk in de Teunenberg en naast het Albertkanaal (zwarte pijlen), alleen spijtig dat deze moeilijk aansluiting vindt met de route in Herentals, je zal altijd een redelijk stuk baan moeten doen om de Nete en kanaal over te geraken. Jammer dat ze aan die nieuwe voetgangersbrug aan de spoorweg in Herentals niks voor fietsers voorzien hebben, zou ideaal geweest zijn...
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Jannemanneke »

Wil je een TT in de regio wat interessant maken, dan moet je over het BLOSO parcours, over de andere interessante stukken mag je niet meer komen of je moet hemel en aarde bewegen met vergunningsaanvragen enzomeer. Teveel volk op te weinig plaats... .
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

Re: Herentals - Bloso

Bericht door JohanB »

BertG schreef:
JohanB schreef:Is het fungehalte van deze bloso-route nog steeds de moeite om er een uur voor te rijden?
Ik heb deze thread eens doorgenomen en zie dat er veel opmerkingen waren mbt het verdwijnen van een aantal interessante singletracks...

Ik heb de route nog nooit gereden dus ik heb geen flauw benul hoe het vroeger was.

Alvast bedankt.
Ik zou er nu zelf geen uur voor rijden want in die tijd geraak ik in de Ardennen, maar voor een Bloso route is deze nog steeds zeer goed.
Op een uur rijden ben ik in feite ook wel ergens in de streek rond Vielsalm, Malemedy, gezien ik in Lummen woon, maar ik zie me daar eigenlijk nog niet meteen veel plezier beleven gezien ik nog een teveel aan gewicht mee te zeulen heb wat de Ardennen minder aantrekkelijk maakt lijkt me, of vergis ik me daarin?

Feit is wel dat ik me kan amuseren op en naast pakweg de terril van Winterslag, maar de Ardennen lijkt me kwa klimwerk toch nog een ander paar mouwen.
Tips voor plaatsen in de Ardennen die doenbaar zijn voor beginners wat klimwerk betreft mag altijd via PM.
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Herentals - Bloso

Bericht door tib888 »

BertG schreef:
LordRiffenstein schreef: Wat ik niet snap is hoe iemand het in zijne STOMME kop krijgt, om met zijn paard/koets TEGEN DE RICHTING in te gaan rijden op zo'n single track. Ik wil me niet voorstellen wat de gevolgen zijn als ge daar met de MTB de bocht om komt en dan ineens paard en koets uit de andere richting tegenkomt. ](*,) ](*,) ](*,)
Paard en kar ben ik op de groene single track nog niet tegengekomen maar al wel eens ene op ne ligfiets die ook in tegengestelde richting reed, net in die bochtjes waar je amper wat kan zien, was ook wel een verrassing :roll: .
Het is toch niet omdat een blosoroute een bepaalde richting aanduidt op een pad dat je als fietser/wandelaar/koetsier/... verplicht bent deze richting te volgen???
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Herentals - Bloso

Bericht door vani »

BertG schreef:
Jannemanneke schreef:
Op veel plaatsen is er zeker veel erosie, zijsporen, remputten etc.,

Zouden de clubs die erover paseren dan mss de handen eens niet in elkaar kunnen slaan en waar er teveel schade is deze zo goed mogelijk terug wat aan te vullen en aandammen of weet niet wat al kan gedaan worden om terug beter te maken?
sportdienst K
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 16 jan 2014 12:15

Re: Herentals - Bloso

Bericht door sportdienst K »

Beste,

als er klachten zijn over het MTB pad, kan je ons altijd een mailtje sturen met het probleem. Foto en exacte locatie maken het natuurlijk nog gemakkelijker.
Dan proberen we dit zo snel mogelijk in orde te maken.

Mvg
Sportdienst Kasterlee
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Speedy G. »

Vandaag met de zoon een groot gedeelte van de groene en zwarte route samen met de befaamde put gedaan.
Het lag er overal PERFECT bij.
Op sommige plaatsen zelfs al wat teveel los zand maar dat zal binnen een paar dagen wel opgelost zijn. #-o
Plaats reactie