Ghost Lector 6 - Prima XC hardtail in zijn prijscategorie ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Monti
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 22:44

Ghost Lector 6 - Prima XC hardtail in zijn prijscategorie ?

Bericht door Monti »

Hi,

Ik plan om me deze winter actiever op het MTB’en te storten. Andere jaren rij ik zo langs als mogelijk door met racefiets, en schakel pas later in de herfst over naar de MTB.

Dit jaar ben ik meer gebeten door het MTB virus. Heeft allicht te maken met feit dat ik tijdens de vakantie in Vorarlberg redelijk wat kilometers heb afgelegd met een vrij nieuwe fiets: Ghost Lector 3 (model 2016).
Eerste maal op een 29” en eerste maal op een MTB met een frame uit carbon.
Is mij dus goed meegevallen. Het design vind ik echt wel top, maar nog belangrijker, ik vond dat hij echt prima reed!

Ik heb dus besloten om een nieuwe 29” MTB te kopen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een Ghost Lector, net omdat me dit zo goed is bevallen.
Keuze zou dan eerder gaan naar een Lector LC6 omdat deze toch net iets beter is uitgerust dan de LC3 (Fox voorvork ivm Recon Gold, en ook XT remmen ivm Deore).

Weet niet goed waarom, maar eigenlijk vind ik op internet en op dit forum niet zo veel commentaren of testen over deze Ghost Lectors. Wel wat positieve opmerkingen over het strakke design, de prima afwerking, maar ook wat commentaar over het gebrek aan comfort.

Gezien mijn persoonlijke ervaring verraste me dit dus, maar ik ben dan ook eerder een racefietser (tot nu toe…).
Is er misschien iets wat ik over het hoofd zie? Heeft Ghost niet zo’n goede naam, of is dit merk in ons land gewoon wat minder bekend? Ghost behoort tot de Accell groep, en misschien promoot de aandeelhouder liever andere merken in België?

Dit gezegd zijnde, als jullie andere prima alternatieven kennen voor een budget van 2.500 Euro, dan hoor ik dit graag. Gaat dus over een hardtail XC.
Heb ook al even zitten kijken naar Cannondale. Erg mooi, maar krijg je voldoende waar voor je geld? Canyon is natuurlijk ook prima, maar het lijkt of de problemen met de leveringen niet echt stoppen… Orbea lijkt me ook zeker de moeite waard.

Alvast bedankt voor jullie input !

M
Monti
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 22:44

Re: Ghost Lector 6 - Prima XC hardtail in zijn prijscategori

Bericht door Monti »

Hallo,

Misschien verder nog even eraan toevoegen dat ik in het Hageland woon, en dus ook vnl in de buurt van Houwaart, Aarschot, Wezemaal,.. met de MTB op pad ga.
Gemiddelde tochten van tussen 2 à 3 uur, dus geen marathons.

Hierbij ook nog de lijst van de uitrusting van de Ghost Lector 6 :
Kader: carbon
Vork: Fox 32 Performance Float Remote
Gewicht: 10,5kg
Achter: Shimano XT 11
Vooraan: Shimano XT
Achter: XT 11 – 40
Vooraan: XT 36-26
Schijven: XT 180 + XT 160
Velgen: Rigida Rival 21
Assen: XT (15V + 12A)
Zadelpen: 31.6mm

Zeker niks mis mee, maar dat leidt dan net naar mijn vraag: waarom zien we er zo weinig bij ons (of in andere landen) ?

Ik kijk uit naar jullie reacties.

M
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Ghost Lector 6 - Prima XC hardtail in zijn prijscategori

Bericht door Restyle »

Ik heb pas een Canyon besteld die in stock was, heb hem ander halve week later geleverd gekregen, zeer vlot en netjes verlopen zoals je verwacht.
De leverings problemen lijken wel door te zijn, let wel op als je eentje koopt die niet in stock is ga je moeten wachten tot ze hem ineens gestoken hebben, maar dat staat altijd bij het model. Hun kortingen zijn nu ook niet mis met de overjaarse modellen, deze https://www.canyon.com/nl/mtb/exceed/ex ... x-8-9.html" onclick="window.open(this.href);return false; stond zopas voor 2650€ volgende week komen de nieuwe modellen uit dus wss gaat die prijs weer naar 2650€
Ik heb de 9.9 race gekocht, heel mooie en zaalige bike, echt een beest!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sveester
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 mar 2004 23:21
Rijdt met: Thompson

Re: Ghost Lector 6 - Prima XC hardtail in zijn prijscategori

Bericht door sveester »

Dit weekend heb ik een Lector 1 (2017) kunnen testen. Zalige rit gehad met een dito fiets. Qua afmontage zou naar een Lector 6 willen gaan. Iemand intussen al ervaringen met Ghost-bikes?
Plaats reactie