21.08.2016 - Dour - Xtrem Bikers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

21.08.2016 - Dour - Xtrem Bikers

Bericht door Motorbiker »

5u30. Wekkertime.
Strompelend de kamer uit. Buiten is het donker en droog. Amper een streep choco op de boterham als het begint te regenen. De moed zit schoenhoog als ik vertrek.

Lendelede, Heule, de ring rond Kortrijk, afrit richting E 403 staan er drie diep geparkeerd in mekaars gat. Iedereen ok en ik rij verder.

Motregen, gedruppel, stortregen, zelfs gewone regen... . Alles tot op een 10km voor Dour.
Een typische Waalse inschrijving. No stress, de boerebuiten vormgegeven door een oude schuur en een veldtoilet en “of I go”. De straat uit naast het bos, en dan 500 meter verder knal erin en recht omhoog. De toon is gezet.

Een stratenkermis volgt richting de mooiste terril van de streek ons allen bekent. Relatine gevoede mountainbike tracks uit het grote mtb boek doorheen bos, sous-bois en terril.

Enkele verbindingsstukken voelen éénzaam. Ook toen ik omringd werd door drie knappe bikesters. Deze hadden duidelijk – net als Hans (maar dan op normale kijkafstand en zonder een doos tissues) – naar het Olympisch vrouwen mountainbiken gekeken. Ze droegen elk een wit doorschijnend truitje. Eéntje met een zwarte BH, en twee zonder. Vertel het niet aan je vrouw of aan de mijne, maar ik heb gebeden voor regen.

Na de tweede ravito nog eens het gas erop, en om 11u30 kurkdroog binnengerold.
De mooiste die ik in de streek ooit reed.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 21.08.2016 Dour - Xtrem Bikers

Bericht door JL157 »

Deze tocht was inderdaad super!
Was gestart voor de 73 maar heb dan door me uit de wind te zetten achter 2 koerspaarden blijkbaar een splitsing gemist waardoor ik dik 10 km later opnieuw aan die bevoorrading uitkwam.. :-)
Hungry for more ben ik dan opnieuw op zoek gegaan naar de splitsing... Kleine 85 in de benen maar klagen doe ik niet want dit was echt genieten!

Spijtig dat ik uw olympisch trio niet tegengekomen ben! :-)
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 21.08.2016 Dour - Xtrem Bikers

Bericht door spiermassa »

wegens het verdwijnen van het supertochtje la randour indezelfde streek eens deze geprobeerd.Eerste organisatie dus wisten we nie wat er ging komen.Het water viel uit de lucht in de wagen ,maar ginds aangekomen was het droog .Na 500m de eerste technische beklimming het bos in .Dan enkele dorpswegelkes op weg naar de grote terril .de r technische singletrack op de zijkant naar boven.Deze terril was toch redelijk technisch uitgepijld.Op het terrilke ernaast een korte steile klem 50 cm tekort en terug naar beneden gegleden.....Dan volgden de vele bospassages voor mij goe gekend en waren ook goed gebruikt.De bepijling mocht meschien iets duidelijker en aankondegingen iets groter.....moja zoals reeds aangehaald eerste maal organisatie.Dus conclussie dit was een zeer mooie rit met alles erop en eraan en toen we onze fiets parkeerden aan de arrivee gingen de hemelsluizen terug open .Dus niet te veel modder gezien en we bleven droog.
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: 21.08.2016 - Dour - Xtrem Bikers

Bericht door Enfant terrible »

Dour : "Les Rampes des Hautes Pays"
Wij waren er ook, met z'n 3en aan de start. Helaas na goeie 5km ééntje z'n dérailleur eraf door stokky...Jammer.
Afgaande van de kaart en wat inlichtingen vanuit de organisatie zijn wij vertrokken voor de 55.
Mooie tocht, goed geamuseerd. Geniaal uitgepijld op de terril. Zou zeker nog terugkomen.
Misschien dan wel voor 2x45, dat lijkt me het mooiste.
Wij hadden op 55km 600hm.
Nadien alledrie prijs met tombola : 1 drinkpulleke / 6 regionale biertjes / half kilootje zoutboter van de bioboerderij.
Wij hebben ginder dan nog 2 soorten kaas gekocht, telkens 1 kg (spotprijs).
's Avonds dan met de vrienden en vrouwkes lekker kaas gegeten met een biertje en zelf gebakken brood met de gezouten boter...
Waar een toerke fietsen al niet goed voor is !!! O:)
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: 21.08.2016 - Dour - Xtrem Bikers

Bericht door wattie »

Tof tochtje, leuke terrilpassage en goeie flow op de singletracks in de bossen. Het mochten nog een paar km'kes extra zijn want ik was mij aan het amuseren.
Na de tweede ravito een beetje teveel veldwegen naar mijn goesting maar dat had ik wel verwacht omdat ze in zw-richting naar frankrijk reden.
Laat vertrokken dus geen mtb-babes gezien :( , integendeel na de tweede ravito niks of niemand meer gezien (ook maar zo'n 250 inschrijvingen) , ook geen derde ravito. Nog wat miezer en twee stevige buien op mijn kop gehad waardoor de laatste km's lekker glibberig begonnen te worden :-D .
Samen met de Pockelé's vertrokken maar Tom had een rotweekend, zaterdag zijn aandrijfriem gebroken en zondag direct na de start op het eerste klimmetje zijn nieuwe riem direct weer gebroken :evil: :evil: :evil: . Aan de finish samen nog eentje gedronken en na een whiskybiertje en een honingbiertje naar huis vertrokken met een biosesambrood en een lekker rijpe camembert. Mijn auto riekt er nog naar :-D .
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: 21.08.2016 - Dour - Xtrem Bikers

Bericht door Hans76 »

Foto's zijn online : https://www.facebook.com/Xtrem-Riders-1719748914912230/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 21.08.2016 - Dour - Xtrem Bikers

Bericht door JL157 »

Nu sta ik er eindelijk eens deftig op... dan valt de kwaliteit wel tegen zeker.. :-)
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 21.08.2016 - Dour - Xtrem Bikers

Bericht door spiermassa »

hier wat beeld van deze prachtige tocht

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie