15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Bericht door spiermassa »

zoals hier boven beschreven top organisatie ,zalig weer.....mo nu en dan veel te vel asvalt of boereslagen.....mo dit is geen kritiek,tkan nie anders ofwel is het er niet ofwel mag men niet en hier hebben ze hun best gedaan voor zo goed mogelijk te doen dus (o) (o) (o) (o) (o)
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Bericht door vani »

Terug toporganisatie. Het draaide voor geen meter maar toch bijna de De grote rit uitgereden tot volgend jaar :-D
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Bericht door uncle sam »

Zeer leuke dag gehad, ideaal om de congé af te sluiten.
Blij weerzien van heel wat mensen van vroeger.
Een aftermovie vanuit mijn standpunt: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
stelvio
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 15:33
Rijdt met: Giant Fully

Re: 15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Bericht door stelvio »

Genoten van zeer mooie tocht, de 125 km volbracht. Zeer goede bepijling, en wat een buffet aan de bevoorradingen en dit voor maar 8 eurotjes. Een dikke pluim voor alle medewerkers. Merci.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Bericht door MaC'Red »

na een jaartje afwezigheid ook terug gestart voor de 125 km met Jerry, was wel met een klein hartje want de laatste weken niet zoveel op de bike gezeten en al zeker niet voor zo'n lange afstand maar eens onderweg bleek dat ik een superdag had. De snelheid zat goed op de vlakke stukken en de beklimmingen reed ik op zonder in het rood te moeten gaan op een goede cadans.

De eerste langere beklimming was de Eigen Kweek klim zeg maar aan de Rode berg waar we aan de Kosmos uitkwamen en was voor mij een test hoe het verder zou moeten gaan. Veel lof aan de parcoursbouwers om zo'n parcours uit te stippelen maar ik geef ook toe dat die wegels naast de maisvelden niet echt mijn meug zijn. Maar het is off-road en dat is wat telt natuurlijk.

De asfalt stroken tussendoor waren ideaal om even op adem te komen voor we de volgende beklimming voor de wielen kregen, de Catsberg wat toch niet van de poes is. Eerst een lange klim langs een weiland en dan nog eens een steil stuk van tegen de 15% om het bos in te rijden.

De verhouding van hoogtemeters op de afstand was trouwens ook ideaal. Aangekomen aan de zone Kassel na een lang en vals plat stuk naast de maisvelden deed eerst wat zeer maar eens terug bergop kwamen we terug op dreef en vonden we het juiste verzet om die lange klim van tegen de 20% op te rijden.

Als ge dacht we zijn er ? dan waart ge eraan voor de moeite want ik ben er bijna zeker van dat we deze heuvel of is het toch al een berg ? tot 4 keer langs steeds een andere kant hebben beklommen. Inderdaad deze bevoorrading was geen cadeau en moest ge verdienen. tussen de 250 à 300 hms op enkel deze zone kan tellen.

Terug naar Poperinge dan, lange vlakke en vals platte stroken met wat strepen asfalt tussen en terug wat te bekomen van dat klimwerk rond de Kassel en daar was terug een bevoorrading voor we nogmaals de Catsberg langs het Militair kerkhof en de Boeschepe naar boven moesten. De Boeschepe was de makkelijkste van de reeks hellingen vandaag want het was klimmen op asfalt.

De brouwerij Sint Bernardus in Watou was in zicht en de blonde triple daar smaakte heel goed. Nog enkele foto's genomen en hup terug weg voor de laatste 10 tal kilometers. Geen easy ride want achter de Helleketel hadden de parcoursbouwers een nieuw net open gestelde singletrail gevonden van toch enkele kilometers lang. De ondergrond was hard, heel hard of stond mijn vering vooraan te hard ?.

Nog even de laatste baantjes door en na 130 km en 1707 hms aangekomen terug aan zaal Makeblyde ( Hadden ons tot 2 keer toe mis gereden door een verborgen pijltje onder het groen en onze onoplettendheid waarschijnlijk ook.

Proficiat aan de crew van Poperinge XL voor deze vlekkeloze organisatie. De streek werd ten volle benut, leuke singletrials, dito beklimmingen en buffetten van bevoorradingen waar de rijsttaart super lekker was.
Gebruikersavatar
ErikVD
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 17 jan 2010 09:21
Rijdt met: Scott scale 710 XTR - scott scale 940 XT 1x11

Re: 15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Bericht door ErikVD »

Ik had ingeschreven voor de 84km maar door een onoplettendheid een verkeerde splitsing genomen. #-o
Hmm de 125 km...
Maar geen nood met zo een toporganisatie kon mijn dag niet stuk !
Proficiat! Hier hebben ze veel tijd ingestoken. =D>
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Re: 15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Bericht door Turfke »

Getwijfeld tussen de 84 en 108. Gekozen voor de 108 en hier helaas beetje op m'n honger blijven zitten.
Het overtollig vakantievet en bijhorende conditie zal hier wel wat voor tussen gezeten hebben, maar wat mij vooral stoorde waren de vele lange dokkerstukken.
Organisatie kan hier op zich niet veel aan doen maar naar het einde toe had ik het wel helemaal gehad met deze.
Soit, niets aan te merken op de prima organisatie en gezellige sfeer, maar volgend jaar waarschijnlijk toch de 84 voor mij.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: 15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Bericht door Huffy »

127 KM , bijna 1700 hm's
de klimstukken waren heel mooi , de tussenstukken soms iets minder , maar in een leuk groepje en de streek helemaal niet kennende viel dat echt goed mee.
bevoorradingen waren heel goed , top!
ook bepijling ( pijltjes , gevaarborden , lintjes die bevestigen , splitsingen ) waren heel goed aangegeven
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 15.08.2016 - Poperinge - Mountainbike XL

Bericht door spiermassa »

en nog filmke

" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie