Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Houffalize

Bericht door vani »

Volgende week voor de eerste maal naar de ardennen (houffalize) met MTB aanraders in die regio qua gps tracks ? :-) ogen langere afstanden zijn mss wel indien mogelijk niet te zot technisch :-D
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Houffalize

Bericht door G-m@n. »

Gpx van de houffamarathon zoeken dan heb je lange ritten.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Houffalize

Bericht door vani »

Hebben de gps file van Roc d'ardene (80 km) gebruikt en was volledig narijbaar :-D
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: Houffalize

Bericht door bert9 »

Ik heb zin om volgende week eens naar Houffalize af te zakken om een twee routes te rijden. Vanaf nu blijft het droog, zou het dan volgende week te doen zijn om daar te gaan rijden? Ben namelijk geen modderfan :-)
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1925
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Houffalize

Bericht door scelter »

Denk het wel. Gewoon doen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Houffalize

Bericht door _anonymus_ »

Ik ben komende vrijdag voor het werk in Bastogne in de voormiddag.
Ik ben aan 't overwegen om op de terugweg even te stoppen in Houffalize en een uurtje of twee op de MTB te springen.
Ik rij regelmatig in de Ardennen, maar 't is denk ik van de Houffamarathon 2010 geleden dat ik hier nog eens ben geweest.

Iemand tips voor een korte route (30, max. 40 km wegens tijdsgebrek) die op technisch vlak zoveel mogelijk te bieden heeft?
Welke vaste route te kiezen? Of iemand een goede gps-track staan?
aertsb
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 31 dec 2013 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 8 2016

Re: Houffalize

Bericht door aertsb »

_anonymus_ schreef:Ik ben komende vrijdag voor het werk in Bastogne in de voormiddag.
Ik ben aan 't overwegen om op de terugweg even te stoppen in Houffalize en een uurtje of twee op de MTB te springen.
Ik rij regelmatig in de Ardennen, maar 't is denk ik van de Houffamarathon 2010 geleden dat ik hier nog eens ben geweest.

Iemand tips voor een korte route (30, max. 40 km wegens tijdsgebrek) die op technisch vlak zoveel mogelijk te bieden heeft?
Welke vaste route te kiezen? Of iemand een goede gps-track staan?
Is ook wel een tijdje geleden bij mij maar de meest technische is de groene/nr 6.
Hier vind je meer info http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=31" onclick="window.open(this.href);return false;

En de rest van de tijd kan je op de zwarte doorbrengen, is wk parkoer en maar een goeie 4km.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Houffalize

Bericht door _anonymus_ »

Heb ik dus gedaan, eerst groen (6) en dan zwart (wb-parcours).
Groen is inderdaad best mooi, met hier en daar een, voor een vaste route, wat technischer stuk. Vooral het stuk met de vele boomwortels is wel fun. Tussendoor toch vooral bredere paden en redelijk was asfalt, ik had er eerlijk gezegd net wat meer van verwacht als ik de commentaren las die ik via Google had gevonden.
Zwart is wel echt eens de max, één toerke gedaan en mij dik geamuseerd, én overal boven en beneden gereden zonder af te moeten stappen. Respect voor de echte XC-coureurs, stevig parcourske, ik zou het niet graag twee uur aan een stuk moeten rijden. Om overal boven te raken toch enkele keren in 't rood moeten gaan...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Houffalize

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hoe is de toestand daar van de tracks? Ik zou nog wel eens dagje verlof willen nemen en daar wat gaan rondrijden, is lang geleden.
stef_87
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 28 mei 2017 12:44

Re: Houffalize

Bericht door stef_87 »

BerggeitCasualFietser schreef:Hoe is de toestand daar van de tracks? Ik zou nog wel eens dagje verlof willen nemen en daar wat gaan rondrijden, is lang geleden.
In het weekend van 21juli hier gaan rijden. Wij hebben blauw 2, groen6 en zwart gedaan.
Blauw 2 was OK maar niks speciaal. Route lag er goed bij en bepijling was in orde.
Groen 6 is al een stuk plezanter en technischer. Parcours lag er goed bij, maar bepijling kon beter, zeker aan de start.
Hier is een gps geen overbodige luxe. De gpx-file die ik had kwam niet 100% overeen, maar voldeed wel als er geen pijltje stond.
De zwarte was wat ik er van verwachtte: pure fun. Al was ze wel iets te zwaar voor mij.
Het parcours was voor het grootste deel pas gemaaid. Het maaisel hebben ze wel laten liggen op het parcours, maar is vlot begaanbaar.
Pijltjes waren ook in orde, al waren ze soms verstopt in het hoge gras of achter een laaghangende tak.
Plaats reactie