09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door Turfke »

tram4 schreef:Zoals voorzien stond er een marathonnetje op het programma. Stipt om 8h vertrokken met de fiets naar het 35km verdergelegen Avelgem. Na inschrijving en een mezebolleke later vertrokken rond 9h30 voor de 85. Een leuke rit met in het begin wat kriereweggetjes en een aantal privebosjes. Toen ik aan een bv stond belde Willem met op om me te overhalen om toch maar die 12 extra te doen. Hij had me gisteren verteld dat het nogal nat lag + er stonden nog 25+35 km op het programma dus hem vriendelijk bedankt. Toch lief van hem om eens te bellen met het voorstel om te wachten op mij ;) . Het venijn zat hem in de staart maar dat wist ik al. Enkel die hoop steenbrokken niet opgeraakt met mijn vaste foursche. Al de rest lukte zonder problemen met mijn burtjes. Heb toch mn fully gemist. Volgende week is ie weer klaar :lol: De afdalingen waren nogal tricky met menen vaste vork. Daar aangekomen rond 13h45 en na een kwartje was ik al weer op weg om tegen 15.15h thuis te komen. De wind was aangetrokken en zat verdorie in de verkeerde kant. Toch blij dat ik hem gereden heb Bedankt Krierekrossers =D> =D> =D>
pacours https://www.strava.com/activities/636545911/overview" onclick="window.open(this.href);return false;
tram4
Wat wij nog niet doen in 2 dagen, doet den Erik in één keer 8)
Vandaag de 62 met optielus die er poerdroog bij lag :roll:
Blijkbaar moet ik gisteren verkeerd verstaan hebben en ging het over de lus die de Paterberg aandeed (tussen 3de en 4de BV).
De steenbrokken ook te voet gedaan en zelf 2 vettige stroken op de paterberg. Geen grip maar ik denk vooral geen kracht genoeg in de benen :mrgreen:
Gebruikersavatar
mtbsdvd'83
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 23 mei 2014 12:57
Rijdt met: FLANDERS

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door mtbsdvd'83 »

Hierbij danken alle KRIERECROSSERS alle fietsliefhebbers die deelnamen aan onze Ganzenhof Krieretocht.

Mochten er opmerkingen zijn laat ze gerust weten zo kunnen we volgend jaar daar een mouw aanpassen.

Mogen wij ook vragen om GEEN misbruik te maken van PRIVE STUKKEN, zodat we deze in de toekomst terug kunnen opnemen in onze parcours.




VOLGENDE ORGANISATIE VAN KRIERECROSSERS IS OP ZONDAG 18 DECEMBER 2016, TE ST-DENIJS ZWEVEGEM.
(MOUNTAINBIKETOCHT VAN 25-35-43-49-56-75 km)
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door meester biek »

Ook nog ne keer op de mountainbike gereden voor deze thuismatch.
Met de fiets naar daar (ongeveer 3km) en dan de 62 gevolgd.
Mooi (privé)bosje in de buurt van Ingooigem, zo rijden we nog ne keer iets nieuws.
Optielus was ook al lang geen optie meer, mede ook omdat ik er een gewoonte van maak om op jullie tocht plat te rijden. Pirronpad (dienen hoop stenen dus) lag vroeger toch iets beter en was in een goeie dag nog te doen, niet dus.
Ook in het Elene bos wat moeten stappen wegens de modder, maar deze keer wel 'het beest' (af)gereden. (da was toch die helling in het Elenebos, of niet ?)
Bedankt Krierecrossers, tot op één van jullie volgende tochten waar we weer een prima organisatie en parcours verwachten.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door RigolleM »

Pironpad al vanaf begin verkeerd spoor gekozen en stond onmiddellijk stil, was mij nochtans al gelukt enkele weken terug.
Elenebos lag er inderdaad vettig bij zaterdag, nog een geluk dat het naar boven was...
En 'het Beest' was naar beneden, is een keer iets anders... 8)
Spijkerpad (naar beneden - na Elenebos) overgeslagen want een paar weken geleden nog gedaan (naar boven) en lag toen héél vettig, dus langs de Korte Keer naar beneden en terug aangesloten op parcours.

Voor de rest prima rit, lusje tussen de 2 bevoorradingen bevatte behoorlijk wat hoogtemeters, die de vlakkere aanloop ruimschoots goed maakte. Optielus overgeslagen, mijne maat zag voor de optielus al sterretjes... :lol: Hem aan de rekker teruggebracht naar Avelgem :-D

Volgend jaar zeker terug!

Wanneer staan de foto's online?
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door filiep72 »

Oe dat jullie op da pironpad naar boven reden tussen al die losliggende kasseigrote stenen versta ik nie goe zulle ](*,) ](*,) . Tgaan der wel meer niet , dan wél bovengeraakt zijn peis ik. #-o Alhoewel: streekpiloten die het spel kennen en weten wat ze te wachten staat en zonder ' wandelaars' ? Moet inderdaad soms wel lukken. Een wegslippend voorwiel of een paar maal achtereen doordraaiend achterwiel is voorzekers al genoeg om tot stilstand te komen.
Ik wil méér bergen rond Wevelgem !
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door vani »

filiep72 schreef:Oe dat jullie op da pironpad naar boven reden tussen al die losliggende kasseigrote stenen versta ik nie goe zulle ](*,) ](*,) . Tgaan der wel meer niet , dan wél bovengeraakt zijn peis ik. #-o Alhoewel: streekpiloten die het spel kennen en weten wat ze te wachten staat en zonder ' wandelaars' ? Moet inderdaad soms wel lukken. Een wegslippend voorwiel of een paar maal achtereen doordraaiend achterwiel is voorzekers al genoeg om tot stilstand te komen.
Ik wil méér bergen rond Wevelgem !

de kanten heel goed opzoeken :-)
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door filiep72 »

vani schreef:
filiep72 schreef:Oe dat jullie op da pironpad naar boven reden tussen al die losliggende kasseigrote stenen versta ik nie goe zulle ](*,) ](*,) . Tgaan der wel meer niet , dan wél bovengeraakt zijn peis ik. #-o Alhoewel: streekpiloten die het spel kennen en weten wat ze te wachten staat en zonder ' wandelaars' ? Moet inderdaad soms wel lukken. Een wegslippend voorwiel of een paar maal achtereen doordraaiend achterwiel is voorzekers al genoeg om tot stilstand te komen.
Ik wil méér bergen rond Wevelgem !

de kanten heel goed opzoeken :-)



Parcourkennis dus :P
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door verry slowwww »

ook de 62 gedaan , mooie rit ,en dien hoop stenen ook tot halfweg en beginnen slippen , denk ni dat ik hem hemlemaal opging ook .
mjaa ...toen eens staan kijken naar ene met ne fully ,gelijk dat dien naar boven reed =D> =D> , reed op de zijkant en en hier en daar dwars erover , dus dien kende de route
al bij al poerdroog toch ,buiten paar kleine stukken, niks op aan te merken ,ferme organisatie =D>
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door Jemp »

RigolleM schreef:Pironpad al vanaf begin verkeerd spoor gekozen en stond onmiddellijk stil, was mij nochtans al gelukt enkele weken terug.
Elenebos lag er inderdaad vettig bij zaterdag, nog een geluk dat het naar boven was...
En 'het Beest' was naar beneden, is een keer iets anders... 8)
Spijkerpad (naar beneden - na Elenebos) overgeslagen want een paar weken geleden nog gedaan (naar boven) en lag toen héél vettig, dus langs de Korte Keer naar beneden en terug aangesloten op parcours.

Voor de rest prima rit, lusje tussen de 2 bevoorradingen bevatte behoorlijk wat hoogtemeters, die de vlakkere aanloop ruimschoots goed maakte. Optielus overgeslagen, mijne maat zag voor de optielus al sterretjes... :lol: Hem aan de rekker teruggebracht naar Avelgem :-D

Volgend jaar zeker terug!

Wanneer staan de foto's online?
Net voor het vettige gedeelte (als ge naar beneden rijdt) kunt ge links de berm omhoog en een leuk singletje brengt je moddervrij tot beneden. 8)
Mysterial11
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 nov 2015 13:49
Rijdt met: Cube Attention SL Kiwi Black 29er

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door Mysterial11 »

Als 4e toertochtje ooit met MTB (mijn allereerste was diegene die jullie organiseren in de winter) was dit voor mij gewoonweg schitterend!

Mijn doel was de 48 km met de bijkomende optielus (als ik nog tijd had) maar daar ben ik niet aan toegekomen.

Hele leuke klimmen en afdalingen gedaan en pironpad vond ik niet normaal. Dat hier sommigen naar boven rijden, valt mijn mond toch van open...

Enige minpuntje dat ik vond, is dat je pas vanaf 8u kan vertrekken. 7u zou mij beter uitkomen :-D
Op die manier had ik de optielus nog kunnen meepikken.

Vroeg mij ook af welke privéstukken er eigenlijk inzaten. Bij eerdere toertochten stond dit aangeduid. Oude Kwaremont, Pironpad, Kluis en de spijker zou ik vb. heel graag nog eens rijden maar weet niet in hoeverre dit mag... Indien niet is dit natuurlijk een reden om volgend jaar opnieuw deel te nemen!
Plaats reactie