Transactief

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
PieterBa
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 sep 2015 12:52

Re: Transactief

Bericht door PieterBa »

Dit jaar een eerste keer meegereden met de Transcondroz. Heel fijne locatie om te overnachten en een warme ontvangst. Twee dagen met een kameraad op GPS gereden, onderweg meermaals bevoorrading en pechverhelping. Het publiek van bikers is erg fijn: geen competitie beesten en iedereen is respectvol. Eten en drinken waren dik ok. Vooral de fijne routes, in combinatie met zelf niet te moeten bikepacken of alles uitzoeken, vind ik zeer fijn. En dan aan een zeer scherpe prijs. Ik heb ondertussen ook de Transcanal geboekt en wil ook de Transbaraque eens rijden.
PieterBa
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 sep 2015 12:52

Re: Transactief

Bericht door PieterBa »

PsYchO66 schreef:Wat ik me hierbij ook afvroeg; zijn er bij de deelnemers veel eenlingen? Want als zo'n groepen hoofdzakelijk uit vrienden / clubjes bestaan, is het al wat vervelender om in de groep te passen.
Ik reed met een kameraad. De andere rijders zijn duo's of groepjes tot 4-5 personen. Iedereen is sympathiek en maakt een praatje. Je bent zo sociaal als je zelf wil. Geen druktemakers maar echte MTB lovers.
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: Transactief

Bericht door Geoffe »

PieterBa schreef:
PsYchO66 schreef:Wat ik me hierbij ook afvroeg; zijn er bij de deelnemers veel eenlingen? Want als zo'n groepen hoofdzakelijk uit vrienden / clubjes bestaan, is het al wat vervelender om in de groep te passen.
Ik reed met een kameraad. De andere rijders zijn duo's of groepjes tot 4-5 personen. Iedereen is sympathiek en maakt een praatje. Je bent zo sociaal als je zelf wil. Geen druktemakers maar echte MTB lovers.
Ik ga 'alleen' aan transcondroz 2 meedoen. We zien wel wie we onderweg tegenkomen (naast mezelf waarschijnlijk een paar keer #-o :drunk: )
JVE
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 apr 2016 12:17

Re: Transactief

Bericht door JVE »

Hoe is de eerste editie van de TransBaraque geweest?
Gebruikersavatar
2 fast 2 follow
Mountainbiker
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42
Rijdt met: Merida

Re: Transactief

Bericht door 2 fast 2 follow »

JVE schreef:Hoe is de eerste editie van de TransBaraque geweest?
Ik was één van de bevoorrechte personen die de eerste editie van de Transbaraque heb mogen meemaken. Het was schitterend, alé buiten het weer dan é. Wat vooraf aangegeven werd met zwarte stip (technisch moeilijk) werd door de gevallen regen dubbel zwart! Transactief had de meest technische trails uit de streek samen gegooid en heeft ons 6 schitterende tracks voorgeschoteld. Zaterdag was er keuze uit 59, 82 of 90km met een totaal aan 2400hm op de langste afstand. De zondag waren de tracks 53, 63 of 73km met totaal van 2100hm. Op beide dagen waren ook 2 ravito's voorzien om de inwendige mens te versterken. De natte paadjes, gladde stenen en gladde "carottes des arbres" zorgden ervoor dat het hier en daar glijden werd. De afwisseling tussen steile klimmen en prachtige afdalingen volgden elkaar in sneltempo op, ja er moest hier en daar gestapt worden, maar dat kon de pret niet derven. De riviertjes stonden bomvol en sporen werden beekjes, maar nat waren we toch!
De groep bestond uit verschillende niveau's van bikers, maar bij aankomst waren alleen maar lachende gezichten of zaten er enkele tussen die "groen" lachten? :-" . Na de rit van zaterdag stond er een lekkere maaltijd klaar, zo hadden we terug genoeg krachten opgedaan om de zondag er terug in te vliegen. Het had echter de ganse nacht door blijven regen wat het parcours er niet beter op maakte. Vol goeie moed onder licht gemiezer terug weg voor een dag vol plezier en afzien. In de namiddag was zelfs de zon van de partij. Wat is dat een mooie streek, mooie panoramische vergezichten, het kasteel van Reinhartstein, de warche, de venen enz...

Mijn cijfertjes 158km en 4353hm en vooral 12u22min zalig bikeplezier gehad.

Bedankt http://www.Transactief.be de eerste editie van Transbaraque was TOP =D>

Greetz
2f2f
MTBChick
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 okt 2008 11:48
Rijdt met: Lynskey M240

Re: Transactief MTB weekends en meerdaagsen

Bericht door MTBChick »

Amaai dat klonk wel straf! Zijn er ook vrouwen die hier aan meedoen?
Gebruikersavatar
2 fast 2 follow
Mountainbiker
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42
Rijdt met: Merida

Re: Transactief MTB weekends en meerdaagsen

Bericht door 2 fast 2 follow »

MTBChick schreef:Amaai dat klonk wel straf! Zijn er ook vrouwen die hier aan meedoen?
@ MTBchick, er waren idd 2 moedige dames =D> bij het gezelschap, graag meer van dat !! Dat geeft altijd een extra touch aan het gezelschap.

@ MTBchick, indien je zelf wil deelnemen aan een activiteit van http://www.Transactief.be neem dan een kijkje op de site, er is ook speciaal voor de ladies een Transmadam. Maar alle uitstappen uit het ruime gamma zijn voor zowel dames als heren.

Greetz
2f2f
-Bikerboy-
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 22 jun 2016 11:55
Rijdt met: BMC TE02 XT

Re: Transactief

Bericht door -Bikerboy- »

Ik was ook één van de gelukkige die mocht deelnemen aan de eerste editie van de 'Transbaraque'
Aangezien er meer vraag was dan aanbod voelden we ons toch een beetje uitverkoren.
Op vrijdagavond al afgezakt naar Robertville om de volgende dag uitgeslapen aan onze rit te beginnen. Een leuke gité waar toch alles is wat we voor dit MTB-weekend nodig hadden.
De omgeving van Malmedy heeft echt alles wat een MTBiker nodig heeft en dat was ook wat ons werd voorgeschoteld.
Van stevige beklimmingen, doorkruisen van een rivier, technische afdalingen en fantastische single tracks bleef het avontuur maar duren. het verveeld echt niet zo een parcours. Als er een verhard stukje inzat mocht zeker zijn dat je 100m verder opnieuw het bos inzat. Dit alles werd ons mogelijk gemaakt door Lowie Marien die hier wel zijn weg kent in deze omgeving.
Het weer was niet het beste wat we al hadden meegemaakt maar dit kon ons niet deren.
Van al dat gespetter waren we eigenlijk toch al nat dus wat maakt dat extra regendruppeltje nog uit.....
Dag 1 heb ikzelf de 90km voor mijn rekening genomen en wat ben ik blij dit gedaan te hebben.
Je rijd dit op eigen tempo en geniet van al die vergezichten.
Onderweg kom je sowieso nog Transactievelingen tegen wat altijd leuk is.
Sluit je aan of rijd je alleen of per twee verder...alles kan want dit nu juiste het concept van deze organisatie.
Dag 2 heb ik een iets kortere versie genomen maar daarvoor was dit niet minder genieten.
Dus samengevat is dit weer een rit dat mij steeds zal bijblijven.
Goede organisatie, leuke bende, lekker eten en zalige tracks.
Wat moet een mens nog meer hebben???

Tot de volgende,
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: Transactief

Bericht door Harrehart123 »

Foto's transbaraque: https://www.flickr.com/photos/transacti ... 757966771/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.transactief.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: Transactief

Bericht door Harrehart123 »

We hebben nog een aantal plaatsen vrij voor de Transnamur binnen een paar dagen.
Wil je eens komen kennis maken met onze manier van fietsen en heb je volgend weekend nog geen plannen?
Kom dan een dagje meerijden tijdens de Transnamur!

http://transactief.be/faq/hoe-kan-ik-ke ... ransactief" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.transactief.be/events/transnamur" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie