15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door Dr.Gonzo »

Prachtige tocht door eindeloze singletracks. Venijn zat hem nog in de staart.
Fysiek niet van de poes hoewel het 'maar' kleine molshoopjes waren.
Chapeau voor diegeneb die hier de 110km hebben volbracht.
Ook de afdalingen die blijkbaar veelvuldig worden gereden door de enduro/downhill liefhebbers waren kort maar top.
Volgend jaar kom ik zeker terug, was eigenlijk al te lang geleden dat ik deze nog eens reed.


Minpunt van enkele race konijnen die het stuk langs de spoorweg (in Gijmel?) op het dienstpad van de trein komen gereden ipv door de ruwe traktorsporen. Om dan uit te komen tussen een gesloten bareel en een aankomende trein!
Een schande voor de mtb. Als je gladgestreken sporen verkiest => kies dan asfalt!
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door frits motaar »

Ik heb hier de 110km gedaan,die na aankomst 115 bleken te zijn.
De eerste 40km stelden eigenlijk niet veel voor,dat was eerder een 'gewone' toertocht,maar na de laatste splitsing,begon het letterlijk de hoogte in te gaan met de hm's.
Op mijn Garmin stonden 1411hm,toch ietske maar dan de 1000hm die opgegeven waren.
Dat op zich is goed! :bounce:
De laatste 10km bleven maar duren,kringel-krangel door dat bosje,er kwam géén einde aan. :-&
Toch is het goed geweest,zeker voor de eerste keer dit jaar,zoveel km's MTB op zo'n parcours!
Oh ja,de 1ste bv was prima,met Pim's,jellekes,wafels,franchipannes,cake,drank en fruit.
Maar de 2de-3de-& 4de bv,was het telkens weer droge koeken en droge suikerwafels.
Dit kan echt wel beter hoor!
Zoals die spaghetti bolognese bij aankomst,die was wel lekker en welgekomen. =D>
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door Fitzy »

In de naam van de Wacky's wel ik jullie bedanken voor deze MEGA toffe rit. Alles was tot in de puntjes verzorgd en jullie mag trots zijn op wat dat jullie geven aan de mensen !, echt trots !. Een snel parcour met alles wat een MTB' er graag geeft. Vriendelijke mensen, prachtig BV allemaal, lekker Spaghetti, mooi douche, bewaakt fiets parking, enz verder.
THANK YOU !
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door Hans76 »

Om 7 u. al kunnen starten, 110 km mtb'en in een topregio : de keuze was vlug gemaakt dit weekend. Na Rillaar in het voorjaar, was deze hier de 2de keer in deze streek en het zal zeker en vast de laatste keer niet geweest zijn.
Rond 7 u. stonden Jevabiker en mezelf klaar om deze editie te starten. De eerste 20 km waren nogal braafjes met weinig hms. Ideaal om erin te komen! Na de 1ste bevoorrading begon het leuker te worden en werden onze benen en stuurmanskunsten al eens getest :lol: De kms en hms begonnen aan te dikken.
Maar dan moest het beste nog komen : de laatste 20 km. waren een aaneenschakeling van singletracks en - was het nu van dat laatste drankje dat we gekregen hadden?- we vlogen erdoor. Draaien en keren, op en neer : zo gingen we nog uren door kunnen gaan :bounce: :drunk:
Bepijling, douches, afspuitstand, spaghetti, bevoorradingen waren top! In deze tocht is er zwaar werk ingestoken geweest! Top! Tot de volgende!
gho
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 20 mei 2011 12:42
Rijdt met: Trek Farley

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door gho »

1e keer hier komen rijden. De 110 km gedaan. Om half acht vertrokken, dus helemaal niet druk.

5-sterren rit, alles pico bello plus prachtig parcours, genieten dus, dikke proficiat aan de organisatie!
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door krikke46 »

super tocht , 7O km puur mtb plezier !!!!
tot volgend jaar :-D
BlijDatIkGlij
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 26 apr 2014 10:13

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door BlijDatIkGlij »

Proficiat aan de organisatie met de geweldige tocht.
Alles stak weer prima in mekaar.
Mijn benen zijn er nog niet goed van.
Tot volgend jaar.

PS: volgens mij is dit de eerste editie waar ik nergens tegen de vlakte ben gegaan :wink:
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door claesniels »

Elk jaar dik in orde! Mooie tocht door langdorp en omstreken.

Tip voor de flyer.. Gwn ff trg nat maken en hij ging er zo af!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door Dickie »

Dit jaar toch maar terug voor de langste afstand gekozen.
Wel rustig vertrokken, door van in het begin wat te doseren kon ik tot in de laatste km blijven genieten.
Op dat steile wortel-afdalinkje richting de holle weg (Troostembergbos?) even de controle kwijt en de rollen werden omgedraaid: de wielen in de lucht ipv op de grond :-D .
Gelukkig enkel maar de GPS-houder losgekomen.
De totale afstand kwam op 105,5km, maar zodra het toestel in mijn achterzak zat, werden er wel abnormaal hoge pieken en dalen gelogd...meer dan 3400 hm :lol:
Net na de laatste stop nog een buitje op de kop, net genoeg om de straat nat te maken.
Na de douche nog genoten van een massage om de spieren wat soepeler te krijgen.
't Was dik in orde =D> .

@B.Insane: ik had ook last van buikkrampen, gans de verdere namiddag zelfs. Zou het ook aan dat 'boosterke' hebben gelegen? Tijdens mijn vorige deelnames had ik er echter nooit last van...Mss kan het de sportdrank geweest zijn die verkeerd 'gepakt' heeft.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door dennisVO »

kan ik de 45 opnieuw rijden op GPS of zit er veel privé in?
ik heb die getracked, maar niet direct op gelet of we veel privé zijn doorgereden.
Plaats reactie