Routes in de buurt van Edegem

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door aresius »

Bedankt voor het ritje :-D
Binnenkort eens proberen
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Heb bij het pendelen het stuk langs de E19 ook al zien liggen. Is dit een track die lang genoeg is om daar op termijn even te passeren? Startpunt?
Ik heb het nu over de kant richting Antwerpen, want had aan de overkant ook iets van een pad zien liggen.
Ik werk in Mechelen, en zou dan eventueel bij het pendelen met de fiets half dagje nemen en langs daar komen, om eventueel zo naar Boom te rijden, en zo terug naar Temse.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door dennisVO »

BerggeitCasualFietser schreef:Heb bij het pendelen het stuk langs de E19 ook al zien liggen. Is dit een track die lang genoeg is om daar op termijn even te passeren? Startpunt?
Ik heb het nu over de kant richting Antwerpen, want had aan de overkant ook iets van een pad zien liggen.
Ik werk in Mechelen, en zou dan eventueel bij het pendelen met de fiets half dagje nemen en langs daar komen, om eventueel zo naar Boom te rijden, en zo terug naar Temse.
de aangelegde routes (rode en blauwe paaltjes) in de zandbergen zijn vrij kort.
ik schat 4km elks ofzo.
maar je kan er wel gewoon ook wat rondrijden en dingen proberen.
er liggen véle trails die wat overgroeid zijn, mor nog te doen.
en langs alle kanten afdalingen met drops etc, om je limieten of technische vaardigheden uit te dagen :-)
Gebruikersavatar
Isabel De Smet
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 27 jan 2015 11:10
Rijdt met: SpecialiZed S-Works

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door Isabel De Smet »

patje2 schreef: Dit trekt hard op mijn toertje rij het wel in de tegenovergestelde richting ik neem er gewoonlijk nog bos N het park van boom en via voetweg 32 naar het reukenspad ook ik volg de oude spoorweg tot helemaal ten einde meer offroad Ik vertrek in Londerzeel en heb dan ongeveer 100 km
merci! hier heb ik wat aan ;-) Exact het stukje dat ik ontbreek. Ik zal het nog eens opnemen en delen.
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door tib888 »

patje2 schreef:
Dit trekt hard op mijn toertje rij het wel in de tegenovergestelde richting ik neem er gewoonlijk nog bos N het park van boom en via voetweg 32 naar het reukenspad ook ik volg de oude spoorweg tot helemaal ten einde meer offroad Ik vertrek in Londerzeel en heb dan ongeveer 100 km
Bedoel je de spoorwegberm tussen Rumst en Kontich? Deze is toch alleen voor wandelaars toegankelijk? Niet?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door Dickie »

Die spoorwegberm ziet er idd een leuk verbindingsstuk uit om eens helemaal af te bollen.
De tt van Waarloos ging over een groot stuk ervan, beginnend met wat draaien en keren rond de tunnel aan de vroegere aftakking van de huidige spoorlijn, net boven Mechelen.
Na een lus ging het van de Clemenceaustraat tot aan de Nete over de ex-spoorroute.
Enkel ten noorden van de Nete gingen de uitpijlers er niet langs, dat is dan het stuk dat 'Isabel De Smet' deed.
Behalve het deel net ten N van de Nete tussen Notmeir en de F.Maesstraat lijkt de berm dus helemaal befietsbaar te zijn?
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door patje2 »

tib888 schreef:
patje2 schreef:
Dit trekt hard op mijn toertje rij het wel in de tegenovergestelde richting ik neem er gewoonlijk nog bos N het park van boom en via voetweg 32 naar het reukenspad ook ik volg de oude spoorweg tot helemaal ten einde meer offroad Ik vertrek in Londerzeel en heb dan ongeveer 100 km
Bedoel je de spoorwegberm tussen Rumst en Kontich? Deze is toch alleen voor wandelaars toegankelijk? Niet?

Er staan inderdaad op sommige plaatsen poortjes maar niet overal weet niet dat je er niet mag fietsen nog nooit problemen gehad
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door patje2 »

Dickie schreef:Die spoorwegberm ziet er idd een leuk verbindingsstuk uit om eens helemaal af te bollen.
De tt van Waarloos ging over een groot stuk ervan, beginnend met wat draaien en keren rond de tunnel aan de vroegere aftakking van de huidige spoorlijn, net boven Mechelen.
Na een lus ging het van de Clemenceaustraat tot aan de Nete over de ex-spoorroute.
Enkel ten noorden van de Nete gingen de uitpijlers er niet langs, dat is dan het stuk dat 'Isabel De Smet' deed.
Behalve het deel net ten N van de Nete tussen Notmeir en de F.Maesstraat lijkt de berm dus helemaal befietsbaar te zijn?
Deze kun je volgen vanaf Sint Kat Waver tot in Kontich enkel de Nete brug is weg en van op de grens Aartselaar/Kontich tot Boom ligt er ook ergens oude spoorweg beding De TT van Waarloos doet deze aan dacht ik
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Dickie schreef:Die spoorwegberm ziet er idd een leuk verbindingsstuk uit om eens helemaal af te bollen.
De tt van Waarloos ging over een groot stuk ervan, beginnend met wat draaien en keren rond de tunnel aan de vroegere aftakking van de huidige spoorlijn, net boven Mechelen.
Na een lus ging het van de Clemenceaustraat tot aan de Nete over de ex-spoorroute.
Enkel ten noorden van de Nete gingen de uitpijlers er niet langs, dat is dan het stuk dat 'Isabel De Smet' deed.
Behalve het deel net ten N van de Nete tussen Notmeir en de F.Maesstraat lijkt de berm dus helemaal befietsbaar te zijn?
probeer tt Waarloos al drie jaar te rijden, wordt toch eens tijd om deze effectief eens te rijden, aangezien ik in Mechelen werk en er zo verbindingsstukken mogelijk zijn..
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door BerggeitCasualFietser »

dennisVO schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Heb bij het pendelen het stuk langs de E19 ook al zien liggen. Is dit een track die lang genoeg is om daar op termijn even te passeren? Startpunt?
Ik heb het nu over de kant richting Antwerpen, want had aan de overkant ook iets van een pad zien liggen.
Ik werk in Mechelen, en zou dan eventueel bij het pendelen met de fiets half dagje nemen en langs daar komen, om eventueel zo naar Boom te rijden, en zo terug naar Temse.
de aangelegde routes (rode en blauwe paaltjes) in de zandbergen zijn vrij kort.
ik schat 4km elks ofzo.
maar je kan er wel gewoon ook wat rondrijden en dingen proberen.
er liggen véle trails die wat overgroeid zijn, mor nog te doen.
en langs alle kanten afdalingen met drops etc, om je limieten of technische vaardigheden uit te dagen :-)
is er ergens een ideaal startpunt? als ik met de fiets zou komen, kom ik vanuit Mechelen, dus vermoed langs de N1?
Met de wagen een plaats waar je je auto kan achterlaten?
Plaats reactie