schouder operatie

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

schouder operatie

Bericht door Action-Man »

vandaag de uitslag gekregen van de arts het verdickt was hard.moet geopereerd worden aan de schouder want zit met 2 problemen .het scharnierpunt van mijn sleutelbeen zit vol met kalk plus de pees aan mijn bovenarm lijkt ook gescheurt te zijn.heeft iemand al ervaring met deze operatie. want nadien blijkt dit zeer pijnlijk te zijn of weet er soms iemand een alternatief om dit heuvel op te lossen zonder operatie.alle goede raad is welkom dank bij voorbaad.
hakira007
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 aug 2010 17:24
Rijdt met: Lynskey

Re: schouder operatie

Bericht door hakira007 »

2 maal operatie aan de schouder gehad. Eerste operatie hebben ze bot weggeschraapt (verkalking) en 2de operatie ook gescheurde pees. Na de operatie van de pees kon ik alles al terug doen na een 6tal weken.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: schouder operatie

Bericht door Jochen74 »

Begin augustus geopereerd aan de schouder vanwege scheur in de pees en kalk vooraan de schouder.
Wat 5 weken werkonbekwaam ging zijn werden uiteindelijk 4 maanden. Eerste drie weken zeer hard afgezien, maar met wat ik nu voel zou ik het onmiddellijk opnieuw doen.
Revalidatie is hard en ik krijg mijn arm nog niet tot boven. Maar de pijn gaat stilaan weg en in tegenstelling tot voor de operatie slaap ik nu 's nachts gewoon door.

Hou er rekening lee dat je waarschijnlijk de eerste weken zittend zal moeten slapen.

Veel succes!
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: schouder operatie

Bericht door _alain_ »

Afgescheurde rotator cuff was bij mij 7 maand zware en pijnlijke revidatie.
Volledig pijnvrij heeft bijna 2 jaar geduyrd en ik moet nu nog constant mijn oefeningen doen om pijnvrij te blijven.
Ik heb ook een lichtelijke beperkng en kan niet meer zo hoog en zo ver naar achter bewegen met mijn arm,
Ondertussen ben ik dat gewoon en heb er in het dagelijkse leven geen of weinig last van
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: schouder operatie

Bericht door Sunn Xtreme »

er is geen alternatief dan een operatie. gezien de afgescheurde pees zal dat altijd beter zijn, en eenmaal je een jaar verder bent en het zit mee tijdens de revalidatie, zal je blij zijn dat het is geopereerd.
wat je wel mee moet blijven opletten : zware spullen tillen met alleen die arm en zeker boven je hoofd blijft een gevoelig punt.
de arts zal dat ook wel vertellen vermoed ik.

beste is na de revalidatieperiode, stilaan wat oefeningen te doen om de spieren en pezen te versterken. dat doe je met een trage en schematische aanpak, geduld dus ook.
als je met de tijd de pezen en spieren sterker hebt gemaakt, zal er ook minder risico zijn om nieuwe problemen later.
Gebruikersavatar
kevinvt
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: di 20 jan 2009 18:32
Rijdt met: Ednine vhd

Re: schouder operatie

Bericht door kevinvt »

Juni geopereerd aan de schouder. Afgescheurde pees,afschrapen van het bot,ontsteking in gewricht weggenomen en stukje van het sleutelbeen weggenomen en opgevuld met littekenweefsel. September zat ik al terug op de mtb maar wel op de baan en sinds 2 weken terug aan het mtb'en en niets last. Kan terug alles doen wat ik voorheen deed. Revalidatie is redelijk pijnlijk maar dat hangt ook wel van operatie tot operatie af. Veel geluk en een goede revalidatie gewenst.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: schouder operatie

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="kevinvt"]Juni geopereerd aan de schouder. Afgescheurde pees,afschrapen van het bot,ontsteking in gewricht weggenomen en stukje van het sleutelbeen weggenomen en opgevuld met littekenweefsel. September zat ik al terug op de mtb maar wel op de baan en sinds 2 weken terug aan het mtb'en en niets last. Kan terug alles doen wat ik voorheen deed. Revalidatie is redelijk pijnlijk maar dat hangt ook wel van operatie tot operatie af. Veel geluk en een goede revalidatie gewenst.[/quote]


met erg koude toch wat opletten... er zijn gevallen waar bij koude in de eerste 2-3j na zulke ingreep, er toch wat irritatie optreed bij het mtb'en in bos en veld. We spreken duswel of koud nat of erg koud vriesweer. In dat geval, direct behandelen (onstekingsremmende patch / gel/zalf) en een paar dagen even rusten of 20 minuutjes op de rollen. Is dan snel opgelost en je voorkomt kans op erger.
idem zo met mensen die archillespeesontstekingen hebben gehad of een ingreep aan de archillespees of enkel.

op termijn gaat dat weg, enkel bij archillesezen kan het bij koud en nat weer, toch weer gevoeliger worden.

mensen die toch een beetje hinder ondervinden bij of kort na de revalidatie tijdens het op de baan fietsen.... zet je stuur ietsje hoger. dat hoeft niet veel te zijn, maar je ontlast op dat moment de schouder wel iets meer.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: schouder operatie

Bericht door patje2 »

2 jaar geleden ook geopereerd van gescheurde pees begin juni en begin augustus al terug aan het biken wel lange revalidatie voor je volledig hersteld bent ik zou het onmiddellijk terug laten doen heb de eerste maanden wel altijd met de fully gereden en geen te zware ritten
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Re: schouder operatie

Bericht door Action-Man »

ziezo na 3maanden wachten hebben ze vrijdag het mes in mijn schouder gezet.het was een puinhoop binnenin de schouder zij de dokter.pees was scheur in van 2cm, er was ook een stukje bot afgebroken, en ook de gewrichten zaten vol met kalk.operatie zou normaal maar een uur duren maar werden er twee.gelukkig dat ik een nacht in de klinikiek moest blijven zodat ze me daar volgepompt hebben met pijnstillers.want zou anders niet te doen zijn .na drie dagen is het nu al veel beter kwa pijn.moet nu wel een maand mijn schouder in zo en ambetant ding dragen.wat ik toch vrij lang vind.en mag enkel 3maal daags met mijn arm wat peddelende bewegingen maken.vinden jullie dit normaal? voor derest zal alles zijn tijd moeten hebben zeker.afwachten en de dagen tellen.
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: schouder operatie

Bericht door JWP »

Action-Man schreef:ziezo na 3maanden wachten hebben ze vrijdag het mes in mijn schouder gezet.het was een puinhoop binnenin de schouder zij de dokter.pees was scheur in van 2cm, er was ook een stukje bot afgebroken, en ook de gewrichten zaten vol met kalk.operatie zou normaal maar een uur duren maar werden er twee.gelukkig dat ik een nacht in de klinikiek moest blijven zodat ze me daar volgepompt hebben met pijnstillers.want zou anders niet te doen zijn .na drie dagen is het nu al veel beter kwa pijn.moet nu wel een maand mijn schouder in zo en ambetant ding dragen.wat ik toch vrij lang vind.en mag enkel 3maal daags met mijn arm wat peddelende bewegingen maken.vinden jullie dit normaal? voor derest zal alles zijn tijd moeten hebben zeker.afwachten en de dagen tellen.
En wat is er gebeurd dat je je schouder zo zwaar hebt toegetakeld? Als het niet mijn zaken zijn, ook goed :-? . Maar ik wil zo'n dingen kost wat kost vermijden.

Spoedig maar vooral een goed herstel gewenst. Niet te snel willen gaan, is mijn ervaring met medische perikelen.


JW
Plaats reactie