De MukLuk Ti

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Plaats reactie
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

De MukLuk Ti

Bericht door skidje »

Heb reeds enig tijd stalen 29-ers. Singular Swift en Soma (met 29+ krampus voorkant). Maar keek reeds enige tijd om naar de fatbikes. En ergens 2 maanden geleden zag ik hier een Titanium MukLuk frame te koop. Zonder me verder er goed in te verdiepen heb ik het frame bijna telefonisch gekocht. Simpelweg vanwege de aantrekkingskracht welke Titanium op mij heeft.

Heb vandaag ook mijn eerste rij-ervaring opgedaan met de MukLuk. Hoe het begon kan hier worden gelezen http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=125039" onclick="window.open(this.href);return false;

Things to do (obv ervaringen tijdens eerste rit)
- Voorband mag wel iets meer bijten/grip hebben
- Pedalen in combinatie met mijn winter mtb schoenen voelen niet lekker. Even iets van Time vooor zien te vinden!

Onderstaand een paar plaatjes van andere link.
Specificaties...
Frame: Salsa Mukluk Ti XL (21")
Vork: Salsa Enabler 465 hoogte, 135 mm
Balhoofd: Hope
Stuurpen: tech42 in Titanium 90mm
Spacers: titanium
Stuur: On One OG van 710 (680 in werkelijkheid). Inmiddels 100 mm verbreed met alu proppen in eiteinden gelijmd! 780 mm is een prima breedte.
Banden: Maxxis Mammoth Voor- en Achterzijde, 26 x 4". Zijn door vorige eigenaar tubeless gemonteerd.
Voorwiel: Uit Trek Farley met Bontrager naaf 135 mm en Mule 80 mm velg
Achterwiel: Uit Trek Farley met Bontrager naaf 170 mm en Mule 80 mm velg
Crank: Trutativ met 180 mm armen
Pedalen: Volgens mij de zwaarst mogelijke flats van Kona. Kan ik heel wat gewicht mee besparen...
Aandrijving: 1x10 met 34T Qring en 11-36 cassette van XT
Shifter: SLX
Derrie: XT
Zadel: Charge Spoon
Zadelpen: Titanium Van Nicholas 27.2 x 400 met 15 mm set-back

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: De MukLuk Ti

Bericht door aresius »

lekker machientje, veel plezier ermee

mooie zadelpen btw :-D
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Re: De MukLuk Ti

Bericht door skidje »

Idd... Ben heel erg blij met die Zadelpen van U.

Ik wilde recent even naar de trappers kijken en het kettingblad voor vervangen.
Die Kona flats zijn helemaal niks. Na een rit (vorige eigenaar had ze volgens mij nooit gebruikt) kan ik deze pedalen in de kliko smijten. Lagers bijna niet rond te draaien.

Heb een leuk setje van time erop gezet. Voelt sowieso met klikkers beter op een MTB.

Afbeelding

Afbeelding


Tevens een NW Ovaal 34T gekocht van Response via MP. Prima verkoper met duidelijke uitleg. De Ovaliteit grijpt iets anders aan dan met de QRing. Maar het lijkt wel in het voordeel van de Response. Lijkt allemaaL iets mooier belastbaar te zijn.

Afbeelding

Ben overigens heel erg blij met het stuur van On One. Een breedte van bijna 800 is wel een beetje tricky hier en daar tussen de bomen. Maar over het algemeen zit het heel erg aangenaam.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door skidje op wo 13 apr 2016 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Re: De MukLuk Ti

Bericht door skidje »

Heb de bidonhouders van BBB verwisseld met een paar carbonnekes...
Weet nog niet of het nu echt veel beter staat.

Afbeelding

Afbeelding

Heb volgens mij zat ruimte over rond de maxxis 4" op de 80 mm velgen. Wacht nog op advies omtrent nieuwe bandjes maar het spreekt me op dit moment zeer aan om een Jumbo Jim uit te proberen. Mss zelfs de 4,8 op een 47 mm velg. Zou dat met een binnenband en iets meer druk goedgaan?

Afbeelding
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Re: De MukLuk Ti

Bericht door skidje »

2 weken geleden de Muk nog lekker in de kou/sneeuw uitgelaten.

Afbeelding

Maar wilde ook wel eens lekker snel met een van de zoons een rondje doen.
Dus moest de Muk terug op 29plus. Maar ik had altijd het idee dat het wel iets beter kan dan op knards. Dus na enigszins wikken wegen van Kenny 2 bomboloni’s overgenomen. Zouden meer grip geven en iets meer gewicht dan de knard. Ondanks hoger gewicht blijkt de bomboloni ook grofweg 5 mm smaller/kleiner uit te vallen op de rabbit holes 50mm. Maar…… Op het rondje van 50 km gisteren ging het wel heel erg snel. Volgens mij bollen de bombo’s wel iets gemakkelijk dan de knards. Redelijk comfortabel de bochten genomen zonder rare onverwachte slippertjes.

De bomboloni’s mogen blijven…
[URL=http://smg.photobucket.com/user/skidwat ... i.jpg.html]Afbeelding[/URL
Plaats reactie