Op Facebook : klik
En artikel volledig online hier : http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... ces-46690/






Moderators: Reflex, Angelo., Test team
Bericht door madskatingcow »
Als je het mij vraagt, toont dit mooi aan dat 1X11 teveel beperkingen heeft.Kevin82 schreef:Als je het mij vraagt is Sram toch steeds een stap voor op Shimano. Dit bewijzen ze nogmaals.
De xx1 groep was al anderhalf jaar uit alvorens Shimano er met hun 1x11 groep.
Bericht door Mister No Chaïn »
En als ze over 3 jaar met 1x13 komen ga je zeggen dat 1x12 teveel beperkingen had, zo blijven we bezig. Shimano en Sram maken gewoon constant nieuwe dingen zodat de mensen blijven kopen, zoals ze in alle sectoren doen. Niet enkele nieuwe ontwikkeling maakt van het vorige rommel.jfcb schreef:Als je het mij vraagt, toont dit mooi aan dat 1X11 teveel beperkingen heeft.Kevin82 schreef:Als je het mij vraagt is Sram toch steeds een stap voor op Shimano. Dit bewijzen ze nogmaals.
De xx1 groep was al anderhalf jaar uit alvorens Shimano er met hun 1x11 groep.
Bericht door madskatingcow »
Dat kan je dan volgende dezelfde logica van 2x10 vs 2x11 ook zeggen.jfcb schreef:Als je het mij vraagt, toont dit mooi aan dat 1X11 teveel beperkingen heeft.
Bericht door KrisMaes76 »
JWP schreef:Ziet er wel goed materiaal uit (die crank bvb). En waarschijnlijk zal het ook zeer goed rijden. De prijs ligt nu wel erg hoog vind ik. Zeker de cassette![]()
Voor mij is het breekpunt vooral het visuele aspect. Die 50t is echt 'massive'. Maar misschien spreek ik over een paar jaar anders. Zo'n dingen hebben wat tijd nodig.
Ik lees ook dat SRAM geen voorderailleurs meer zal produceren of ontwikkelen. Dat betekent dus dat SRAM voor MTB all out in 'one by' drivetrains gaat. En shimano zal binnenkort ook een 11-46 lanceren. One Up heeft 'Shark' ook 50t. Ik denk dus dat ik er beter aan wen dat 'de industrie' die richting uitgaat. Niks dwingt mij die te volgen uiteraard.