Steenberg Mere

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Jörgen
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 20:29
Rijdt met: GT

Steenberg Mere

Bericht door Jörgen »

Ik ga al eens naar de Steenberg in Mere om me wat uit te leven :bounce:
Nu vroeg ik me af of er hier op het forum nog zijn die daar af en toe toerkes gaan draaien?
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 430
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Steenberg Mere

Bericht door Prospeer »

Aangezien dit in mijn achtertuin ligt (letterlijk) kom ik daar wel eens... :wink:
Op mijn ritten (vertrek/aankomst) neem ik bijna altijd een stukje van het domein mee, maar 'toerkes draaien' doe ik er zelden.

Trouwens, twee weken geleden heeft de gemeente op het bovenste stuk enkele delen afgezet met houten paaltjes, omdat er een wildgroei was van paadjes. Nu dus iets beperkter, maar daarom niet minder leuk.
olivierken
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 14 nov 2010 22:32
Rijdt met: AMERICAN EAGLE

Re: Steenberg Mere

Bericht door olivierken »

Ik ga daar met mijn zoontje rijden
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Steenberg Mere

Bericht door geertg »

Er vinden hier ook jaarlijks lessen mtb voor de kids plaats, georganiseerd door Wielerbond Vlaanderen (woensdagmiddag).
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Steenberg Mere

Bericht door geertg »

Men is er nu afsluitingen en hekkens aan het plaatsen, met dank aan de groenen.
olivierken
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 14 nov 2010 22:32
Rijdt met: AMERICAN EAGLE

Re: Steenberg Mere

Bericht door olivierken »

Jep verleden week ook nog is geweest ,en horen zeggen dat je er totaal niet meer mag rijden want ze bellen de politie. ??? Iemand meer info
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Steenberg Mere

Bericht door eL Tee »

Indien er geen duidelijke verkeersborden staan, dan mogen ze zoveel de politie bellen als ze willen...

Uiteraard mag je geplaatste omheiningen niet negeren, beschadigen of verwijderen.

Ik zag dat er inderdaad heel wat omheiningen zijn bijgeplaatst, en vind dat ze er volkomen terrecht zijn geplaatst! Je moeter gewoon opletten dat men er jouw schoenveters niet uit jouw schoenen rijdt...

De uitgepijlde BLOSO route zou je meer dan voldoende MTB-plezier moeten verschaffen. Zoniet, sla de vleugels uit, en rij andere routes. Maar blijf op paden, en maak er zelf geen bij!
olivierken
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 14 nov 2010 22:32
Rijdt met: AMERICAN EAGLE

Re: Steenberg Mere

Bericht door olivierken »

Wij rijden enkel in da bosje naar beneden en dan langs het veldwegeltje terug naar boven,mijn zoontje is nog maar net 7
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: Steenberg Mere

Bericht door tyro13 »

Gisteren met de 2kids wat gaan biken en wou steenberg meepikken met wat leuke klimmetjes en ditoafdalingskes....tot mijn grote verbazing staan overal dwarsbomenn...dus enkel de grote veldweg bovenaan en richting Baambrugge is open. Maar op get doein is het nog onmogelijk, of je moet afstappen....en riskeren dat je door de "joggers" wordt aangevallen!
Blijkbaar zijn die wel toegelaten... =;
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Steenberg Mere

Bericht door geertg »

Het plezier van de mensen wordt tegenwoordig op alle manieren afgenomen. Ik trek nu meer en meer naar de Ardennen, daar mag je tenminste nog in de natuur.

Natuurpunt e.d. hebben hier voorkooprechten en kopen met subsidies bossen op om deze na enige tijd af te sluiten want de dieren mogen niet gestoord worden, het uitzonderlijk kruid mag niet platgereden worden, de ondergroei wordt in zijn/haar ontwikkeling gestoord, enz.

Op den duur mogen wij alleen nog gaan werken en nadien thuis in onze zetel stillekes zitten en op tijd gaan slapen zodanig dat wij de dag nadien weer kunnen gaan werken, dit tot wij 67 zijn. Nadien zullen wij ook waarschijnlijk niks anders meer kunnen doen dan stillekes zitten.
Plaats reactie