Ghost Lector 5-6-7

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
geertm1969
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 20:10
Rijdt met: Trek 9.8 SL

Ghost Lector 5-6-7

Bericht door geertm1969 »

Iemand ondertussen al wat ervaring met een Ghost Lector of het merk zelf.
Ik denk er aan om een Lector aan te schaffen.
De 5 in volledig zwart vind ik wel een mooie fiets maar weet niet of een 1X11 mij zou bevallen.
Degelijke Wielen heb ik om te wisselen namelijk de Fullcrum red metal xl29.

Kwaliteit frame en garantie?


Alvast bedankt voor de reacties
Frenksel
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2016 12:03

Re: Ghost Lector 5-6-7

Bericht door Frenksel »

Toevallig dat ik je vraag zag staan tijdens het plaatsen van mijn vraag.

Ik heb zowel een M als een L twee dagen getest op onderstaande route:
Wat een raket! Zo stijf! Accelleratie is geweldig en korte bochten zijn heerlijk speels in te sturen.
Maar... net een rodeo-rit. Ik merkte na een ronde dat de efficiëntie wat gespaard ging in de benen ten koste ging van de armen en rug. Vooral merkbaar omdat ik de tweede ronde op mijn Trek Superfly carbon reed, die duidelijk comfortabeler (maar slapper) en geen gooi en smijt fiets is.

Maar het blijft een persoonlijk ding natuurlijk!
Vandaar ook mijn topic naar het compromis...

Bij ons in het dorp ligt een vrij nieuwe shop: Fast Cycles (aanrader).
Hij is nu ook Ghost Test center en heeft ze alle drie te testen. Weet niet waar je vandaan komt?
Mocht je dit doen, laadt je hem in, en rijd je door naar een mooi onderhouden MTB rout van Horst. Ultieme testronde met bijna alleen maar singletracks, korte klimmetjes (geen België :-k ), en veel keren en draaien in kombochten.
geertm1969
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 20:10
Rijdt met: Trek 9.8 SL

Re: Ghost Lector 5-6-7

Bericht door geertm1969 »

Hallo,

thanks voor de reactie. Ja lijkt mij een mooie en mogelijks goede bike.
Wat voor mij belangrijk is is schakel materiaal en frame. zeer goede wielen heb ik.
Enkel sta ik wat wantrouwig tov het enkele voorblad.

Ik ben van Lebbeke Oost-vlaanderen. Wat zijn de kortingen op deze fietsen? Een idee van?

Mvg
Geert
Frenksel
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2016 12:03

Re: Ghost Lector 5-6-7

Bericht door Frenksel »

geertm1969 schreef:Hallo,

thanks voor de reactie. Ja lijkt mij een mooie en mogelijks goede bike.
Wat voor mij belangrijk is is schakel materiaal en frame. zeer goede wielen heb ik.
Enkel sta ik wat wantrouwig tov het enkele voorblad.

Ik ben van Lebbeke Oost-vlaanderen. Wat zijn de kortingen op deze fietsen? Een idee van?

Mvg
Geert
Ik rijd nu ook 2x10 en kon er goed mee overweg. Al rijden we hier in NL op het vlakke. Op het vlakke vond ik de sprongen wel wat groter, maar aan te wennen. Ik rijd ook wel eens in NL-zuid-limburg en in België en daarom is het ook voor mij een lastige keuze. Ik ga het "gewoon" proberen. Hij is er ook eventueel in 2x11 in een gave groene kleur.

Heb getest met twee Sram groepen. Het enige merkbare verschil is dat de GX shifter ietsje minder soepel werkte. Snelheid van schakelen etc merkte ik geen verschil.

Omdat hij vanwege het "harde" frame afviel ben ik niet verder doorgegaan over de prijs. Omdat deze al scherp en redelijjk is verwachte ik er niet heel veel van. De zaak ligt in Venlo (NL-noord-limburg) dus dat is wel erg ver. Maar ze zijn nu al bijna allemaal moeilijk verkrijgbaar.
geertm1969
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 20:10
Rijdt met: Trek 9.8 SL

Re: Ghost Lector 5-6-7

Bericht door geertm1969 »

Bedankt voor de tips.
Welke bike hebt u dan aangeschaft?

Mvg
Geert
Frenksel
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2016 12:03

Re: Ghost Lector 5-6-7

Bericht door Frenksel »

geertm1969 schreef:Bedankt voor de tips.
Welke bike hebt u dan aangeschaft?

Mvg
Geert
Ook nog geen. Zoeks iets tussen de Superfly en de Lector in.
Aangezien ik na uitgebreid testen van de Lector erachter kwam dat er zo veel verschil in de frames onderling zit zoek ik modellen die hier aan voldoen om vervolgens te testen.

Je moet je keuze niet op basis van mijn ervaringen maken, maar als je de kans hebt en je hebt je ogen op deze fiets staan moet je het gewoon testen.

Ik heb mijn ogen nu op te veel fietsen gericht staan en zal eerst moeten "filteren" welke afvallen.

Succes!
geertm1969
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 20:10
Rijdt met: Trek 9.8 SL

Re: Ghost Lector 5-6-7

Bericht door geertm1969 »

Ik heb momenteel een cube gtc race 29"

tevreden van maar zoek eentje met maat 20" of zitbuis 50cm. De huidige is 21" en matje kleiner zou beter zijn.
Voor deze had ik een vube ltd 26" in mat 20" en leek mij beter Denk ook dat die strakker stuurde maar ja is moeilijk vergelijken omwille van wielmaat
Heb nogal gelezen dat de gx van sram niet zo vlot schakelt.
Ik heb nog wel tijd maar toch al op zoek om nu als ik koopje op de kop kan tikken of na de zomer

Alvast bedankt voor de tips en succes met je zoektocht
Gebruikersavatar
sveester
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 mar 2004 23:21
Rijdt met: Thompson

Re: Ghost Lector 5-6-7

Bericht door sveester »

Dit weekend heb ik een Lector 1 (2017) kunnen testen. Zalige rit gehad met een dito fiets. Qua afmontage zou naar een Lector 6 willen gaan. Iemand intussen al ervaringen met Ghost-bikes?
geertm1969
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 20:10
Rijdt met: Trek 9.8 SL

Re: Ghost Lector 5-6-7

Bericht door geertm1969 »

De Lector 6 ziet er zeker een goede keuze uit. Is het de 2016 of al 2017 waar u voor zou kiezen.
Ik ben nog blijven rijden met mijn cube gtc.
Mogelijk komt er een nieuwe volgend seizoen. Frame maat 19.5 zou prima zijn voor mij en denk dat ghost ook in die maat valt.
De cube is zeker een prima fiets maar val een beetje tss de 2 maten om goed te zijn.
Graag verneem ik wat u vind van u aankoop.
Plaats reactie