soort banden

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: soort banden

Bericht door erwin.91 »

Iemand intresse in een setje Super Moto's als nieuw ?
Hangen hier op overschot.
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: soort banden

Bericht door verry slowwww »

erwin.91 schreef:Iemand intresse in een setje Super Moto's als nieuw ?
Hangen hier op overschot.
29 er's ?? hoeveel vraag je er voor , regio ??
mvg
jdl
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 09 feb 2009 15:40
Rijdt met: Sworks Stumpjumper

Re: soort banden

Bericht door jdl »

Moesten die van erwin al verkocht zijn, ik heb ook nog een setje liggen in zeer goede staat.
Pm maar indien intresse
Gebruikersavatar
SBIKER
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 19:48
Rijdt met: scott rc 29er

Re: soort banden

Bericht door SBIKER »

Wat zou de beste banden keuze zijn voor zondag in bredene
Dit wel voor de kids strandrace van 10km waar er de helft zand en vaste grond
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: soort banden

Bericht door vani »

SBIKER schreef:Wat zou de beste banden keuze zijn voor zondag in bredene
Dit wel voor de kids strandrace van 10km waar er de helft zand en vaste grond

geax tattoo lights of een speed king van conti
Gebruikersavatar
Putteke
Mountainbiker
Berichten: 929
Lid geworden op: do 10 mei 2007 16:51
Rijdt met: MTB: Granville Pulse

Re: soort banden

Bericht door Putteke »

Ik weet dat hier waarschijnlijk al boeken geschreven zijn over het soort banden heb ik toch nog een vraagje.

Ik ben reeds een tijdje uit het 'pure' mountainbiken, hoewel ik vorig jaar een nieuwe mountainbike gekocht heb... :lol:
Nu heb ik via een kameraad de uitnodiging gekregen om mee een duo beachrace te rijden. Nu heb ik niet veel zin om mijn nieuwe canyon daarvoor te gebruiken omdat ik dan een vaste vork enz weer moet kopen en die kosten wil ik er nu ook niet echt aan geven.

Wel heb ik hier nog mijn oude Granville 26" mountainbike staan en ergens ligt hier ook nog wel een vaste vork daarvoor.
Mijn gedacht was om deze snel om te bouwen naar 'beachbike' of denken jullie dat zo'n 26" er niet meer aan te pas komt?

En dan nog de belangrijkste vraag: welke soort banden? Ik weet dat vroeger meestal gereden werd met Schwalbe Super Moto, maar ik veronderstel dat dat na een jaar of 10 al geëvolueerd zal zijn naar iets anders en verkopen ze dat überhaupt nog wel in 26"?

Alvast bedank!
imb
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 10 nov 2011 22:14
Rijdt met: cube ltd sl + pro winner

Re: soort banden

Bericht door imb »

Putteke schreef:Ik weet dat hier waarschijnlijk al boeken geschreven zijn over het soort banden heb ik toch nog een vraagje.

Ik ben reeds een tijdje uit het 'pure' mountainbiken, hoewel ik vorig jaar een nieuwe mountainbike gekocht heb... :lol:
Nu heb ik via een kameraad de uitnodiging gekregen om mee een duo beachrace te rijden. Nu heb ik niet veel zin om mijn nieuwe canyon daarvoor te gebruiken omdat ik dan een vaste vork enz weer moet kopen en die kosten wil ik er nu ook niet echt aan geven.

Wel heb ik hier nog mijn oude Granville 26" mountainbike staan en ergens ligt hier ook nog wel een vaste vork daarvoor.
Mijn gedacht was om deze snel om te bouwen naar 'beachbike' of denken jullie dat zo'n 26" er niet meer aan te pas komt?

En dan nog de belangrijkste vraag: welke soort banden? Ik weet dat vroeger meestal gereden werd met Schwalbe Super Moto, maar ik veronderstel dat dat na een jaar of 10 al geëvolueerd zal zijn naar iets anders en verkopen ze dat überhaupt nog wel in 26"?

Alvast bedank!
beste ,

Er mag eigenlijk geen of toch zo weinig mogelijk profiel op de banden staan .
zo breed mogelijk.
ik reed ooit strandraces met versleten nobby nic's waarvan ik de laatste noppen met een mes
afgesneden heb, wekte perfect. En goedkoper kan niet. zeker voor een eenmalige race :-D
Plaats reactie