Transactief

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
MTBChick
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 okt 2008 11:48
Rijdt met: Lynskey M240

Re: Transactief

Bericht door MTBChick »

Weer een filmke van Transactief, deze keer van het madammen weekend.
Maar de fietsende meneren mogen er ook naar kijken hoor! :-)
Er zijn trouwens volgend jaar weer twee vrouwenweekends gepland.
Wie interesse heeft, kijk maar eens hier.
http://www.transactief.be/portfolio/transmadamme/" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit is het filmke " onclick="window.open(this.href);return false;
Valmo 23
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mei 2013 12:01

Re: Transactief

Bericht door Valmo 23 »

De kogel is door de kerk, ik ga mee met de transcondroz :bounce:
Ik moet wel nog een oplossing vinden voor de GPS, met schermverlichting aan gaat die niet lang genoeg mee gaan denk ik, en zonder verlichting is die soms niet goed leesbaar. Of ik moet een XL-pakje reserve batterijen mee nemen :-D (Garmin Dakota 20)

Wie heeft zich nog ingeschreven, en voor welk evenement?
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Transactief

Bericht door rubber-12 »

Transcondroz, met een clubje van de Noorderkempen :-D .
De Etrex 30 gaat geen batterijproblemen hebben.
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: Transactief

Bericht door Harrehart123 »

Welkom Valmo 23!
Extra batterijen is inderdaad geen overbodige luxe op onze ritten ;-)

Hieronder nog even de beschikbare plaatsen voor 2016:

12 Transmadamme 1
18 Transcanal 1
4 Transcondroz 1
15 Transcanal XL 1
13 Transwales 1
0 Transbaraque
14 Transnamur
22 Transcanal 2
19 Transcanal XL 2
0 Transfrontalier
5 Transwales 2
23 Transmadamme 2
18 Transcondroz 2
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Transactief

Bericht door rubber-12 »

Harrehart123 schreef:Welkom Valmo 23!
Extra batterijen is inderdaad geen overbodige luxe op onze ritten ;-)
Voor de GPS of de fiets ;-) ?
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: Transactief

Bericht door Harrehart123 »

Zowel voor de fiets als voor de gps...
In tegenstelling tot het veldrijden mogen er bij ons wel E-Bikes meerijden :P
Gebruikersavatar
2 fast 2 follow
Mountainbiker
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42
Rijdt met: Merida

Re: Transactief

Bericht door 2 fast 2 follow »

Vorig weekend mee geweest op verkenningen met http://www.Transactief.be. De verkenningsritten waren tracks voor de Transnamur die doorgaat op 14/07-17/07. Ze hebben de leukste tracks uit de streek uitgezocht, een schitterende locatie om terug op krachten te komen. De uitval basis was in Vresse sur Semois, deze streek is het ideale decor voor afwisselende tracks, met uitdagende klimmetjes en denderende afdalingen waarbij de nodige bike skills tot zijn recht komen. De zaterdag het volledige traject afgehaspeld en dat heb ik de zondag gevoeld! Het waren de eerste Hm's van dit jaar en dat heeft zich laten voelen maar het was zalig om terug in de Ardennen te kunnen biken. Door het drogere weer van de laatste dagen lag het parcours er uitstekend bij, wel frisse temperaturen maar door het stevige klimwerk had ik warm genoeg. Bedankt voor de het fantastische weekend Transactief.

Greetz
2f2f
jeanke855
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 20:01
Rijdt met: bmc teamelite te01 xtr ; bmc teamelite te02 xt/slx

Re: Transactief

Bericht door jeanke855 »

Vorig weekend ook de "eer" gekregen om een previeuw te gaan verkennen van het evenement 'TRANSNAMUR'. Dit is een mtb 4 daagse die je meeneemt rond de provincie namen. Kmoet zeggen kheb al 2 edities gereden en alweer hebben de organisatoren mij heel aangenaam weten te verassen van hun vernieuwde versie. Dit jaar mss iets minder kilometers maar de hoogtemers blijven ongeveer even veel dus een goede basisconditie is hier wel voor aangewezen. Zalig biken in een van de mooiste regio's in ons belgenlandje (machtige vergezichten,verlaten landwegen,steile klimmetjes,single tracks, afdalingen om van te snoepen en s'nachts terug over te dromen, bevooradingsboxen waar zoveel insteekt dat je zou blijven eten en steeds met heel goed gezelschap want dat valt me toch altijd wel op bij de evenenmenten van http://www.transactief.be" onclick="window.open(this.href);return false; ) Kortom een echte aanrader om mee te doen, net zoals de andere evenmenten waar ik dit jaar ben voor ingeschreven! =D> :bounce:
AnPie
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 27 mar 2016 19:22
Rijdt met: Specialized Jett ltd

Re: Transactief

Bericht door AnPie »

Ik ben intussen ook fan.

Transactief leerde ik kennen door een track mee te rijden met Harre in het Zoniënwoud. Ik had nog maar pas mijn GPS en kon nipt zelf mijn plan trekken. Van begin tot einde in het bos, single tracks, mooie uitzichten. Wat onder de indruk van het tempo maar het smaakte naar meer, dus ik begon Transactief te volgen op facebook. Waaw dat leek de moeite, maar te hoog gegrepen qua km’s. Slik.

En toen kwam de Transmadammen. Oef, wat minder km’s en even mooie en uitdagende tracks. En niet te veel tralalala en een betaalbare formule. Vrouwen die mountainbiken, dat moeten er toffe zijn en ja het klikte. Alleen… geen pintjes op de 1e editie! Tsss, ook vrouwen drinken bier. 2e editie Transmadammen: inclusief pintjes.
Het fietsen dat klikte ook direct. We vertrokken in 1 groep en al snel ontstond er een groepje Transmadammen met hetzelfde tempo dat ongeduldig al verder wou. We konden GPS lezen en hop weg waren we. Af en toe eens een platte band, wat tracks uitpluizen diep in het bos, mooie natuur en vooral veel gelachen. Alleen en toch samen, mij ligt het wel. We trokken er met het kleine groepje op uit maar checkten tegelijk of de andere groepen wel een GPS hadden en verder konden. Na de Transmadammen kwam er een whatsapp groepje en we fietsen geregeld samen. Soms toertochten, soms een GPS track. En pintjes achteraf uiteraard.

De andere Transactief events bleven eerst een tikkeltje te hoog gegrepen. Sara had er oor naar en toen kwam ze met de korte versie van de Transcanal op de proppen: +/- 70 km. Nog nooit gedaan maar ook niet onmogelijk. We pepten elkaar wat op. Kom dat moet lukken. Intussen wat andere MTB vriendinnen warm gekregen en wat extra beginnen trainen. En ja ook de Transcanal was geweldig en we hadden het gevoel echt op reis te zijn. En met mannen erbij dit keer. Die kwamen we geregeld tegen onderweg en ze droegen dan galant onze fiets over de poortjes of plakten onze platte banden (3!). We kunnen dat gerust zelf hoor, maar dat hoeven zij natuurlijk niet te weten...

Volgende avontuur: de TransWales!
JVE
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 apr 2016 12:17

Re: Transactief

Bericht door JVE »

Vorig weekend mee geweest op weekend met Transactief :bounce:
TRANSCANAL Naar Engeland en terug :-D

De eerste dag heb ik maar 20 Km kunnen rijden op engelse bodem door een afgebroken pad.

Samen met Harre (organisatie) in de defender 4 fietswinkels bezocht rond Canterbury, uiteindelijk de juiste pad gevonden :bounce:

Hierdoor heb ik de 2de dag volledig kunnen rijden =D>

Super Weekend, dit smaakt naar meer.

Komen er nog transactievelingen naar den TransBBQ ?
http://www.transactief.be/events/transbarbq" onclick="window.open(this.href);return false;


De foto's achteraf zijn ook de moeite, ik denk dat ik dit ben, maar kan ook één van de andere deelnemers zijn :-D

Op de kliffen van Dover 8)

Afbeelding
Plaats reactie