Tacx Galaxia t1100

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
ravke
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 12 mei 2008 00:52
Rijdt met: Cannondale Fsi Carbon 3

Bericht door ravke »

Antwoord: de "big apples 28 x 2.35" rijden prima op de galaxi. Vandaag eerste testje gedaan en na 2 minuten beide handen op het stuur en rijden maar. Inderdaad concentratie niet verliezen, maar kan nu eindelijk ideaal trainen op mijn hartslag.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Tacx Galaxia t1100

Bericht door Edlisjas »

Deze nog eens vanonder het stof halen. Naast een spinningfiets overweeg ik losse rollen te kopen. Zijn deze geschikt voor een goede training? Is de meerprijs van de Galaxia te verantwoorden tov de Antares? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
DXC
Mountainbiker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 07 nov 2009 21:23

Re: Tacx Galaxia t1100

Bericht door DXC »

Edlisjas schreef:Deze nog eens vanonder het stof halen. Naast een spinningfiets overweeg ik losse rollen te kopen. Zijn deze geschikt voor een goede training? Is de meerprijs van de Galaxia te verantwoorden tov de Antares? Alvast bedankt.
Galaxia beweegt mee in de lengte richting. Geeft een groter gevoel van controle. Hierdoor kan ik persoonlijk gerichter trainen.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Tacx Galaxia t1100

Bericht door Edlisjas »

DXC schreef:
Edlisjas schreef:Deze nog eens vanonder het stof halen. Naast een spinningfiets overweeg ik losse rollen te kopen. Zijn deze geschikt voor een goede training? Is de meerprijs van de Galaxia te verantwoorden tov de Antares? Alvast bedankt.
Galaxia beweegt mee in de lengte richting. Geeft een groter gevoel van controle. Hierdoor kan ik persoonlijk gerichter trainen.
Kan je echt goed trainen hierop of is dit meer om los te rijden? Kan je je daar echt goed mee in het zweet werken?
Gebruikersavatar
DXC
Mountainbiker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 07 nov 2009 21:23

Re: Tacx Galaxia t1100

Bericht door DXC »

Bij voorkeur met een ventilator te gebruiken. Anders ligt er snel al een plas. De nadruk bij losse rollen ligt bij losrijden, maar intensieve interval lukt er ook prima mee. Je kunt erg gericht op hartslag trainen. Naar vermogen toe heb ik geen idee. Vast wel ergens te googlen. Over hoe en wat trainen ~ ~ Genoeg voorbeelden van te vinden op YouTube. Het Britse GCN kanaal bijvoorbeeld, of the vegan cyclist.

Verder... Je optimaliseert jouw traptechniek en algemeen evenwicht op de fiets.

Bij bike-discount heb je hem al voor 180.
Gebruikersavatar
Bozo
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 10:55
Rijdt met: Cannondale Slate, YT Jeffsy te koop..

Re: Tacx Galaxia t1100

Bericht door Bozo »

kan je op de losse rollen ook trainen met mtb banden? waarschijnlijk maakt dit veel meer geluid maar dat is niet erg.. ik heb gewoon geen zin om telkens banden te vervangen..
Plaats reactie