Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB Druk banden fat bike

Druk banden fat bike

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team

Bericht wo 30 dec 2015 20:23
Specializedfatboy Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ik heb een vraagje met welke druk rijden jullie
In jullie banden,ikzelf speel tussen de 0,7 en 1 bar
Wat is de slijtage van de banden,verschild inderdaad merk van band enz... Maar met welke km stand mag ik rekening houden

Bedankt grtz

Bericht wo 30 dec 2015 20:36
BlijDatIkGlij Mountainbiker

Op harde ondergrond: voor 0,5 bar, achter 0,6 bar.
Op zachte ondergrond verlaag ik met 0,1 bar, straf wat een verschil het maakt met slechts 0,1 bar minder.
Bandjes zijn Jumbo Jims 4,0 tubeless op 85mm velgen.
Qua slijtage merk ik dat de noppen op de achterband rap wegslijten als je geregeld verharde wegen meeneemt.
Ik doe nochthans geen slippertjes met het achterwiel.
Als je accelereert op verharde weg, voel en hoor je banden zich echt vastbijten, misschien daarmee dat ie zo rap verslijt?

Bericht wo 30 dec 2015 21:01
Mountainbiker

Bedankt voor je snelle reactie,en Hoelang rij jij al met je banden zijn van mij ook de jumbo 4.0 en inderdaad op de weg voel je dat ze vastnemen op de weg,soms nadeel van de vele vtt tochten in België meer Road dan off Road

Bericht wo 30 dec 2015 22:41
QM Mountainbiker

Mijn bike: Na de rit in gebroken wit
Tussen de 0,4 en 0,8 afhankelijk van de rit en het is na drie jaar nog steeds verschieten wat dat beetje verschil in bandendruk met een fatbike doet.

Bericht do 31 dec 2015 07:10
Mountainbiker

Ja das een feit maar gewicht van persoon hangt ook af zeker

Bericht wo 06 jan 2016 12:20
ktmkoen Mountainbiker

Mijn bike: KTM Fat Rat/Mondraker Podium/Orbea Orca
Ik rij mijn weekelijkse mtb ritten(West-Vlaanderen),dus off-road en baan,met een maximumdruk van 0.4 bar.Er liggen nu op mijn 80 mm velgen Vittoria Bomboloni's 26" en 4.00 op.Heel goede grip off-road,en bollen goed op de weg.Jammer dat ze zwaar zijn(1.55 kg!).De originele Jumbo Jims waren versleten na 4000 km..De wielen wil ik graag vervangen door wat smallere en lichter..
In de Vlaamse Ardennen en Heuvelland ga ik zelfs tot 0.25 a 0.3 bar.Maar is ook te zien wat uw eigen gewicht is..Ik weeg maar 62 kg.

Bericht di 15 maart 2016 14:38
patje2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Corratec supper bow 27,5, Cannondale flach 29, NINER aer9, Scott Big Jon
Wat ik al bij de meeste velgen niet allemaal van fat-bikes zie zijn de uitsparingen waarom zijn deze

Bericht di 15 maart 2016 20:01
Jakke Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n
patje2 schreef:
Wat ik al bij de meeste velgen niet allemaal van fat-bikes zie zijn de uitsparingen waarom zijn deze

Gewicht besparing.

Bericht za 05 nov 2016 21:59
Flip FSR Mountainbiker

patje2 schreef:

Zo kan je ze ook langs de binnenkant kapot prikken :lol: :wink:

Bericht za 05 nov 2016 22:01
Flip FSR Mountainbiker

patje2 schreef:

Zo kan je ze ook langs de binnenkant kapot prikken :lol: :wink:

Ik heb nog nooit met zo'n fatbike gereden, hoe zit dat eigenlijk met geulen/karrensporen? Is dat wel te doen met die banden?

Volgende

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB