Onze skievakantie werd een wandelvakantie

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Jommeke12
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 03 feb 2014 10:52

Onze skievakantie werd een wandelvakantie

Bericht door Jommeke12 »

Ons weekje skiën werd een weekje wandelen!
Gingen we eens iets anders doen, maar dat viel een beetje in het water. Het was nochtans al weer jaren geleden dat we zijn geweest, maar met dit weer was het niet zo simpel. Toch hebben we genoten, eerlijk is eerlijk. We zaten in Val Cenis, en er waren wel pistes open, maar daar was het verschrikkelijk druk en de sneeuw was heel ijzig slecht. We hebben een klein beetje geskied, maar gezien mijn vrouw haar knie redelijk zwak is en dat op die ijzige pistes pijn deed, zijn we 'maar' gaan wandelen.
Nu, ik moet zeggen, het was geweldig, maar iedereen op het thuisfront vindt het natuurlijk zielig dat we niet konden skiën. Nu, we wandelden, en gingen toch ook lekker op terrasjes zitten warme wijn drinken en iets lekkers eten, dus zielig waren we niet.
De kinderen waren dit jaar niet mee, en hebben nu een verrassing voor ons in elkaar gedraaid. We zijn al wel op de hoogte, want ze hadden een paswoord van mij nodig en dat wilde ik niet geven zonder te weten waar het om ging...
Onze oudste heeft net haar intrek genomen in een eigen appartementje in Brussel, en heeft voor ons zo'n tv waarvan jullie de reclame vast al wel hebben gezien in de wacht weten te slepen voor ons! Die reclame van die twee mannen die achter een vrachtwagen aanhollen... Nu, heel simpel, het is een samsung tv met een scherm van 80cm die je kunt krijgen voor 49€ wanneer je een internetabonnement afsluit. Heeft zij gedaan, en ze vindt het allemaal zo zielig voor mijn vrouw en mij dat er hier bijna geen sneeuw ligt, dat wij die tv krijgen. Nu, een leuke kerst zo! Ik kan Val Cenis echt aanraden, ook wanneer er bijna geen sneeuw ligt. Het is een heel sympathiek dorpje, en je kunt hier dus heerlijk wandelen. Het moet hier in de zomer ook prachtig zijn, we komen dus wel nog eens terug, maar dan om te fietsen!
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Onze skievakantie werd een wandelvakantie

Bericht door Reflex »

Als je ervan genoten hebt kan ik je aanraden om de Alpen eens te bezoeken in de zomermaanden. Toch een stuk goedkoper, en het is er prachtig. Fietsje mee en lekker genieten ;)
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Onze skievakantie werd een wandelvakantie

Bericht door Christ D. »

Reflex schreef:Als je ervan genoten hebt kan ik je aanraden om de Alpen eens te bezoeken in de zomermaanden. Toch een stuk goedkoper, en het is er prachtig. Fietsje mee en lekker genieten ;)
Inderdaad. Stubai dal is prachtig om te biken en wandelen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Onze skievakantie werd een wandelvakantie

Bericht door Free_ltd »

Daarom dat wij zelden boeken. Bedlissen meestal 10 min voor vertrek waar we heen gaan. Weinig sneeuw, gaan we de gletsjer op. Ik heb wel een heel grote voorkeur voor Oostenrijk :-).
Plaats reactie