De beginnershoek

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: De beginnershoek

Bericht door dennisVO »

Bij het rondgaan, blijft de Scott Scale 960 wat hangen bij mij. Is €1199, maar bij eentje zat er wat korting op waardoor het €1099 was.
bij Flowtrack verkopen ze elk jaar hun verhuur mtb's na 1 seizoen.
ik heb zo mijn Scott Scale 960 gekocht voor 650euro, 1 jaar oud was hij dan.
het is mijn eerste mtb en ik fiets er nu bijna 3 jaar mee.
super goei instapmodel en makkelijk om aan te sleutelen (ik leer veel bij).

maar als je occasie wat rondkijkt kan je voor 1000euro al echt goeie fietsen kopen!!
ene kameraad van me heeft een Specialized Epic (fully), en andere een Trek 8700, voor onder de 900euro.
dus er valt wel wat te rapen.

succes!!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: De beginnershoek

Bericht door Free_ltd »

Thanx. Ik heb eigenlijk nog niet echt de occasiemarkt afgeschuimd. Ik weet dat de scale 960 qua afbouw een degelijke beginnersfiets is en ken de andere merken niet zo. Mijn kameraden uit Limburg zijn haast allen begonnen op een Cube of Trek.

Maar het is vreselijk hier te zien dat elke fietswinkel in een straal van 2km dezelfde merken doen.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op ma 30 nov 2015 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: De beginnershoek

Bericht door Free_ltd »

Ik vraag me wel af tot welke leeftijd ik iccasie moet kijken. Zie bv een epic 29" fully van 2011 staan voor bieden vanaf €800. Is dit nog doenbaar of beter voor iets anders zien?

Hebt btw al mailtje gestuurd voor die afgeschreven huurbikes van Flowtrack. Hebben geen
960. Enkel nog 1 760 in maat large :-(
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: De beginnershoek

Bericht door whaleshark »

Beste,
Het zal je zoektocht er nog minder makkelijk op maken maar, net als bij een auto, speelt niet alleen de leeftijd een rol, maar vooral hoe er met de MTB gereden is, hoeveel KM hij heeft, op ruw of erg ruw terrein en hoe de MTB onderhouden is... kortom , een MTB van 2011 kan er beter aan toe zijn dan één van 2014...

Succes met de zoektocht,
Grtz Oscar
4ti5
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: za 09 sep 2006 17:21
Rijdt met: Koga X29 Team

Re: De beginnershoek

Bericht door 4ti5 »

http://www.rosebikes.nl/bike/rose-the-u ... aid:738821" onclick="window.open(this.href);return false;

hier heb je een nieuwe bike voor net geen 1000 euro
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: De beginnershoek

Bericht door Free_ltd »

Lol. Daar zie ik als vork al suntour staan. Las laatst op een forum dat dit eigen is aan de budgetbikes :-). Zit ook op mijn fiets die ik nu gebruik.

Denk toch nieuw te gaan kopen. Scott Scale 960 of Canyon 9.6.

Iemand heeft me aangeraden om eens bij Rudy's fietsateljee in Kampenhout langs te gaan. Maar weinig online info over. Zou ex-mecanicien van Ludo nv zijn. Iemand ervaring met deze?
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: De beginnershoek

Bericht door dennisVO »

Free_ltd schreef:
Denk toch nieuw te gaan kopen. Scott Scale 960 of Canyon 9.6.
mijne kameraad verkoopt zijn Specialized Carve Comp 29'er.
is qua nieuwprijs en afmontage vergelijkbaar met de Scott Scale 960.
hij heeft nu een Epic fully gekocht.
de Carve is altijd goed onderhouden (kan ik bevestigen aangezien het mijn wekelijkse bike-buddy is en ik met hem ook mijn Scale960 onderhoud)

foto is niet de zijne, maar om een idee te geven van kleurstelling.
http://images.evanscycles.com/product_i ... oiled-.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: De beginnershoek

Bericht door Free_ltd »

Ge moogt me gerust via PB alle info verschaffen,
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: De beginnershoek

Bericht door Free_ltd »

Zowat alle winkels in de buurt gehad en het kwam altijd neer op Scott en Granville. Vandaag dan nog eentje in Kortenberg gedaan, waar mijn vrouw 2 jaar geleden haar Granville damesfiets gekocht had, en deze had ook Trek. Dus ineens de Trek X-Caliber 9 29" 2016 besteld met nog vanalles erbij omdat ik ne beginner ben en totaal niets heb :-). Prijs in totaal viel mee, zeker omdat ik de schoenen er nog gratis bij kreeg.

Heb even zitten twijfelen tussen de Superfly 5 en de X-Caliber 9, maar als beginner steek ik liever die €300 verschil in kledij. Als ik het ga blijven doen en zelfs nog intenser, dan koop ik binnen een jaar of 2 wel een betere fiets.

Hopelijk gaat deze al goed mee vallen. In ieder geval beter als mijne ProGear 26" van 15 jaar oud :lol: (Alhouwel dat wel ne full suspension is)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: De beginnershoek

Bericht door Free_ltd »

Deze voormiddag mij in de decathlon eens voorzien van een outfit en deze namiddag de nieuwe fiets gaan afhalen. Als het weer morgen meevalt, gaan we hem eens uitvoerig testen :-)
Plaats reactie