Stevige zadeltas

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Stevige zadeltas

Bericht door KrisMaes76 »

Nadat ik ben thuisgekomen met nog enkel de bovenkant van mn zadeltas aanwezig.. spullen weeral kwijt (ben ook al 2 brillen en ne gsm kwijtgeraakt, begin het wat beu te worden)

Daarom dus op zoek naar een goeie zadeltas. Er zijn zoveel modellen, dus graag een beetje ervaring van mensen die een goeie tas gevonden hebben.

Wat moet erin passen:
* 1 biba 27.5"
* 1 multitool
* Co2 pomp
* remblokjes
* zakje met wat plakkers en ontsmettingsdoekjes + windel

Gewenste eigenschappen:
* dat het heel blijft en aan mn zadel blijft hangen (kben niet de meest voorzichtige rijder)
* Enkel montage aan het zadel, heb een dropperpost
* Liefst niet te groot ofwel schuin aflopen (driehoekige vorm), want heb ne fully (combinatie achtervering bijna op einde en dropper naar beneden geeft nie veel ruimte over)
* liefst betaalbaar
* waterdicht

Ik heb een fizik zadel, die fizik zakken lijken me wel een goede oplossing, maar heb al veel reviews gelezen dat de clips nogal gemakkelijk afbreken, tenzij dat de 2016 steviger is?

Voor langere tochten heb ik ne camelbak, maar voor kortere of TT's heb ik toch liever niks op mn rug

Advies voor een goei en compact CO2 pompke is ook welkom :)
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Stevige zadeltas

Bericht door Christ D. »

Van die Fizik tasjes (die in het zadel klikken) zou ik wegblijven voor gebruik offroad , breken inderdaad nogal snel af. Heb er al 2 gebroken op de koersfiets.

Evoc heeft stevige zadeltasjes maar die gaan ook rond de zadelpen . Een toptube pack geen oplossing ? Ik rij liefst zonder rugzak en gebruik een zadeltas + toptube pack.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Re: Stevige zadeltas

Bericht door Heinz »

Heb je twee bidonhouders neem dan een bidon/gereedschapshouder...
Ik heb maar een bidonhouder en heb een sks houder aan de zadelpen hangen bij kortere tochten...in de zomer zit alles in een camelbak.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Stevige zadeltas

Bericht door KrisMaes76 »

Nope, heb maar 1 bidonhouder. Die toptube tas is wel een goed idee, maar toch liever een zadeltas, hangt meer uit de weg.

Jammer genoeg zijn de meeste zadeltassen ontworpen voor koersvelo's precies
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Stevige zadeltas

Bericht door Swannie »

specialized wedgie =D>
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Stevige zadeltas

Bericht door Christ D. »

KrisMaes76 schreef:Nope, heb maar 1 bidonhouder. Die toptube tas is wel een goed idee, maar toch liever een zadeltas, hangt meer uit de weg.

Jammer genoeg zijn de meeste zadeltassen ontworpen voor koersvelo's precies
Je kan die toptubepack ook aan de zadelpen/bovenbuis plaatsen.
Gebruikersavatar
robken
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 22:43

Re: Stevige zadeltas

Bericht door robken »

Zadeltassen van Topeak zijn vrij sterk. Ik gebruik deze http://www.rosebikes.nl/artikel/topeak- ... aid:481702 al enkele jaren in alle omstandigheden.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Stevige zadeltas

Bericht door KrisMaes76 »

Die van topeak heb ik ook al bekeken, maar ik kan geen tas met sluiting rond de zadelpen gebruiken vanwege de dropperpost
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Stevige zadeltas

Bericht door Christ D. »

KrisMaes76 schreef:Die van topeak heb ik ook al bekeken, maar ik kan geen tas met sluiting rond de zadelpen gebruiken vanwege de dropperpost
Dan wordt het moeilijk denk ik om iets te vinden die alleen aan de zadelrails vastzit en waar redelijk wat in kan.

Voor de koersfiets heb je die platte tasjes , goed voor een bb'tje en een klein tooltje.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Stevige zadeltas

Bericht door Christ D. »

Of eens Googlen

Afbeelding
Plaats reactie