'ik MTB wijs'

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

'ik MTB wijs'

Bericht door Jarvis »

ik MTB steeds op bewegwijzerde paden
Sorry maar, van wie is dit initiatief het "Agentschap voor Natuur en Bos"!
Dit slaat toch gewoon nergens op, en de
De campagne, een initiatief van de provincie Oost-Vlaanderen in samenwerking met Wielerbond Vlaanderen, de Vlaamse Wielrijdersbond en de Vlaamse Bond voor Rijwieltoerisme
zijn de initiatiefnemers!

Ik heb dit toch goed begrepen of zie ik het helemaal verkeerd, ik begrijp het even niet meer!
Als inwoner van het Limburgse As betekend dit dus dat ik buiten de bestaande Bloso routes en het fietsroutenetwerk ik NERGENS mag mountainbiken!
Dus geen terril van Winterslag, Waterschei en Eisden meer, in Maasmechelen, Dilsen, As mag ik nergens in de bossen rijden want daar zijn geen Bloso routes.
Alle mooie paadjes aan de Melberg, zendmast enz. (Genk), Driepaal, Bergerven enz. (Dilsen), Oudsberg (Opglabbeek), Caelenhaag (As), mag ik niet meer befietsen want, er zijn geen bewegwijzerde paden en de bewegwijzerde paden die er zijn zijn vooral brede, in de deze tijd van het jaar zeer vettig liggende boswegen!

Graag hulp?
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Edlisjas »

In principe is het zo dat je inderdaad nergens met de MTB mag komen. Dat is al jaren zo...wat niet wil zeggen dat het niet oogluikend wordt toegestaan. De meeste bossen zijn eigendom van de Vlaamse Gemeenschap en worden beheerd door het ANB, het agentschap voor Natuur en Bos. Dus zij bepalen wie wanneer waar mag komen.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Wacky-S »

Heb je een link naar dit initiatief?
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Jarvis »

In principe is het zo dat je inderdaad nergens met de MTB mag komen. Dat is al jaren zo...wat niet wil zeggen dat het niet oogluikend wordt toegestaan. De meeste bossen zijn eigendom van de Vlaamse Gemeenschap en worden beheerd door het ANB, het agentschap voor Natuur en Bos. Dus zij bepalen wie wanneer waar mag komen.
Weet ik al heeeeeeeeeel lang, daarom begrijp ik dit initiatief niet!
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Jarvis »

Heb je een link naar dit initiatief?
http://www.mountainbike.be/ hoofdpagina staat dit artikel!

GRTZ
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Jarvis »

In principe is het zo dat je inderdaad nergens met de MTB mag komen. Dat is al jaren zo...wat niet wil zeggen dat het niet oogluikend wordt toegestaan. De meeste bossen zijn eigendom van de Vlaamse Gemeenschap en worden beheerd door het ANB, het agentschap voor Natuur en Bos. Dus zij bepalen wie wanneer waar mag komen.
Dus als ik dit initiatief probeer te begrijpen, leg ik mij indien ik dit initiatief onderteken strengere beperkingen op dan die het ANB ons oplegt!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Edlisjas »

Neen, als je de wet naar de letter naleeft mag je met de MTB nergens komen behalve daar waar staat dat je wel mag komen.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door uncle sam »

Soms zie je in de bossen onderstaande bordjes, vraag me trouwens af of dit wel officiele borden zijn.
Ik interpreteer dat eerder: met een stadsfiets zonder helm is het niet aangeraden hier te fietsen, beter afstappen!

Afbeelding

bron: http://www.kustcodex.be/kustcodex-consu ... 56&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Jarvis »

Over waar we wel of niet mogen mountainbike heb ik eens aan den toog gediscussieerd met een lokale boswachter!
Rond As mocht ik volgens hem enkel op het fietsroutenetwerk rijden of op de Bloso routes, zelfs hij gaf toe dat, dat niet ECHT spannend is.
Toen ik over de bordjes begon te discussiëren, zo van en als er geen bordje staat mag ik er dan wel rijden vertelden hij mij dat ik dan maar op de stafkaarten moest kijken om te zien waar ik dan wel of niet mag mountainbiken, nergens dus.
Waar sta je dan, nergens dus, we doen maar voort!

Op zich is het initiatief 'ik MTB wijs' een goed initiatief op het punt 'ik MTB steeds op bewegwijzerde paden' na.
Dit slaat naar mijn eerlijke mening nergens op, als je dit charter 'ik MTB wijs' ondertekend dan is het toch de bedoeling dat ge uw stinkende best gaat doen om u aan de regels van dit charter te houden!
Hoeveel mountainbikes houden zich hier 'ik MTB steeds op bewegwijzerde paden' aan, geen sorry!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Edlisjas »

Jarvis schreef:Over waar we wel of niet mogen mountainbike heb ik eens aan den toog gediscussieerd met een lokale boswachter!
Rond As mocht ik volgens hem enkel op het fietsroutenetwerk rijden of op de Bloso routes, zelfs hij gaf toe dat, dat niet ECHT spannend is.
Toen ik over de bordjes begon te discussiëren, zo van en als er geen bordje staat mag ik er dan wel rijden vertelden hij mij dat ik dan maar op de stafkaarten moest kijken om te zien waar ik dan wel of niet mag mountainbiken, nergens dus.
Waar sta je dan, nergens dus, we doen maar voort!

Op zich is het initiatief 'ik MTB wijs' een goed initiatief op het punt 'ik MTB steeds op bewegwijzerde paden' na.
Dit slaat naar mijn eerlijke mening nergens op, als je dit charter 'ik MTB wijs' ondertekend dan is het toch de bedoeling dat ge uw stinkende best gaat doen om u aan de regels van dit charter te houden!
Hoeveel mountainbikes houden zich hier 'ik MTB steeds op bewegwijzerde paden' aan, geen sorry!
Dat is toch wat ik zeg? In principe mag je met je MTB nergens komen behalve daar waar aangegeven. Je hoeft je niet aan die regel te houden, dat doet inderdaad niemand maar de regel is er nu eenmaal of we dat graag hebben of mee akkoord gaan of niet.
Plaats reactie