Mio Cyclo 505 Series

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
koiliefhebber
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 13:40

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door koiliefhebber »

Hoi,
ik heb me zopas een mio 505 hc gekocht.
Zou deze werken met een windowsphone lumia 800?
Via bluetooth hebben ze elkaar gevonden, maar er worden geen gegevens doorgestuurd.
Wat zou ik fout doen?
Kan het zijn dat ik via android moet werken?
groetjes,
marc. <°)))))><
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door RigolleM »

Na ff googlen: http://eu.mio.com/nl_be/cyclo-505-hc.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kort samengevat: enkel Android en iOS.
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door mtbcube »

ik zit nu ook met het probleem dat ik niet goed weet wat kopen in deze zin dan ,

ik heb net mijn garmin edge 1000 aan zoon gegeven ,en wou eens iets anders na jaren altijd gebruik maken van garmin toestellen ,
dus heb ik mijn oog laten vallen op en mio cycli 505 ,maar natuurlijk ik ben dit merk niet gewoon .

het enige dat me eigelijk doet overgaan van garmin naar mio is dat je op de mio 505 ,je trainingen op tijd - afstand - hartslag -op powerzones kan instellen en zo en route kan uitstippelen ,dit gaat niet bij en garmin 1000 daar gaat het alleen maar op afstand .

na wat reviews lezen over het scherm dat bij regenweer gemakkelijk uitvalt en de houder onderaan de mio nogal snel afbreekt laat me twijfelen

Nu is er nog zo en klein opstakel is dat ik nergens kan vinden of de mio met de snelheids en cadans en hartslag meter van garmin communiceert . en ook nergens kan vinden dat het powerwiel van powertap werkt op de mio 505

wie kan me aub en antwoord geven op mijn vragen .

Grtz
mtbcube
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door RigolleM »

mtbcube schreef:het enige dat me eigelijk doet overgaan van garmin naar mio is dat je op de mio 505 ,je trainingen op tijd - afstand - hartslag -op powerzones kan instellen en zo en route kan uitstippelen ,dit gaat niet bij en garmin 1000 daar gaat het alleen maar op afstand .
Je kan toch workouts via GC (modern) maken en dan parameters aan toevoegen zoals tijd, afstand, calorieën, hartslag (zones), vermogen,...
Kan je deze niet doorsturen naar een Garmin Edge 1000?
Ik loop met een Forerunner 920XT en daar kan ik perfect instellen wat mijn min en max voor bepaalde parameters en krijg ik een signaal en scherminfo.

Voor de rest heb ik het gevoel dat je overstapt van een Audi R8 naar een Seat Leon Cupra, beiden sportwagens maar absoluut niet te vergelijken met elkaar ;-)
Overstappen omdat je iets anders wilt maar wel 3 stappen terug zetten vind ik geen goede keuze!
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door mtbcube »

Beste RigolleM

ik zal je en voorbeeld geven , als ik vandaag op mijn trainingsschema en 75 minuten workout heb , in bv powerzone 2 ,dan kan ik met garmin die zo geen rit laten uitstippelen , en dat kan je zo wel met een mio of nog anders ,als ik bevoordeeld op afstand vraag bij garmin dan zal me die drie surprise routes geven ,niet meer niet minder ,bij mio als ik afstand en mijn gemiddelde snelheid ingeef of tijd maakt hij zelf aan de hand van deze gegevens en route bij mio , en dit had ik graag ook gehad bij mijn garmin .

Om op je vraag te antwoorden ja als je workout maakt op Garmin connect stuurt hij dat door naar edge 1000 ,maar dat is niet wat ik bedoelde daarom eerst bovenaan en verduidelijking van wat ik wil met gps kunnen doen en mijn workouts of trainingsschema .

Ik had ook graag bij mijn Audi 8 gebleven ,maar blijkbaar mist hij toch en paar opties :)

grtz
mtbcube
RigolleM schreef:
mtbcube schreef:het enige dat me eigelijk doet overgaan van garmin naar mio is dat je op de mio 505 ,je trainingen op tijd - afstand - hartslag -op powerzones kan instellen en zo en route kan uitstippelen ,dit gaat niet bij en garmin 1000 daar gaat het alleen maar op afstand .
Je kan toch workouts via GC (modern) maken en dan parameters aan toevoegen zoals tijd, afstand, calorieën, hartslag (zones), vermogen,...
Kan je deze niet doorsturen naar een Garmin Edge 1000?
Ik loop met een Forerunner 920XT en daar kan ik perfect instellen wat mijn min en max voor bepaalde parameters en krijg ik een signaal en scherminfo.

Voor de rest heb ik het gevoel dat je overstapt van een Audi R8 naar een Seat Leon Cupra, beiden sportwagens maar absoluut niet te vergelijken met elkaar ;-)
Overstappen omdat je iets anders wilt maar wel 3 stappen terug zetten vind ik geen goede keuze!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door RigolleM »

mtbcube schreef: Ik had ook graag bij mijn Audi 8 gebleven ,maar blijkbaar mist hij toch en paar opties :)
Maar met de Mio kan je niet offroad een route laten uitstippelen, want de kaarten zijn gebasseerd op Openstreetview en dat is een wegenkaart waar her en der wel een paadje op staat maar grosso modo ga je altijd de mist in op een Mio.

Trainen op hartslagzone is meestal op de weg en ga je met de Mio een prima route voorgeschoteld krijgen, maar met de Garmin kan dit ook, alleen ga je wat manueel werk moeten verrichten om tot hetzelfde resultaat te komen.

Het is wat JIJ belangrijk vindt natuurlijk en op die basis moet je een keuze maken.
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door mtbcube »

Hey RigolleM

de meeste tijd breng ik door op mijn koersfiets zolang het weer toelaat ,andere tijd breng ik op mijn mtb door meestal in de winter ,maar het gps moet natuurlijk voor beide fietsen kunnen ,

Op de mtb heb ik geen powermeter steken of cadans meter ,vanwege dat je in de bossen toch geen vaste cadans kan opbouwen ,dus als ik met mtb rij dan heb ik alleen maar en hartslagband rond mijn lichaam .

Maar ik zou je willen vragen hoe je precies dan te werk gaat met de garmin edge 1000 ,om op je powerzones en route te laten uitstippelen met de surprise route of op tijd gekoppeld aan en gemiddelde snelheid ????

Bedankt alvast voor de gedane moeite ,maar ik wacht vol ongeduld op je reactie en je uitleg hoe het werkt bij garmin 1000 .

Mvg
Mtbcube
RigolleM schreef:
mtbcube schreef: Ik had ook graag bij mijn Audi 8 gebleven ,maar blijkbaar mist hij toch en paar opties :)
Maar met de Mio kan je niet offroad een route laten uitstippelen, want de kaarten zijn gebasseerd op Openstreetview en dat is een wegenkaart waar her en der wel een paadje op staat maar grosso modo ga je altijd de mist in op een Mio.

Trainen op hartslagzone is meestal op de weg en ga je met de Mio een prima route voorgeschoteld krijgen, maar met de Garmin kan dit ook, alleen ga je wat manueel werk moeten verrichten om tot hetzelfde resultaat te komen.

Het is wat JIJ belangrijk vindt natuurlijk en op die basis moet je een keuze maken.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door RigolleM »

mtbcube schreef:Maar ik zou je willen vragen hoe je precies dan te werk gaat met de garmin edge 1000 ,om op je powerzones en route te laten uitstippelen met de surprise route of op tijd gekoppeld aan en gemiddelde snelheid ????
Met manueel bedoelde ik dat je zelf uw route gaat moeten samenstellen en daarop de workout gaat moeten instellen. Dus m.a.w. geen 'suprise me' functie. Voor tijd gekoppeld aan uw gemiddelde snelheid ga je gewoon zelf berekenen hoever je geraakt en daarvan en manueel een route hiervoor maken. Dus als je een uur wilt rijden aan 25km/u dan stippel je een route uit van 25km 8)

Ik begrijp dat je dit automatisch wilt zien gebeuren, maar helaas is dit niet mogelijk op een Garmin toestel en ik zie niet onmiddellijk dat daar verandering in gaat komen. Mio moet op één of andere manier zich onderscheiden van Garmin en dit is naast het gebruiksvriendelijkere interface nog een stokpaardje voor het bedrijf.
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door mtbcube »

Hoi RigolleM

ik heb maar voor de zekerheid en garmin edge 1000 terug gekocht ,natuurlijk na goed afwegen en nachtje slapen .

Bedankt voor je reacties

mvg
mtbcube
RigolleM schreef:
mtbcube schreef:Maar ik zou je willen vragen hoe je precies dan te werk gaat met de garmin edge 1000 ,om op je powerzones en route te laten uitstippelen met de surprise route of op tijd gekoppeld aan en gemiddelde snelheid ????
Met manueel bedoelde ik dat je zelf uw route gaat moeten samenstellen en daarop de workout gaat moeten instellen. Dus m.a.w. geen 'suprise me' functie. Voor tijd gekoppeld aan uw gemiddelde snelheid ga je gewoon zelf berekenen hoever je geraakt en daarvan en manueel een route hiervoor maken. Dus als je een uur wilt rijden aan 25km/u dan stippel je een route uit van 25km 8)

Ik begrijp dat je dit automatisch wilt zien gebeuren, maar helaas is dit niet mogelijk op een Garmin toestel en ik zie niet onmiddellijk dat daar verandering in gaat komen. Mio moet op één of andere manier zich onderscheiden van Garmin en dit is naast het gebruiksvriendelijkere interface nog een stokpaardje voor het bedrijf.
Gebruikersavatar
Galibier2646
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: do 14 okt 2004 21:17
Rijdt met: 2015 - SJ Carbon 29er / Sram X9

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Galibier2646 »

RigolleM schreef:
Voor de rest heb ik het gevoel dat je overstapt van een Audi R8 naar een Seat Leon Cupra, beiden sportwagens maar absoluut niet te vergelijken met elkaar ;-)
Overstappen omdat je iets anders wilt maar wel 3 stappen terug zetten vind ik geen goede keuze!
Na menig Garmin-GPS versleten te hebben met alle frustraties van dien (hoewel, ze hebben meer in de kast gelegen dan op mijn stuurhouder, omdat die dingen nooit deden wat je ervan verwachtte, steeds vastlopen, routes narijden sowieso dikke miserie, ..enz) heb ik ondertussen bijna 2j geleden deze toestellen van de hand gedaan en een MIo 505HC aangeschaft.

Qua gebruikersgemak heb ik echt het gevoel ovegestapt te zijn van een Seat naar een Audi R8. :wink:

Letterlijk plug-and-play, routes uploaden en narijden, connectie met STRAVA, levensduur batterij, enz... Nooit enig probleem meegemaakt na ondertussen bijna 10.000 km gereden te hebben in verschillende europese landen. Ook de "surprise me"-functie is zeer handig in het buitenland.

Deze post is niet bedoeld om Garmin GPS-en af te breken, maar gewoon om persoonlijke ervaring mee te geven aan mensen die op zoek zijn naar een degelijke GPS, die heel eenvoudig is om te gebruiken om te doen wat een fiets-GPS moet doen, zonder daarvoor de handleiding tig keren te moeten doornemen om de meest eenvoudige basisfunctionaliteiten te kunnen gebruiken.

Als je tijden het fietsen wilt genieten en geen zin hebt klooien met de GPS, dan ben je in mijn opinie goed af met een Mio.

Just my 2 cents 8)
Plaats reactie