canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door julie »

ben het met oete eens, XC en enduro met dezelfde fiets, dat is niet echt geweldig.
Misschien moet je dan eerder voor de 29er gaan, die is polyvalenter denk ik.
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door Wollie »

Idem hier,

Epic 26" verkocht, en een 27,5 trail/AM/enduro fiets in de plaats. Voor toertochten en andere "gewone" dingen heb ik nog de stumpjumper hardtail (voorlopig zelfs met vaste vork).

Dus 2 fietsen waar veel mee kan, en vooral veel amusement :)
jonasvaneyck
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 feb 2014 09:44

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door jonasvaneyck »

okay fietske is besteld! :) de 1-11 met pike natuurlijk.

Afbeelding

danku voor de snelle reacties, het heeft mijn beslissing zeker gestuurd.
ik heb de kostprijs van de aparte componenten van de spectral 7.0 en de 7.0 ex eens vergeleken. echt wel heel straf dat die voor hetzelfde bedrag verkocht worden, want de onderdelen los van de 7.0 ex zijn toch een stuk meer waard.

ik mag een maand testen van Canyon en als ik dan toch terug naar 2x10 wil kan ik aan de kostprijs van een xt groep (370EUR) de groep vervangen, en die kan ik dan waarschijnlijk voor minstens 370EUR verkopen. dus plots zag ik het licht en drukte ik op de bestelknop.

wel wachten tot Juli :(
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door Wollie »

Mooie fiets, ga je veel plezier aan beleven. Ik had vorig jaar ook nog effekes gedacht naar zo'n Canyon te gaan :)
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door K2-er »

Ferme bak!
2roots
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 09:28
Rijdt met: - Cannondale Chase II - specialized Big hit - Commencal - V4 ESSENTIAL 2015-
Contacteer:

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door 2roots »

Knappe bak!
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door Ward81 »

Leuk topic! Even inpikken!
Ikzelf rij momenteel met een 29 Epic. Hier bij ons een kanon om mee te rijden. Jaarlijks ga ik naar Frankrijk naar omgeving van Nimes en in de toekomst zal er wel ieder jaar Oostenrijk en Winterberg aan toegevoegd worden. De Epic is dan wat te XC en zou een fiets willen hebben die me toelaat hier nog te rijden en uit de voeten te komen in wat ruiger terrein. (2 fullies onderhouden is wat te kostelijk)
Hiervoor keek ik dus naar de Spectral of de Strive. Jullie hebben al wat ervaring met Epic en Spectral, dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen tot nu toe zijn.
Is de Spectral 'universeel' genoeg om hier nog gas te geven op XC terrein en in het buitenland het grof werk aan te pakken? Moet je veel toegeven als je van een 29 epic komt en naar een 29 Spectral gaat?
Of ga ik beter voor de Strive en zijn shapeshifter? Werkt dat systeem goed en overtreft die de Spectral?

Ik heb een XL nodig, 1.90.
Ik zou gaan voor de basismodellen met een combinatie van alu, SLX en XT, lijkt me prima.

Momenteel denk ik: 29 ben je gewoon, kloot jezelf niet het ganse jaar met een grotere veerweg voor die 3 weken in het buitenland en ga voor de Spectral.
En dan nadien denk ik: met je gewicht en rijstijl kies je misschien beter voor de sterkere fiets en geloof maar in de beloftes van die shapeshifter. Op diene kilo komt het nu ook niet aan met uw dikke pens! Diene Spectral gaat ook niet genoeg zijn in het buitenland.

Enfin, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en bemerkingen!
DirkL
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 22 apr 2013 20:11
Rijdt met: Cube Reaction GTC SLT 29 / Canyon Spectral AL 9.0 sl

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door DirkL »

Ik rij het ganse jaar met mijn spectral 27.5 140 mm veerweg in België en ga jaarlijks nr de Alpen .
Ik heb nog nooit gedacht dat hij tekort kwam in de Alpen , zelfs wat bikepark jumps zijn te doen, de big jumps neem ik niet maar dat hangt van mij af 8-[ en het is ook geen echte downhillbike natuurlijk.

Kortom de fiets is voor mij multi inzetbaar maar ik ben dan ook geen marathon rijder ik hou van wat speelser biken .
Hij klimt behoorlijk en geeft vertrouwen op technische afdalingen.
Mijn hardtail komt niet vaak meer van stal.
Kortom de spectral is een speelse allmountain bike.

Dit is mijn persoonlijke ervaring met de fiets.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door kootje »

@Ward81:
Als je besluit om voor een Spectral 29 te gaan, moet je opschieten en een keus maken uit het huidige 2015 model, want ik lees her en der dat de Spectral in 2016 alleen in 27.5 geleverd gaat worden.

Alternatief zou de Radon Slide 29 kunnen zijn.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mo ... de-130-90/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door Ward81 »

Dank u voor de reacties! De 2015 modellen in xl zijn al weg helaas. Ik ga nog even de tweedehandsmarkt in het oog houden voor een 29 spectral en anders wordt het de spectral al 5.0 in rood zwart.
Plaats reactie