Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 23 jul 2015 00:00
Mountainbike.be Forum beheerder

Welkom op de officiële forumtopic van de Mountainbiketoertocht die op 30.08.2015 in Tielt-Winge zal doorgaan.

Op deze topic kan je oa. reacties lezen van deelnemers die reeds ervaring hebben met deze VTT, antwoorden en extra info van de organisator…

Heb jij toch nog een vraag ontrent deze toertocht, aarzel dan niet deze hier te posten.
Een antwoord uit onze community laat nooit lang op zich wachten!

Bekijk hier de toertochtgegevens.

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Moozes Tribe / Scott Scale 740
Langs deze weg wensen de Tieltse Wielervrienden jullie van harte uit te nodige voor de 23ste Hagelandse Heuvels Mountainbike met start en aankomst in Tielt-Winge (Vlaams-Brabant) op zondag 30 augustus 2015!

De tocht brengt je, afhankelijk van de afstand, langs verschillende bossen, veldwegen, holle wegen en natuurlijk ook single-tracks in Tielt-Winge, Bekkevoort, Scherpenheuvel-Zichem, Aarschot, Holsbeek en Lubbeek. We kregen hiervoor de medewerking van verschillende privé eigenaars waaronder enkele hun bos exclusief voor onze tocht openstellen.

Als deelnemer heb je de keuze uit 5 verschillende afstanden, waarbij je telkens vanaf 7u30 kan inschrijven:
  • 105 km (GPS 104 km, 1250 hm), met inschrijving tot 10u00 en 3 bevoorradingen
  • 65 km (GPS 63 km, 800 hm) , met inschrijving tot 10u30 en 2 bevoorradingen
  • 50 km (GPS 45 km, 500 hm) , met inschrijving tot 10u30 en 2 bevoorradingen
  • 35 km (GPS 32 km, 340 hm), met inschrijving tot 11u00 en 1 bevoorrading
  • 20 km (GPS 21 km, 160 hm), met inschrijving tot 11u00 en 1 bevoorrading

Natuurlijk voorzien we ook een ruimte parking (vlakbij de inschrijvingen), bike-wash, warme douches, een bewaakte fietsenstalling en zo voort!

Onze fotograaf zal ook op verschillende plaatsen op het parcours aanwezig zijn, de foto's worden achteraf op onze website gepubliceerd.

Tielt-Winge is bereikbaar via de E314 Leuven-Lummen, uitrit 23 "Tielt-Winge". Volg wel steeds de bewegwijzering naar de start (gele VWB pijlen of witte MTB pijlen, afhankelijk van de richting waarvan je komt), aangezien er wegenwerken plaatsvinden aan de Sporthal en deze niet langs alle mogelijke toegangswegen bereikbaar is. Wij zullen de dagen voor de organisatie de situatie evalueren en de afpijling naar de start zodanig uitvoeren dat jullie geen hinder hebben van de wegenwerken.

Na de rit kan je ook nog eens gezellig napraten in onze cafetaria.

Van dit alles kan je komen genieten onder onze zeer democratische prijzen, zelfs voor onze marathonafstanden:
  • Voor de marathonafstanden (65 / 105 km) betaal je € 4 (VWB, VBR, NTFU en WBV) of € 6 (anderen).
  • Voor de andere afstanden (20 / 35 / 50 km) betaal je € 3 (VWB, VBR, NTFU en WBV) of € 5 (anderen).

Meer info:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kenny.m op za 22 aug 2015 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Schoupabiker Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en MSC Zion Tandem
Dat is alvast een "propere" affiche.
Vandaag 65 van Aarschot gereden, zal volgende week T/W worden :bounce:

Graag updates van het parkoers in de loop van de week :-D

Speedy G. Mountainbiker

Mijn bike: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL
Hebben jullie toevallig een gpx van de 21km?
Ik kom af met mijn zoontje van 6 maar ik heb altijd graag wat achter de hand om eventueel on the fly wat in te korten als het toch te zwaar zou worden met de hellingen.

Ik was verleden jaar aanwezig en heb voor mezelf opgeschreven dat het toen enorm modderig was.
Blijft het parcours zo gevoelig aangezien ze gans deze week regen voorspellen?

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Hallo,

We zullen een update van het parcours plaatsen later deze week, tijdens onze afpijlingsrondes. De afgelopen weken lag het er alleszins nog goed bij. Afgelopen donderdag zijn we op verschillende cruciale plaatsen geweest waar typisch water blijft staan en deze stonden tot onze eigen verbazing redelijk droog. Hopelijk blijft dat zo met de regen van deze dagen.

Helaas mogen wij, op vraag van Natuurpunt en verschillende privé eigenaars, geen kaarten of GPS tracks ter beschikking stellen. Wij vragen dit tevens aan ons deelnemers om hier geen publicaties van te maken en/of de rit nadien terug te rijden.

Wel voorzien we aan de inschrijvingen, en op elke bevoorradingspost, een grote kaart met het parcours. De mensen op een bevoorradingspost kunnen u eventueel helpen om een kortere terugweg aan te duiden indien gewenst.

De korste afstand inkorten om een helling te voorkomen is waarschijnlijk bijna niet mogelijk. Er zijn in deze afstand 3 pittigere klimmetjes die samen voor de meeste hoogtemeters van deze afstand zorgen: de klim naar de Vlooybergtoren (rond 7 km), de Osseberg (rond 12 km) en de Berkendreef (rond 16 km).

Mvg,

Biestie1 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Kona
Kan je ergens buurt Halen/Diest inpikken ?
Zo ja, hoever zit je dan in de tocht ? (ik zou de 100 rijden)

alexbiker Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott scale 910, Scott genius 710
Zou graag eens afzakken van de kust om de streek te leren kennen.

Is deze tocht de moeite om van Oostende te komen want iedere streek heeft zijn goede en mindere ritten.

Als ik kom graag ook wat info over staat van parcours op einde van de week want heb geen zin om te baggeren, kom dan liever een andere keer.

janbiker Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark RC World Cup
De Free Bikers uit Linden rijden graag mee. Een vraagje: ik zie op de site dat een van de parkoersen in Lubbeek passeert. Waar is dat? Roeselberg? En, op welke afstand ben je dan aan het rijden en hoe lang duurt het tot je bij inschrijving of een bevoorrading bent? Wij zouden dan eventueel in Lubbeek inpikken.

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Hallo,

Vanuit Halen/Diest kan je best inpikken te hoogte van de Hermansheuvel. De 65 en 105 kruisen de E314 ter hoogte van Doornbos en rijden dan richting Assent.

Vanuit Lubbeek kan je aansluiten in Schubbeek of aan de Gempemolen, daar gaat de 105 km Troostemberg in. Je zit daar op ongeveer 10-15 km van de inschrijvingen. De 45 en 65 komen dichtste bij Lubbeek ter hoogte van de Roeselberg kapel.

Om een idee te krijgen van onze tocht raad ik je aan om het topic van vorig jaar te lezen, dan kan je de reacties van anderen zien, zodanig heb je een beeld van wat de deelnemers denken en niet de organisatie ☺.

Als we maar af en toe een bui krijgen verwacht ik een redelijk droog parcours. Vorig jaar waren er rond deze tijd al meer natte stroken die nu nog droog staan. Maar later deze week een update.

Mvg
Kenny

markdewinter Mountainbiker

Mijn bike: cube
hey, vanuit mechelen, waar kan ik best inpikken voor de 100km? holsbeek ofzo? of komen jullie ook richting rotselaar of leuven of haacht?
ik probeer de auto thuis te laten:)
bedankt,
Mark

Volgende

Keer terug naar Toertochten