Klacht op STRAVA

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

MAG TOE !!

Bericht door zaskar72 »

Kan iemand zeggen hoe je klacht kan indienen op STRAVA?

Ik heb een segment aangemaakt. Het is een smal tunneltje onder een spoorweg door. Dus eerst effe bergaf en dan paar meter vlak en dan effe bergop. En als er een tegenligger komt is het een frontale botsing, gelukkig kan je op voorhand een dikke 80m ver zien of er ene komt of ni... [-o<
Is er toch ene in geslaagd om dat in 2 seconden !!!! te doen zekers en dus aan een snelheid van 159km/h :^o [-X

Ik wil die dus uit te lijst laten halen maar ik weet niet hoe...
Ik wil dat hij er zichzelf afhaalt als dat kan of anders dacht ik STRAVA te contacteren om hem te wissen..

Ikzelf gebruik STRAVA op mijn iPhone en ben geen premium lid.
En ben zelf nog maar net begonnen dit te gebruiken. Dus als iemand mij ook nog kan zeggen hoe ikzelf iets kan verwijderen dan graag. Want soms flipt die iPhone en dan klopt de tijd niet dus dan wil ik die er ook afhalen.
Laatst gewijzigd door zaskar72 op wo 23 mar 2016 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Klacht op STRAVA

Bericht door Wacky-S »

Je kan een rit altijd "flaggen" in dit soort gevallen. Klik op de tijd in het segment overzicht van de betreffende activiteit, klik dan op het sleuteltje (rechts onder de optie Analysis) en dan op FLAG.

Strava heeft ook een goede support/help site...
Strava Help Center schreef:When you find an incorrect or improper segment time or entire activity, click through to the Strava Activity page where you will see a Flag Ride/Run option within the 'wrench' menu. This may mean that you need to click on the date that the segment result was posted on the Leaderboard to reach the activity.

This will automatically remove all segment times and results from the Segment Leaderboards for this activity. The activity remains on the site, and the segments remain on the Activity page with achievements, but all the segment results are removed from the Segments matched by that activity.

When you reach the Flag page, please select the correct reason for the flag and leave comments as appropriate.

If the activity appears to have data that was done by a motorized vehicle, or partially done by a motorized vehicle, select the first option.
For activities that appear to be listed as the wrong activity type, like a ride that is accidentally categorized as a run, select the second option.
If there is bad GPS data that causes inaccurate milage or segment times, select "Bad GPS data". For specific segment errors, it is helpful if you include which segments are affected in the Comments section.
For other issues that are not listed here, select "Other" and a comment is required.

Once the activity is flagged, a yellow bar will appear at the top of the activity page signifying that the activity has been flagged.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Klacht op STRAVA

Bericht door Mister No Chaïn »

Je spreekt dus over een ultra kort segment onder een brug door? Dan wil een gps ook wel is gekke dingen doen.

Waarom iemand daar een segment van maakt is mij toch een raadsel. Als daar wat jonge gasten in dat tunneltje staan te paffen rijd je er maw knal op?
Gebruikersavatar
Dia-biker
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 02 jun 2013 07:42
Rijdt met: '17 Epic HT, '15 Epic FSR

Re: Klacht op STRAVA

Bericht door Dia-biker »

Als een segment te kort is zal je nooit betrouwbare resultaten krijgen, en kan je bijgevolg van die vreemde resultaten krijgen zoals die 159 km/h in jouw geval.
De persoon die nu ondertussen de KOM in handen heeft met deze foutieve topsnelheid heeft het waarschijnlijk nooit beseft dat daar een segment was/is,
je kan hem nu toch ook niets verwijten en verwachten dat hij z'n rit zou verwijderen...

Kan je het segment niet gewoon wat langere maken door vroeger te laten starten of langer te laten doorlopen?
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Klacht op STRAVA

Bericht door vani »

Van gevaarlijke stukken een segment maken is goed zot
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Klacht op STRAVA

Bericht door zaskar72 »

Het is geen gevaarlijk stuk echt ni maar ik kan het moeilijk anders omschrijven dan dat het er staat...
Gebruikersavatar
Ghastly
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 19:27
Rijdt met: On-One ScandAl 29'er

Re: Klacht op STRAVA

Bericht door Ghastly »

Rit flaggen, dan moet die persoon zijn rit privé maken en komt zijn tijd niet meer in de lijst te staan...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Klacht op STRAVA

Bericht door RigolleM »

Dia-biker schreef:Als een segment te kort is zal je nooit betrouwbare resultaten krijgen, en kan je bijgevolg van die vreemde resultaten krijgen zoals die 159 km/h in jouw geval.
De persoon die nu ondertussen de KOM in handen heeft met deze foutieve topsnelheid heeft het waarschijnlijk nooit beseft dat daar een segment was/is,
je kan hem nu toch ook niets verwijten en verwachten dat hij z'n rit zou verwijderen...

Kan je het segment niet gewoon wat langere maken door vroeger te laten starten of langer te laten doorlopen?
Dit zou kunnen gebeurd zijn:
Als zijn GPS een trackpoint zet aan het begin van het segment en op het einde van het segment en er tss niks, heeft hij één rechte lijn en krijg je de snelheid adhv de duur dat er tss die 2 punten is gereden en dit kan idd bv. 159 km/u zijn. Dit komt vaak voor bij slechte ontvangst (wat bij een tunnel vaak het geval is). Zo zijn er veel van die nutteloze segmenten om alsnog maar een KOM te hebben :roll:
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Klacht op STRAVA

Bericht door Wacky-S »

RigolleM schreef:Als zijn GPS een trackpoint zet aan het begin van het segment en op het einde van het segment en er tss niks, heeft hij één rechte lijn en krijg je de snelheid adhv de duur dat er tss die 2 punten is gereden en dit kan idd bv. 159 km/u zijn.
Dit zou toch niets mogen uitmaken, behalve dat je een rechte lijn hebt ipv het werkelijke parcours?
Het is toch de tijd die telt?
Stel van A naar B:
trackpoint A: 10:00:00
trackpoint A1: 10:00:05
trackpoint A2: 10:00:10
trackpoint A3: 10:00:15
trackpoint A4: 10:00:20
trackpoint A5: 10:00:25
trackpont B: 10:00:30

Als je dan door slecht weer maar 2 trackpoints hebt:
trackpoint A: 10:00:00
trackpont B: 10:00:30

Blijft je snelheid toch hetzelfde???
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Klacht op STRAVA

Bericht door RigolleM »

In theorie zou dit inderdaad moeten gelijk zijn, maar uit ervaring en vooral bij smartphone gebruikers (via Strava app), loopt dit soms fout. Ik heb eens een paar Strava segmenten vergeleken tussen mijn Garmin en de Strava app op mijn iPhone 5s en er zat op verschillende korte segmenten veel verschil in het nadeel van de Garmin. Het was wel al een anderhalf jaar geleden, maar er zijn bikers die een Strava app gebruiken op oudere smartphones dan de iPhone 5s, en is het GPS ontvangst een pak minder dan de huidige smartphones of Garmins. Dit zorgt vaak voor anomalieën op Strava, naast de e-bikes, quads en motards. :roll:
Plaats reactie