Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
vermaut
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 10 okt 2011 21:19
Rijdt met: trek 6700 disc

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door vermaut »

Heb ook al dat probleem gehad. Heeft volgens mij met het geheugen te maken. Als ik voor een lange rit alles overzet op de pc kan hij lange ritten wel navigeren.
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door BeeMeRke »

fender2 schreef:Ik zou doen wat stokke ook al aangaf - route op je computer plannen en dan als gpx op je sd kaartje zetten (in je windows verkenner kopieren-plakken alsof je Garmin een externe harde schijf was)

In het begin mij paars gevloekt op die routering (zelfde probleem, stond gewoon eindeloos lang te wachten tot hij zin had om na die 100% ook de kaart te tonen), bijna in het kanaal gegooid.
Opgegeven en nooit meer laten navigeren, daarna enkel de lijn volgen op het scherm als een kruimelspoor, en sindsdien is de edge mijn beste aankoop ooit =D>

Dat is inderdaad de manier, maar niet als je ergens staat onderweg en gewoon terug naar een adres (thuis,vertrekpunt,..) wil natuurlijk ;)

Heb het batterijprobleem ook. Heb de gps een jaar of 2 a 3 en echt nog maar vrij weinig gebruikt, maar na een uur of 2 ook leeg… Heb al gemaild nar Garmin, maar tot hiertoe geen antwoord (dikke week geleden…) Als het geen garantie is ben ik dus best zelf een batterij te kopen en erin te 'proppen'?

Groeten.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door frits motaar »

hallo,
ik heb mij een extra gpske gekocht,een edge705.
nu,als ik een mtb-track wil "navigeren" staat de kaart vol rechte lijnen,en is een groot deel v/d track weg.
is dit normaal dat de edge niet navigeert op mtb-tracks(met topo kaart)?
moet ik dan de track "op kaart tonen"en gewoon volgen,maar dan krijg je wel géén info van km's enzo?
op de weg is er geen probleem daar volgt hij wel mooi de track(met city-nav.kaart)!
grts frits
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door RigolleM »

frits motaar schreef:hallo,
ik heb mij een extra gpske gekocht,een edge705.
nu,als ik een mtb-track wil "navigeren" staat de kaart vol rechte lijnen,en is een groot deel v/d track weg.
is dit normaal dat de edge niet navigeert op mtb-tracks(met topo kaart)?
moet ik dan de track "op kaart tonen"en gewoon volgen,maar dan krijg je wel géén info van km's enzo?
op de weg is er geen probleem daar volgt hij wel mooi de track(met city-nav.kaart)!
grts frits
Staat de CN uitgeschakeld als kaart, zodoende hij enkel de topo neemt?
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door frits motaar »

er staat telkens maar 1 kaart op het micro-sd-kaartje,1 met topo en 1 met CN-NT.
als ik de topo & de city-nav. er beiden op zet, is er maar 1 zichtbaar,en is er geen keuze.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door RigolleM »

frits motaar schreef:er staat telkens maar 1 kaart op het micro-sd-kaartje,1 met topo en 1 met CN-NT.
als ik de topo & de city-nav. er beiden op zet, is er maar 1 zichtbaar,en is er geen keuze.
Als je de SD met topo erin plaatst staat die dan ook actief?
M.a.w. zie je op de kaart offroad wegen? Indien niet dan is de topo niet geactiveerd en werk je met de basis kaart die geen offroad en kleine wegen kent.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door frits motaar »

Ja hoor,dat is allemaal io.
Ik heb ook nog een Oregon 550,en daar zijn meerdere kaarten geen probleem,
dan verander je gewoon "de gmapsupp"-file in "gmapsupp1 en gmapsupp2" ....enz.
Ik heb het net nog eens getest,maar wanneer er 2 kaartproducten op 1 SD-kaartje staan laat de Edge maar 1 product zien.
Daarom zet ik ze nu elk op een apparte SD-kaartje.
Heeft de Egde eigenlijk ook een opgenomen track?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door Beny »

Meest zekere bij de Edge 705 is de "toon op kaart"

Ja de 705 heeft registreert zelf ook
Helaas op de kaart is dat een minuscuul fijn stippellijntje dat je haast niet ziet waardoor niet bruikbaar
Nadien kan je uiteraard wel deze opslaan in het archief
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door RigolleM »

Idd de Edge 705 kan maar één kaart bestand lezen, maar je kan wel meerdere kaarten selecteren in Mapsource en die doorsturen als één gmapsupp, en dan moet je wel de juiste kaart activeren. Zo deed ik het vroeger om zowel CN als Topo op het toestel te krijgen, maar had je wel de CD/DVD versie nodig van de Garmin kaart.

Zoals Beny aangeeft gebruik je best de optie 'toon op kaart'. Ik zette altijd mijn track om naar een koers, als ik mij goed herinner naar een .crs bestand en reed mijn ritten via 'Koersen', dan krijg je nog een signaal als je afwijkt van uw track. Het navigeren met een track liet soms te wensen over, wat beter is opgevangen op mijn Edge 800.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Navigatie "lange afstand" op garmin 705

Bericht door frits motaar »

RigolleM schreef:Idd de Edge 705 kan maar één kaart bestand lezen, maar je kan wel meerdere kaarten selecteren in Mapsource en die doorsturen als één gmapsupp, en dan moet je wel de juiste kaart activeren. Zo deed ik het vroeger om zowel CN als Topo op het toestel te krijgen, maar had je wel de CD/DVD versie nodig van de Garmin kaart.

Zoals Beny aangeeft gebruik je best de optie 'toon op kaart'. Ik zette altijd mijn track om naar een koers, als ik mij goed herinner naar een .crs bestand en reed mijn ritten via 'Koersen', dan krijg je nog een signaal als je afwijkt van uw track. Het navigeren met een track liet soms te wensen over, wat beter is opgevangen op mijn Edge 800.
Maar als je werkt met een "koers"ook route genaamd,kan je de edge niet gebruiken op het (topo kaart)onverharde,want er zijn veel wegjes die je wel op de track,maar niet op een koers hebt omdat de egde niet kan navigeren zonder wegen.k denk zelfs dat de edge een track omzet naar een koers als je die wil "navigeren".
Plaats reactie