21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
InS
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 11:15
Rijdt met: Jet9 RDO / Air9 RDO / Air9 Alu
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door InS »

1ste RDHF voor mij. Toffe maar zware tocht. (waar de regen wel voor een stuk tussen zat)
Laatste beklimming van de 65 was nog ffkes op de tanden bijten. Afdaling daarna was ook opgeletten geblazen! Hopelijk alles ok met de dame die daar afgevoerd is met de draagberrie [-o<

Thx aan gans de organisatie!
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Goohooni »

beste parcour vant jaar om marathon te rijden,

maar ik erger me hier het meest om te racen..

dubbel gevoel dus

ik reed de 65km, na 9 km kwamen we de laatste van de 90/115 tegen en passeren is niet simpel.

en dan vooral aan die waterval, daar heb ik 8 min moeten aanschuiven..

doel was om top 20 te rijden, maar ondanks dat ik in de topbox vanachter moest starten, staat er dan nog zo'n 150(?) man voor u? 'Topbox' mag dus genuanceerd worden. Uiteindelijk 24ste geworden.

als ik om half tien niet in Waimes had gestaan (vergist van dorpje #-o :-D ) dan had die top 20 er wel in gezeten
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door levensgenieter »

Ook hier eerste keer van de partij en best wel een pittige tocht. Zwaar door de regenval en de laatste beklimming die er voor mij te veel aan was. De afdaling die er daarop volgde, was ook niet te gemakkelijk, vooral voor de armspieren dan. Maar bij het binnenrijden van de hal, moe maar voldaan de finisch gepasseerd. Schitterend tocht, jammergenoeg met enkele stap-passages.

groeties
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door uncle sam »

Goohooni schreef:beste parcour vant jaar om marathon te rijden,

maar ik erger me hier het meest om te racen..

dubbel gevoel dus

ik reed de 65km, na 9 km kwamen we de laatste van de 90/115 tegen en passeren is niet simpel.

en dan vooral aan die waterval, daar heb ik 8 min moeten aanschuiven..
zelfde zeer dus als vorige jaren, dermee dat ik nu heb gekozen voor de 90km om dit euvel te vermijden
Gebruikersavatar
stijndt
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 19:04
Rijdt met: ktm phinx 1.29
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door stijndt »

op de 115 had ik dan weer last van de tragere op de 65km... rond het meer vooral
niet dat ik voor een tijd ging, maar het is wel frusterend dat je sommige stukken die zeker te rijden zijn moet aanschuiven of wandelen.
ook in afdalingen dikwijls technish minder onderlegd volk gepasseerd, of voor moeten inhouden.
Wel steeds seintje gegeven dat ik er aankwam, maar passeren houdt dikwijls wel een zeker risico in.
Kan echter niet makkelijk zijn voor de organisatie om dit te vermijden.
Ik vind wel dat er toch een minimum van techniek mag zijn voor deelnemers van toch een van de meest technische ardennenritten. Mss een waarschuwing op de site ofzo? Ik denk dat er een heel deel van diegene die de 1ste maal deelnamen geschrokken zijn van de moeilijkheid van het parcours.... De vettigheid deed er natuurlijk ook geen deugd aan.
Afstappen en een afdaling te voet nemen houdt volgens mij dikwijls meer risico in dan te rijden ==> SNELHEID IS STABILITEIT :-D
Respect voor de vele HT's aanwezig, ik het mijn achtervering zeker kunnen gebruiken :bounce:
Vanjb
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 20:01
Rijdt met: Cube ltd race 2011

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Vanjb »

stijndt schreef:op de 115 had ik dan weer last van de tragere op de 65km... rond het meer vooral
niet dat ik voor een tijd ging, maar het is wel frusterend dat je sommige stukken die zeker te rijden zijn moet aanschuiven of wandelen.
ook in afdalingen dikwijls technish minder onderlegd volk gepasseerd, of voor moeten inhouden.
Wel steeds seintje gegeven dat ik er aankwam, maar passeren houdt dikwijls wel een zeker risico in.
Kan echter niet makkelijk zijn voor de organisatie om dit te vermijden.
Ik vind wel dat er toch een minimum van techniek mag zijn voor deelnemers van toch een van de meest technische ardennenritten. Mss een waarschuwing op de site ofzo? Ik denk dat er een heel deel van diegene die de 1ste maal deelnamen geschrokken zijn van de moeilijkheid van het parcours.... De vettigheid deed er natuurlijk ook geen deugd aan.
Afstappen en een afdaling te voet nemen houdt volgens mij dikwijls meer risico in dan te rijden ==> SNELHEID IS STABILITEIT :-D
Respect voor de vele HT's aanwezig, ik het mijn achtervering zeker kunnen gebruiken :bounce:
Helemaal mee eens somigen zouden eerst een paar tt moeten rijden in die streek ,ik rij ook voor de fun maar het blijft een wedstrijd he.
Laatst gewijzigd door Vanjb op ma 22 jun 2015 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timtim78
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:19
Rijdt met: Kona Honzo trail 2018
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door timtim78 »

Ik kan in de verste verte niet begrijpen dat ze de snelle jongens van de 65 achter de rest laten starten je wordt daar na de eerste bevoorrading voorbij gevlogen. Het moet voor die mannen ook alles behalve leuk zijn. Ja en voor de minder technische. Ik ook 1 keer gevallen en ne keer ne boom geknuffeld.(was wel blij dat die er stond ;-) ) door mense die half de afdaling alles dicht gooien en ja dan pakje iets te veel voorrem om toch maar Nie op die mensen te gaan. Naar beneden remmen los "free speed" :-D
Mister Ti
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 11:00
Rijdt met: Seven Sola

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Mister Ti »

japser schreef: De regen had wel zijn werk gedaan. Alles lag er modderig en glad bij !
Vorig jaar kousen dit jaar handdoek ben eigenlijk wel blij met de aandenkens beter dan elk jaar een t shirt zoals op veel tochten !
Een handdoek? Ik heb alleen maar een drinkbus gekregen... :(
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Toto »

Een handdoek,een drinkbus,ik heb niks gekregen :( .
Ik wens veel sterkte aan de hollander die was gevallen net na de 2de bevoorrading,hij dacht enkel gebroken.
Wondermooie tocht,alleen spijtig van die kutregen,en zeker als uw regenjasje nog in de auto ligt #-o .
japser
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 18 mei 2013 07:12
Rijdt met: Niner Air

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door japser »

Toto schreef:Een handdoek,een drinkbus,ik heb niks gekregen :( .
Ik wens veel sterkte aan de hollander die was gevallen net na de 2de bevoorrading,hij dacht enkel gebroken.
Wondermooie tocht,alleen spijtig van die kutregen,en zeker als uw regenjasje nog in de auto ligt #-o .
Voorinschrijvingen kregen een handdoek !
Plaats reactie