Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Reflex »

Als ik het niveau van de BeMC de laatste jaren zo bekijk dan is deze inderdaad wel gestegen. Waar je de eerste jaren nog veel "beginners" achteraan zag rijden zie je de laatste jaren steeds meer de gedreven fietser. Uiteraard is het uitkijken dat ik niemand viseer maar de echte bierbuiken als je begrijpt wat ik bedoel zie je niet meer. Met name dit jaar viel mij dat enorm op. Het is dan ook logisch dat je de vooruitgang daar niet merkt. Wat was je uitslag in de BeMC overigens? (niet dat dit van enorm belang is natuurlijk).
Gebruikersavatar
Ninja
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:05
Rijdt met: BSB

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Ninja »

kwil toch nog iets kwijt...hier is al veel geschreven over bidons en papiertje langs het parcour maar vindt da allemaal toch wat overdreven...ja ik heb ook die bidons zien liggen maar meestal in afdalingen waar die onopzettelijk zijn verloren en dan kun je zeggen raap het op maar meestal zie je dat niet onmiddellijk of is het onmogelijk te stoppen of terug te draaien...papiertjes idem, probeer da maar eens open te kregen al rijden en steek je het terug in uwe zak en met het volgende reep valt het er terug uit...ik wil maar zeggen dat dat 98% onopzettelijk is...dat de organisatie achteraf moet opkuisen is nu 1x zo...vondt het al bij al nog meevallen...al eens een dag na Rock Werchter gezien...das een stort...bikers werpen opzettelijk geen prullen in de natuur, ben ik zeker van....
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door kenny »

Ninja schreef:kwil toch nog iets kwijt...hier is al veel geschreven over bidons en papiertje langs het parcour maar vindt da allemaal toch wat overdreven...ja ik heb ook die bidons zien liggen maar meestal in afdalingen waar die onopzettelijk zijn verloren en dan kun je zeggen raap het op maar meestal zie je dat niet onmiddellijk of is het onmogelijk te stoppen of terug te draaien...papiertjes idem, probeer da maar eens open te kregen al rijden en steek je het terug in uwe zak en met het volgende reep valt het er terug uit...ik wil maar zeggen dat dat 98% onopzettelijk is...dat de organisatie achteraf moet opkuisen is nu 1x zo...vondt het al bij al nog meevallen...al eens een dag na Rock Werchter gezien...das een stort...bikers werpen opzettelijk geen prullen in de natuur, ben ik zeker van....
Ik ben zeker van het tegendeel. Vlak na de 2de bevoorrading zag ik zelfs een bidon of 5 vlak voor iemand zijn oprit liggen. Die mens kon daar ook niet bepaald mee lachen [-X
Ik heb zelfs een agressieve chronorijder zijn net aangenomen drinkbus zien weggooien :wink:
Gebruikersavatar
Ninja
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:05
Rijdt met: BSB

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Ninja »

kenny schreef:
Ninja schreef:kwil toch nog iets kwijt...hier is al veel geschreven over bidons en papiertje langs het parcour maar vindt da allemaal toch wat overdreven...ja ik heb ook die bidons zien liggen maar meestal in afdalingen waar die onopzettelijk zijn verloren en dan kun je zeggen raap het op maar meestal zie je dat niet onmiddellijk of is het onmogelijk te stoppen of terug te draaien...papiertjes idem, probeer da maar eens open te kregen al rijden en steek je het terug in uwe zak en met het volgende reep valt het er terug uit...ik wil maar zeggen dat dat 98% onopzettelijk is...dat de organisatie achteraf moet opkuisen is nu 1x zo...vondt het al bij al nog meevallen...al eens een dag na Rock Werchter gezien...das een stort...bikers werpen opzettelijk geen prullen in de natuur, ben ik zeker van....
Ik ben zeker van het tegendeel. Vlak na de 2de bevoorrading zag ik zelfs een bidon of 5 vlak voor iemand zijn oprit liggen. Die mens kon daar ook niet bepaald mee lachen [-X
Ik heb zelfs een agressieve chronorijder zijn net aangenomen drinkbus zien weggooien :wink:
als da zo is dan is het einde in zicht :(
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door BertG »

Afschaffen die bidons aan de bevoorrading en diegene die betrapt worden op 'sluikstorten' direct diskwalificeren, dat lijkt me de enige en beste oplossing (jammer genoeg).
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door prideandglory1891 »

Ivm verloren drinkbussen...

De meeste rijden met een carbonnen fiets van een paar duizend euro, al dan niet met nog carbonnen wielen en weet wat nog allemaal.
Een deftige drinkbus houder kan er dan niet meer van af?

Mss rij ik niet hard genoeg bergaf (al betwijfel ik dat, bergop is iets anders da gaat sowieso niet snel :lol: ) maar ik heb nog nooit een drinkbus verloren.

Mijn gebruikte drinkbus houders: King Cage Ti en Specialized Zee Cage.
Mss de investering waard, want een drinkbus verliezen en zonder drinken komen te zitten is toch ook niet ideaal dacht ik.

En een lege drinkbus kan toch in je achterzak?
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door gbike1 »

Ninja schreef:.......papiertjes idem, probeer da maar eens open te kregen al rijden en steek je het terug in uwe zak en met het volgende reep valt het er terug uit.......
Ik sukkelde daar ook mee, en daarom "frommel" ik zo'n papiertje maar achter mijn trui. Als ik dan enkele uren later aan de auto sta, dan is dat wel grappig, zo ineens papiertjes die uit je trui komen vallen... :lol: (en die raap ik dan wel op hoor!). Ieder z'n manier zeker, maar ik haat zoiets weg te gooien in het wilde weg.
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Kulgan »

Ninja schreef:kwil toch nog iets kwijt...hier is al veel geschreven over bidons en papiertje langs het parcour maar vindt da allemaal toch wat overdreven...ja ik heb ook die bidons zien liggen maar meestal in afdalingen waar die onopzettelijk zijn verloren en dan kun je zeggen raap het op maar meestal zie je dat niet onmiddellijk of is het onmogelijk te stoppen of terug te draaien...papiertjes idem, probeer da maar eens open te kregen al rijden en steek je het terug in uwe zak en met het volgende reep valt het er terug uit...ik wil maar zeggen dat dat 98% onopzettelijk is...dat de organisatie achteraf moet opkuisen is nu 1x zo...vondt het al bij al nog meevallen...al eens een dag na Rock Werchter gezien...das een stort...bikers werpen opzettelijk geen prullen in de natuur, ben ik zeker van....
Er is een klein verschil tussen een festival terrein waar je 95€ per dag betaald, er honderden vrijwilligers zijn en alles bij elkaar 'schrapen' met bulldozers, tegen een toertocht met heel wat minder vrijwillegers en een parcours van 80 km.
Wat een mentaliteit... Met die redenering kan ik mijn vuilzakken ook allemaal voor uw deur komen zetten, want daar passeert de vuilkar ook
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door flip »

Ninja schreef:
kenny schreef: Ik ben zeker van het tegendeel. Vlak na de 2de bevoorrading zag ik zelfs een bidon of 5 vlak voor iemand zijn oprit liggen. Die mens kon daar ook niet bepaald mee lachen [-X
Ik heb zelfs een agressieve chronorijder zijn net aangenomen drinkbus zien weggooien :wink:
als da zo is dan is het einde in zicht :(
Awel idem bij de BeMC, iemand gel verpakking nog halfvol trouwens gewoon op de grond zien smijten. Sprak hem erop aan en kreeg nogal kwaai reacties. Gelukkig waren er toen enkele andere in ons groepje die hem ook aanspraken waarop hij kwaad stopte om zijne nest op te rapen...

Spijtig genoeg en gelukkig zijn dit enkelingen, maar zij verzieken het wel voor iedereen.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door need for speed »

kenny schreef:
Ninja schreef:kwil toch nog iets kwijt...hier is al veel geschreven over bidons en papiertje langs het parcour maar vindt da allemaal toch wat overdreven...ja ik heb ook die bidons zien liggen maar meestal in afdalingen waar die onopzettelijk zijn verloren en dan kun je zeggen raap het op maar meestal zie je dat niet onmiddellijk of is het onmogelijk te stoppen of terug te draaien...papiertjes idem, probeer da maar eens open te kregen al rijden en steek je het terug in uwe zak en met het volgende reep valt het er terug uit...ik wil maar zeggen dat dat 98% onopzettelijk is...dat de organisatie achteraf moet opkuisen is nu 1x zo...vondt het al bij al nog meevallen...al eens een dag na Rock Werchter gezien...das een stort...bikers werpen opzettelijk geen prullen in de natuur, ben ik zeker van....
Ik ben zeker van het tegendeel. Vlak na de 2de bevoorrading zag ik zelfs een bidon of 5 vlak voor iemand zijn oprit liggen. Die mens kon daar ook niet bepaald mee lachen [-X
Ik heb zelfs een agressieve chronorijder zijn net aangenomen drinkbus zien weggooien :wink:

ik hebt da ook gezien , spijtig dat drinkbus nie raak was aan diene grappige aan kant stond :lol:
aja over prijzen voor top 10 - de top 3 waren in meeste cat nog nie eens aanwezig dus beter in tombla doen voor iedereen dan die daar blijven
Plaats reactie