Vogezen 2015

Flowtrack Bike staat met haar Shortbikeweekends voor korte, goed georganiseerde bikevakanties met gemiddeld drie fietsdagen. Voor alle vragen i.v.m. de bestemmingen voor 2014 kan je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Remme Ni te Temme
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 13:21
Rijdt met: Scott Spark 900 PREMIUM SL/ Scott Foil Team / Specialized S-Works Venge / Moozes Tornado K1

Vogezen 2015

Bericht door Remme Ni te Temme »

Voor iedereen die meegaat naar de Vogezen toch 1 goeie tip: zorg dat je buitenbanden stevige wangbescherming hebben.
Tijdens de verkenning hebben 2 van de 3 begeleiders hun Schwalbe Rocket Ron naar de Filistijnen gereden, telkens scheur in de zijkant van de buitenband.
Vandaar de raad om van Shwalbe toch de Snakeskin varianten te installeren. Beter een grovere en stevigere buitenband, dan de lichtste met het beste loopprofiel.
Tubeless rijden heeft daar ook zeker zijn voordeel! De ondergrond is rotsig met vel grote en scherpe stenen...
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: Vogezen 2015

Bericht door Zazoo »

Is er ter plaatse of bij iemand van de begeleiding een compressor te gebruiken? Kan altijd interessant zijn als er een buitenband moet gewisseld worden om tubeless te kunnen monteren. Indien nodig willen wij er wel een meebrengen. Vorig jaar in Winterberg ook nodig gehad maar toen is het gelukt met de pomp, maar dit lukt ook niet elke keer.
Gebruikersavatar
Remme Ni te Temme
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 13:21
Rijdt met: Scott Spark 900 PREMIUM SL/ Scott Foil Team / Specialized S-Works Venge / Moozes Tornado K1

Re: Vogezen 2015

Bericht door Remme Ni te Temme »

De uitbater heeft een compressor, maar dat is eentje met een klein luchtvat. Ik kreeg mijn band er in eerste instantie niet tubeless mee gezet. Dus heb ik er eerst een binnenband in gestoken, zo 1 dag gereden zodat de buitenband zich al 'kon zetten' en de vouwplooien er uit waren en dag erna kreeg ik hem dan probleemloos tubeless...
Dus ja, er is een compressorke, maar kan sowieso handig zijn als je eentje zelf meebrengt...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Vogezen 2015

Bericht door Headshot »

Of de pomp van bontrager met luchtvat
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Re: Vogezen 2015

Bericht door Schijfrem »

Headshot schreef:Of de pomp van bontrager met luchtvat

Heb jij zo een pomp?
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Vogezen 2015

Bericht door Headshot »

Nee, maar moest ik er eentje nodig hebben zou ik deze wel overwegen
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Vogezen 2015

Bericht door prideandglory1891 »

Met het pomp lukt het ook (bijna) altijd.
Al kan het soms een beetje intensief werken zijn.

Kern uitdraaien van het ventiel helpt (heel) veel.
Gesloten