21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door lowie »

alle info vind je op http://www.rdhf.be" onclick="window.open(this.href);return false;
maar voor het volgende wil ik toch even jullie aandacht :

VOORINSCHRIJVING :

Wie nog wil voorinschrijven aan gunstige voorwaarden, kan dit nog t/m zondag 24 mei.
Daarna stijgt de voorinschrijvings-prijs met 5 euro.

http://www.rdhf.be/nl/wedstrijd/inschrijvingen-prijs" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Single Tracker »

Voor de derde maal op rij zal ik aan de start staan in Malmedy voor de full monty (115 km). Voor mij persoonlijk is deze rit hét hoogtepunt van het jaar. Nu enkel nog hopen dat de weergoden ons gunstig gezind zijn [-o<.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door kawa »

Al van het begin ingeschreven voor de 90km.

Zal de eerste keer zijn voor mij.
Vorig jaar de CDW (65) en AT (50).
Dit jaar nog geen +60km tocht in de Ardennen, vrees dat ik een beetje ga sterven op de fiets. :drunk:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Headshot »

Als het weer goed is kom ik weer af voor de 115km
japser
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 18 mei 2013 07:12
Rijdt met: Niner Air

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door japser »

Als ik me inschrijf voor de 90 maar ik zie dat ik de week zelf maar 65 wil rijden hoe gaat dat dan ?
Gebruikersavatar
stijndt
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 19:04
Rijdt met: ktm phinx 1.29
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door stijndt »

Cycling Team Fietsen Devos ingeschreven met 5 man voor de 115, +nog 4 man voor de 65 =D> =D> =D>

Na BEMC sta ik alweer te popelen voor deze klassieker :bounce: :bounce: :bounce:
vinokourov
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 sep 2014 10:01

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door vinokourov »

Aanwezig voor de 95 ! Weet nog niet hoe ik het organisatorisch zal doen. De dag ervoor vertrekken, of smorgens heel vroeg uit de veren...
meirhaeghe
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 27 mei 2015 13:25

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door meirhaeghe »

Hallo,

Het is mijn eerste keer dat ik een marathon ga rijden in de ardennen en ik heb enkele vragen hierover. Zijn de afdalingen heel steil en technisch of zijn deze goed te doen mits enige voorzichtigheid? Wat te doen bij onherstelbare pech als je ergens midden in een bos staat?
Ik twijfel nog tussen de 90 of 115km. Kun je de lastigheidgraad van de 115km vergelijken met lastigheid van de Criquelion op de weg? Of komt dit eerder wat overeen met 3 ballons?
Ja ik ben dus ne wielertoerist die soms ook eens de mtb neemt, maar ik wil dit ooit eens meegemaakt hebben en heb mij dus ingeschreven.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door tek-zotic »

meirhaeghe schreef:Hallo,

Het is mijn eerste keer dat ik een marathon ga rijden in de ardennen en ik heb enkele vragen hierover. Zijn de afdalingen heel steil en technisch of zijn deze goed te doen mits enige voorzichtigheid? Wat te doen bij onherstelbare pech als je ergens midden in een bos staat?
Ik twijfel nog tussen de 90 of 115km. Kun je de lastigheidgraad van de 115km vergelijken met lastigheid van de Criquelion op de weg? Of komt dit eerder wat overeen met 3 ballons?
Ja ik ben dus ne wielertoerist die soms ook eens de mtb neemt, maar ik wil dit ooit eens meegemaakt hebben en heb mij dus ingeschreven.
is in niets te vergelijken met wegritten. Hier wordt zoveel meer belast dan op de weg (denk maar aan rug en schouders).
je krijgt meestal een noodnummer, ook zijn er normaal gezien wel medebikers in de buurt.
Als het echt je eerste keer mountainbiken is in de ardennen zou ik zeker NIET voor de 115 kiezen. ik zou dan zelfs meer naar de 65 neigen.
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door dannyvk »

meirhaeghe schreef:Hallo,

Het is mijn eerste keer dat ik een marathon ga rijden in de ardennen en ik heb enkele vragen hierover. Zijn de afdalingen heel steil en technisch of zijn deze goed te doen mits enige voorzichtigheid? Wat te doen bij onherstelbare pech als je ergens midden in een bos staat?
Ik twijfel nog tussen de 90 of 115km. Kun je de lastigheidgraad van de 115km vergelijken met lastigheid van de Criquelion op de weg? Of komt dit eerder wat overeen met 3 ballons?
Ja ik ben dus ne wielertoerist die soms ook eens de mtb neemt, maar ik wil dit ooit eens meegemaakt hebben en heb mij dus ingeschreven.
Beste

Graag toch even een antwoord op je vraag
je zal aan de start staan aan 1 van de zwaarste en meest technische marathons van Belgie, je zou ineens voor de 90 of 115 km gaan, deze afstand doen ze meestal na een pak ervaring op te doen op andere chrono's.
Het verschil tussen de 90 en de 115 km zit hem vooral in de afstand. Op alle twee de afstanden krijg je ongeveer dezelfde technische afdalingen.
Vooraleer de meeste mensen zich aan deze afstand en technisch parcours wagen doen ze meestal ervaring op tijdens toertochten in de ardennen of minder technische zware chrono's.
Mss een tip volgende week 7-06 kan je eens in Langdorp uitproberen, zeker niet zo zwaar en niet zo technisch en dit voor een afstand van 80 km, de week erna 14-06 is er een chrono in Haversin deze is al iets zwaarder en technischer dan in Langdorp, beide zijn met vrije start dus heb je ook niet de stress van de massastart.
Rdhf is wel 1 van de mooiste van België als je volop hier van kunt genieten.

Grtjs
Plaats reactie