ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door Motorbiker »

Langdorp is van een ingetogen zaligheid waarvoor een gewoon mens waarschijnlijk jarenlang in een klooster dient te verblijven. Vanuit het verre West-Vlaanderen wik ik mijn woorden.

Zodra je het dorp binnenrijdt neemt de 3Action Classic organisatie over, en geeft de controle niet meer af tot je van start gaat. Dan is het jouw beurt.

We kiezen voor de 85km en een rustig sunnyday tempo. No stress, enkel plezier, zon en kameraderie.
Een heerlijk flow die blijft duren wordt ons deel. Gelardeerd met voldoende hoogtemeters, speelstukken en bad-ass passages, genieten we tot aan de meet.
Waar - Langdorp blijft verbazen - een knappe kinesiste me nog eens duchtig onderhanden neemt. Het plotse gebrek aan melkzuur dwingt me (en mijn maten uit sympathie) nog een paar lokale biertjes te nuttigen.
Mochten de Kempen en West-Vlaanderen ooit in oorlog geweest zijn, bij deze is alles vergeven en vergeten.
Tot volgend jaar?

Of zijn er nog dergelijke parels in deze streek?
Gebruikersavatar
Fret Raket
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 10:20
Rijdt met: Canyon - Look

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door Fret Raket »

Prachtige rit met mooie passages met de bijhorende schitterende singletracks.
Heb de 75km gedaan, hadden er eigenlijk nog wat meer mogen zijn, was te mooi om te stoppen!
Proficiat aan de organisatie =D>
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door Trekkie 800 »

Spijtig dat ik door lichamelijke en mechanische pech alleen maar de 45 heb kunnen rijden. maarzelfs hiervan heb ik ten volle genoten ! Tot volgend jaar !
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door cureghempiet »

Waar komen de foto's? Mvg pieter
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door claesniels »

Motorbiker schreef:Langdorp is van een ingetogen zaligheid waarvoor een gewoon mens waarschijnlijk jarenlang in een klooster dient te verblijven. Vanuit het verre West-Vlaanderen wik ik mijn woorden.

Zodra je het dorp binnenrijdt neemt de 3Action Classic organisatie over, en geeft de controle niet meer af tot je van start gaat. Dan is het jouw beurt.

We kiezen voor de 85km en een rustig sunnyday tempo. No stress, enkel plezier, zon en kameraderie.
Een heerlijk flow die blijft duren wordt ons deel. Gelardeerd met voldoende hoogtemeters, speelstukken en bad-ass passages, genieten we tot aan de meet.
Waar - Langdorp blijft verbazen - een knappe kinesiste me nog eens duchtig onderhanden neemt. Het plotse gebrek aan melkzuur dwingt me (en mijn maten uit sympathie) nog een paar lokale biertjes te nuttigen.
Mochten de Kempen en West-Vlaanderen ooit in oorlog geweest zijn, bij deze is alles vergeven en vergeten.
Tot volgend jaar?

Of zijn er nog dergelijke parels in deze streek?
Zo 7 juni http://www.mtbteamlangdorp.be/ Dit is een vergelijkbare tocht. 80km 1000hm als ik mij niet vergis.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door uncle sam »

Zeer leuke marathon =D>
Een zeer hoog % offroad en bos waar we in W-VL alleen maar kunnen van dromen.
Het draaien en slingeren in de bossen kom ik nooit beu.
Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door Dickie »

De parkings stonden al goed vol toen ik rond 7.45 arriveerde.
Geen wonder, het weertje was super, een tt van een organisatie die top is en afstanden voor elk wat wils.
Genoten van de volle 85 km. Singletracks a volonté, door de droogte leken de steile klimmetjes en dito afdalingen er wat minder scherp in te hakken dan bij zwaarder weer.
Dat kan ook aan de goede bevoorradingen hebben gelegen en het 'shotje' om de laatste 20km te overbruggen.
Bepijling was 100% in orde, de bordjes met elastiek om de bomen geen pijn te doen vielen me op.
Na het douchen nog even genoten van de aprés in het zonnetje en tevreden naar huis getuft.
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door Stevestrong »

Voor de 3e keer op rij afgezakt naar Wolfsdonk en met volle teugen genoten van de 85 km. Schrijf me maar al op voor volgend jaar :-)
Ik had nog wat in de tank gelaten voor superleuke single tracks in de laatste 20 km en dan de guarana er nog bij... dus knallen maar. Het was daar zoals elk jaar wel wat slalommen, maar al bij al viel het nog wel mee. Wat een prachtige bossen zijn dat daar toch ...

het is ook superfijn om te zien hoe een heel dorp daar 1 dag per jaar ten dienste van onze fantastische hobby staat. Dat is wat anders dan de miserie die sommige clubs tegenwoordig meemaken (cfr Lokeren, Beringen).

Tot de volgende!
pbx
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 okt 2013 07:42

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door pbx »

Als inwoner van Langdorp ken ik de streek hier bijna uit men broekzak maar in de tochten van WoeW zit er altijd wel iets waar ik nog nooit geweest ben.
De tocht was zoals jaarlijkse gewoonte top net zoals de bepijling en organisatie.
Tot volgend jaar!
J.niceson
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 14 okt 2013 20:40

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door J.niceson »

Hebben ze op de 45 ook foto's getrokken?
Plaats reactie